Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 13885 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Antal inlägg: 1.057
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #630 skrivet: juli 11, 2018, 10:09:45 AM »
God morgon kära forumare, nu är jag tillbaks från semestern. Sov 3 timmar inatt och några timmar mitt på dagen blev det igår!

Nu sörplar jag på lite kaffe och surfare runt lite, snart ska jag ner till tvättstugan och boka tid  :)
Välkommen tillbaka - vi behöver alla här, det har varit stendött här tyvärr. Hoppas du haft en fin semester !! :)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Zen

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 161
    • Visa profil
« Svar #631 skrivet: juli 11, 2018, 22:06:24 PM »
God morgon kära forumare, nu är jag tillbaks från semestern. Sov 3 timmar inatt och några timmar mitt på dagen blev det igår!

Nu sörplar jag på lite kaffe och surfare runt lite, snart ska jag ner till tvättstugan och boka tid  :)
Välkommen tillbaka - vi behöver alla här, det har varit stendött här tyvärr. Hoppas du haft en fin semester !! :)

Tack så mycket  :D Det var väldigt roligt, hann med att få många fina upplevelser  :)

Jag hoppas Kroatien vinner mot England nu på övertid, sen tror jag dock Frankrike tar hem guldet  :D

Utloggad Zen

• Global Moderator
    • Visa profil
« Svar #632 skrivet: juli 14, 2018, 11:01:29 AM »
Precis ätit frukost.. Fick boka om tvättstugan imorse till imorgon, fick för mig att jag bokat kl. 11:00..

Senare idag blir det fotboll, tror England tar bronset och Frankrike guldet  :D

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
    • Visa profil
« Svar #633 skrivet: juli 15, 2018, 12:21:28 PM »
Sitter och våndas över att tempen ska närma sig 30 idag med - och hela veckan om man kollar prognoser. Det var varmt igår med, men jag kände att jag måste ut och fota lite, så jag delade upp fotandet i två "portioner" tre timmar på förmiddagen och lika igår kväll. Var och besökte vår tjusiga småbåtshamn - det var riktigt härligt trots väl stark hetta - det varma ljuset på kvällen är dock en våt dröm för en fotograf!  ;)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Zen

• Global Moderator
    • Visa profil
« Svar #634 skrivet: juli 18, 2018, 18:59:24 PM »
Spelade stryktipset i helgen och fick 11 av 13 rätt och för 11 rätt var det 411kr.

Tänkte jag skulle logga in och kolla hur mycket vinst 13 rätt gav för jag var nyfiken då såg jag och mindes att dem räknar lite skumt på Svenskaspel! Jag får ju vinst från 10 rätt också, så totalt vann jag 1174kr  ;D
Men dem får sitta kvar på spelkontot så spelar jag "gratis" flertalet veckor framöver  :)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
    • Visa profil
« Svar #635 skrivet: juli 18, 2018, 19:38:50 PM »
Spelade stryktipset i helgen och fick 11 av 13 rätt och för 11 rätt var det 411kr.

Tänkte jag skulle logga in och kolla hur mycket vinst 13 rätt gav för jag var nyfiken då såg jag och mindes att dem räknar lite skumt på Svenskaspel! Jag får ju vinst från 10 rätt också, så totalt vann jag 1174kr  ;D
Men dem får sitta kvar på spelkontot så spelar jag "gratis" flertalet veckor framöver  :)
Ja det är ju pengar - varje krona extra man får är värd sin slant i sig  ;) Själv sitter jag och våndas i hettan här, och hoppas solfanskapet ska gå ner snart..!! Gnällig, ja men 28 grader inonhus är inte min grej...

Utloggad Zen

• Global Moderator
    • Visa profil
« Svar #636 skrivet: juli 21, 2018, 06:06:43 AM »

Ja det är ju pengar - varje krona extra man får är värd sin slant i sig  ;) Själv sitter jag och våndas i hettan här, och hoppas solfanskapet ska gå ner snart..!! Gnällig, ja men 28 grader inonhus är inte min grej...

Har också legat på 28-29 grader inomhus..

