Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Sömnen och dåligt mående  (läst 107 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Antal inlägg: 655
    • Visa profil
Sömnen och dåligt mående
« skrivet: september 01, 2017, 16:55:14 PM »
Inatt sov jag väldigt ryckigt, fragmenterat, och har varit som ett totalt slaktavfall idag. Ångesten blir värre, man känner sig krasslig, och trött naturligtvis. Sen att det är mörkare och kallare ute är väl en sak man ska ta i beaktning. Men just sömnen påverkar mitt mående enormt dagtid. Bra sömn = större chans att må bra, och tvärtom.

För mig är det framförallt ångesten som blir värre (ja, man kan få ångest fast man äter Seroquel  ;) )

Fler som är sömnkänsliga?
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Flocks

• Antal inlägg: 42
    • Visa profil
SV: Sömnen och dåligt mående
« Svar #1 skrivet: september 01, 2017, 23:39:40 PM »
Absolut är det fler som är sömnkänsliga. För egen del  har jag lärt mig med åren att man klarar sig några nätter med dålig sömn. Det som är väldigt viktigt tror jag är att försöka kompensera detta med en bra fysik.

Är man i dålig fysisk form åker åtminstone jag ,direkt på förkylningar och infektioner om jag sover dåligt. Ångest, stresskänslighet och benägenhet att förstora småsaker inträder som ett brev på posten.

Träning, bra kost med protein kolhydrater och fett, kosttillskott som d vitamin och magnesium är ett måste för mig.
« Senast ändrad: september 02, 2017, 00:13:53 AM av Flocks »

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Antal inlägg: 655
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: september 02, 2017, 19:38:51 PM »