Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Den stora fototråden  (läst 3127 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Antal inlägg: 1.069
    • Visa profil
SV: Den stora fototråden
« Svar #45 skrivet: juli 09, 2018, 18:25:43 PM »
Blandade bilder från Fredag-lördag:

Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: juli 09, 2018, 18:25:58 PM »

Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
    • Visa profil
« Svar #47 skrivet: juli 15, 2018, 14:04:00 PM »
Fotade dessa igår på förmiddagen vid Sidsjön - och temat är fåglar!

Utloggad Zen

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 161
    • Visa profil
« Svar #48 skrivet: juli 15, 2018, 17:19:16 PM »
Fina bilder och med en tydlig klarhet i bilderna  ;D
Gillar bilden med dem 3 fåglarna på rad. Vad är det för fåglar, fiskmåsar är väl inte grå i ansiktet?

Jag tog också några bilder samt några inspelningar under semestern, dock med mobilen och sen är jag ingen fotograf heller  :D
Här är några bilder och 2 videos(ursäkta!) från Bali.

Vulkanen Mount Agung fick 3-4 mindre utbrott när vi var på toppen av Mount Batur. Senare på kvällen(när vi gått hem) samma dag fick den ett mer kraftfult utbrott så lokalbefolkningen var tvungna att evakuera.

« Senast ändrad: juli 15, 2018, 17:30:12 PM av Zen »

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
    • Visa profil
« Svar #49 skrivet: juli 15, 2018, 18:26:03 PM »
Tjusiga bilder Zen! Låter som du varit på ett härligt äventyr.
Fåglarna jag fotade tror jag är trutar

Utloggad Zen

• Global Moderator
    • Visa profil
« Svar #50 skrivet: juli 17, 2018, 20:54:16 PM »
Tack Kenneth, det har det varit också! (Senaste bilden är från en nyhetssajt)
 Det var nog lika varmt och kanske någon grad varmare ibland men det fläktade skönt och på alla ställen inomhus fanns det AC att svalka sig med...

Blir så seg av den här värmen, vindstilla i lägenheten  :(

Jasså trutar, man lär sig lätt lite olika typer av arter när man är ute och fotar kan jag tänka mig  :)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
    • Visa profil
« Svar #51 skrivet: juli 17, 2018, 21:46:45 PM »
Tack Kenneth, det har det varit också! (Senaste bilden är från en nyhetssajt)
 Det var nog lika varmt och kanske någon grad varmare ibland men det fläktade skönt och på alla ställen inomhus fanns det AC att svalka sig med...

Blir så seg av den här värmen, vindstilla i lägenheten  :(

Jasså trutar, man lär sig lätt lite olika typer av arter när man är ute och fotar kan jag tänka mig  :)
Samma här jag är seg som en påse gammal Bassets vingummi...och katterna är slöa. Man vädrar, fläktar så gott man kan. Först nu på kvällen är det 24 grader ute. Men det tar eyt par timmar att kyla lägenheten till någorlunda svalt. Fast nu är man glad om det svalkar runt 22-23 grader. 20 grader är rena lyxen!  ;)

Utloggad Zen

• Global Moderator
    • Visa profil
« Svar #52 skrivet: juli 18, 2018, 18:55:14 PM »
Mhmm..

Om jag köper ett hus är AC/luftvärmepump med kylfunktion bland det första jag ska prioritera att installera!
Saknar mitt hotellrum på Bali lite..  :P

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
    • Visa profil
« Svar #53 skrivet: juli 18, 2018, 19:37:05 PM »
Mhmm..

Om jag köper ett hus är AC/luftvärmepump med kylfunktion bland det första jag ska prioritera att installera!
Saknar mitt hotellrum på Bali lite..  :P
Jag ska till nästa sommar köpa en hyfsat billig luftkylare - sån man driver med vatten, eller det finns säkert andra varianter också. Man kan få dom för 1500-2000 kr som räcker för en mindre lägenhet som jag bor i.Kan tänka mig att du saknar ac....fläkten som går för högvarv börjar jag bli immun mot, känns mest som den surrar...

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
    • Visa profil
« Svar #54 skrivet: juli 25, 2018, 16:32:47 PM »
Har inte orkat fota nånting - det står helt still. Att tvinga mig ut i värmen gör jag genom att ta en kort promenad då och då. Att ute flera timmar och fota det pallar jag inte!

Utloggad Zen

• Global Moderator
    • Visa profil
« Svar #55 skrivet: juli 28, 2018, 07:58:22 AM »
Det förstår jag! Orkar inte göra något heller, jobbar förvisso men inte speciellt motiverad!

Med lite tur kanske vi får ihållande regn här till helgen!  :'( O:-)