Var tvungen att gå upp kl. 4 imorse då dem ringde från jobbet, men kände mig ändå utvilad på något vänster.. Kom hem en timme senare så jag har plockat bort allt från fönsterbrädorna och öppnat fönstren ganska mycket medan tempen ligger på 18-20 ute  :D

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
    • Visa profil
« Svar #637 skrivet: juli 23, 2018, 22:33:43 PM »
Idag har varit en ganska sval dag med högst 26 grader, och lika i helgen ungefär. Sitter nu och funderar om jag ska vädra en timme till så det blir svalare eller om jag ska sova på direkt. Sov taskigt inatt. Eller rättare sagt få sömntimmar, men sov bra under den tid jag väl sov...  :)

Utloggad Forum

• Antal inlägg: 230
    • Visa profil
« Svar #638 skrivet: juli 30, 2018, 14:16:58 PM »
På väg till Stockholm. Snart framme, just nu i de där eviga köerna när man kommer söderifrån.

Utloggad Zen

• Global Moderator
    • Visa profil
« Svar #639 skrivet: juli 30, 2018, 21:39:00 PM »
Nu känner jag inte till din situation Forum men köerna kanske har blivit påverkade av att dem håller på med viss reparation eller liknande av något/några spår samtidigt som flera stationer blivit avstängda pga opålitliga rulltrappor i Stockholm City?

Edit: Haha tog för givet att du åkte tåg, varför vet ja inte  :D

Själv skickade jag precis iväg ett meddelande om intresse & frågor angående en bil på blocket  :)
« Senast ändrad: juli 30, 2018, 21:41:22 PM av Zen »

Utloggad Forum

• Antal inlägg: 230
    • Visa profil
« Svar #640 skrivet: juli 30, 2018, 22:03:51 PM »
Nej Zen, vi tog bilen till Stockholm 🙂

Trodde det skulle vara något svalare här uppe, men nej. Jag svettas som en gris.

Hoppas du hittar en bil på Blocket. Vad är det för sort?

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
    • Visa profil
« Svar #641 skrivet: juli 31, 2018, 12:18:47 PM »
Sitter och väntar på helgen då det ska bli behagligare temperaturer. Är så förbannat less på den här värmen. Och nu några dagar har det varit mycket hög luftfuktighet. Om väderprognoserna slår in och det börjar likna en mer normal sommar, får man väl hitta nåt annat att gnälla på. Man acklimatiserar sig till själva värmen, men den fuktiga luften vänjer man sig inte vid..inte jag iaf.
Hoppas ni haft en fin dag och får en fortsatt tjusig dag  :)

Utloggad Zen

• Global Moderator
    • Visa profil
« Svar #642 skrivet: juli 31, 2018, 21:06:26 PM »
Forum: Jo jag förstod det sen  :D

Man får nog åka norr om Sundsvall någonstans om man vill ha det svalare..

Det är en gammal jänk som jag är intresserad av, skattebefriad. Kommer bara användas under sommarhalvåret då och då..
Vi får väl se, skickade ett meddelande igår kväll och ställde lite frågor osv. men har inte fått något svar. Kanske måste ringa istället  ??? Det får bli imorgon i så fall..
Mer info om bilen om det leder någonstans..

Enligt prognoserna som jag läst så kan vi få lite svalare temperaturer här nästa vecka, efter helgen  :) Men det hinner nog ändras tills dess.

Utloggad Zen

• Global Moderator
    • Visa profil
« Svar #643 skrivet: augusti 02, 2018, 17:25:09 PM »
Idag tog jag mig i kragen och ringde till personen med bilen eftersom han inte svarade på mitt meddelande på blocket..

Det skulle komma en kille och kolla på bilen på lördag och om han inte ville ha den så skulle han ringa mig  :)

Förresten ska jag nog köpa en billig elcykel på Biltema i helgen så ska jag börja cykla till jobbet istället, om jag ska promenera så måste jag gå upp så himla tidigt..
Det funkade med mitt förra jobb för då började jag inte förrän klockan 8..

Man får ju 20% av priset tillbaks när man köper en elcykel just nu också, tack vare vår nuvarande regering  :)