Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Pyssel, DIY, origami m.m.  (läst 986 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Antal inlägg: 489
    • Visa profil
SV: Pyssel, DIY, origami m.m.
« Svar #60 skrivet: augusti 10, 2017, 20:02:00 PM »
Senaste pysslet... Göra luftballonger av gamla trasiga glödlampor. Går att göra mycket finare med små kedjor, korgar och kanske lite metalltråd istället för färg. Men ville testa om jag kunde få ihop ett helt gratis pyssel med sånt jag hade hemma och lite uppfinningsrikedom...

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Antal inlägg: 655
    • Visa profil
« Svar #61 skrivet: augusti 11, 2017, 12:02:03 PM »
Nu blev jag avundsjuk igen för att inte jag har den här skapande förmågan!  ;)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
    • Visa profil
« Svar #62 skrivet: augusti 23, 2017, 23:41:54 PM »
Lindy Bop (site som säljer retro-klänningar) har en tävling där man ska deisgna en klänning.
Så jag ritade lite blommor i Illustartor (bland annat blåklintar) och byggde ett mönster med. Sedan ritade jag en klänning och lade in mönstret på den.

Klänningen är väl ganska standard, är mönstret som jag tyckte blev ganska mysigt med de elblåa och cyaniga tonerna mot svart.

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • *
  • Antal inlägg: 210
    • Visa profil
« Svar #63 skrivet: augusti 26, 2017, 08:39:56 AM »
Jag verkligen älskar dina luftballonger Todo. Jag kommer, måhända fräckt, sno din idé rakt av och göra egna men i grått/silver och med blå och gröna detaljer. Underbara!

Utloggad Todo

• Administratörer
    • Visa profil
« Svar #64 skrivet: augusti 26, 2017, 14:31:47 PM »
Jag verkligen älskar dina luftballonger Todo. Jag kommer, måhända fräckt, sno din idé rakt av och göra egna men i grått/silver och med blå och gröna detaljer. Underbara!

Tack :) Jag minns inte varifrån jag fick idén, men vet att jag någonstans sett en bild på någon som gjort något liknande. Så inte helt min egen idé.  Roligt och tacksamt pyssel, går att göra med många olika grejer man hittar och improvisera. Var också inne på mer silver (lite mörkt/matt/oxiderat hade jag föreställt mig) men sen hittade jag bara bra grejer hemma i guld, så då fick det bli det...

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • *
  • Antal inlägg: 210
    • Visa profil
« Svar #65 skrivet: augusti 26, 2017, 17:38:48 PM »
Guld är väldigt snyggt men i mitt framtida hem huserar mest grejer i grått, blått, grönt, trä så då passar det bättre. Tänkte hänga några från en takbjälke, i olika längder:). Mycket mysigt pyssel:).

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Antal inlägg: 655
    • Visa profil
« Svar #66 skrivet: augusti 26, 2017, 19:13:40 PM »
Guld är snyggt. Kom dock på en grej där jag inte tycker guldfärgat hör hemma - på mobiler! Det ser vedervärdigt ut, då skulle jag mycket hellre välja en som var rosa..!! ;)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
    • Visa profil
« Svar #67 skrivet: september 10, 2017, 00:37:28 AM »
Och så fick jag äntligen ihop en hel bukett pioner av papper ;D
Kräppapper (vitt, grönt och rosa), olivgrön metalltråd och floristtejp.
Enfärgade papper är lite tråkiga, så tonade en del vitt papper svagt rosa bara delvis med akvarellfärg för lite ombre-effekt. Tyckte de blev mer realistiska då. Sedan glömde jag köpa gult papper till det gula i mitten, så det gjorde jag också av vitt papper som jag strök med gul akvarellfärg.

« Senast ändrad: september 10, 2017, 00:43:39 AM av Todo »

Utloggad Todo

• Administratörer
    • Visa profil
« Svar #68 skrivet: september 12, 2017, 21:58:24 PM »
Lite enklare snabbt, improviserat pyssel... Gjorde en höstkrans efter jobbet idag med lite grejer jag hittade under en hundpromenad - rönnbär, havre, kardvädd m.m.