Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Bästa TV-serierna  (läst 5421 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 704
    • Visa profil
Bästa TV-serierna
« skrivet: januari 26, 2017, 13:17:45 PM »
Jag såg nyligen färdigt Black Sails som var mycket spännande och med ena riktigt färgstarka karaktärer. Sjöröveri ca 20 år före när Skattkammarön utspelar sig. Här för vi se hur Kapten Silver blir av med sitt ben i yngre dar ;)
IMDB: 8,2: http://www.imdb.com/title/tt2375692/?ref_=nv_sr_1

"Piraternas gyllene tidsålder i Västindien har nått sin absoluta topp. Den forna brittiska kolonin New Providence-öarna är nu ett laglöst land som styrs av de mest ökända piratkaptenerna i världshistorien. Den mest fruktade av dem heter kapten Flint. Men när den brittiska flottan återvänder och hotar att utrota Flint och hans manskap visar sig en annan sida av honom. Flint drivs av djupa, invecklade och till och med romantiska motiv när han allierar sig med den formidabla Eleanor Guthrie, dotter till mannen som basar över smugglingen i området och som förvandlar piraternas byte till vinst. Tillsammans kommer de på en plan för att jaga efter det yttersta priset och genom att vinna det hejda att deras hem tas ifrån dem, så att de kan leva vidare."
(Text från: https://se.hbonordic.com/series/black-sails/overview/ea8acdbc-1087-448a-8774-8dd4039778da)öäp'´.,

Mr Robot
med den socialfobiske (dock med värre problem/demoner än så visar det sig snart... ) hackern Elliott (spelad av Rami Malek) som huvudperson. På dagarna jobbar han på företaget Allsafe som håller på med cyber security och deras viktigaste kund är E Corp (eller Evil Corp som Elliot kallar dom, de är som en symbol för de fulaste sidorna hos näringslivet/storföretagen). Snart blir han kontaktad av den anarkistiska hackergruppen fsociety ledd av Mr. Robot (spelad av Christian Slater) som är ute efter att krossa just E Corp. Elliot har till en början svårt att bestämma sig för hur han ska förhålla sig till detta. Mr. Robot visar sig med tiden ha mycket märkliga sidor och är  är svår att förstå sig på. Han framstår å ena sidan som orädd, energisk och idealistisk, å andra sidan skvatt galen/oberäknelig.

IMDB: 8,7: http://www.imdb.com/title/tt4158110/?ref_=fn_al_tt_1

Just nu kollar jag på andra säsongen av Narcos om knarkkungen Pablo Escobar.
IMDB: 8,9: http://www.imdb.com/title/tt2707408/?ref_=nv_sr_1

Breaking Bad Bästa serien någonsin?
IMDB: 9,5: http://www.imdb.com/title/tt0903747/?ref_=fn_al_tt_1

Spin-off av Breaking Bad: Better Call Saul
IMDB: 8,7: http://www.imdb.com/title/tt3032476/?ref_=nv_sr_1

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
SV: Bästa TV-serierna
« Svar #1 skrivet: januari 26, 2017, 17:58:41 PM »
Tja, jag är ju old school så fortfarande tycker jag Simpsons, Arkiv X, Spanarna på Hillstreet, Cityakuten, Lilla huset på prärien osv är bäst. Har noll koll på nya serier....Cops får man inte glömma, liksom Albert & Herbert....antar att du ville tipsa om nya serier, men jag ville bara påpeka dessa klassiker  ;)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: januari 26, 2017, 18:24:39 PM »
Åh, visst  fanns det bra serier förr också. Simpsons och Arkiv X gillar jag också :) Twin Peaks och den gamla kultserien Riket med Ernst-Hugo Järegård är också bra.

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: januari 28, 2017, 15:11:42 PM »
Om du gillade Black Sails, så kanske du gillar Taboo med Tom Hardy.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: januari 28, 2017, 18:27:23 PM »
Om du gillade Black Sails, så kanske du gillar Taboo med Tom Hardy.

Kollade upp den på IMDB. Verkar ju riktigt lovande  :) Tack för tipset.

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: januari 29, 2017, 07:38:29 AM »
Yes... ny säsong av Fortitude  :)

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: januari 29, 2017, 08:48:44 AM »
Varför kan inte nån kanal sända Kojak igen?

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: januari 31, 2017, 17:52:14 PM »
Hade jag Netflix/HBO (?) skulle jag vilja se True Detective och American Horror Story....
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: februari 01, 2017, 10:37:31 AM »
Säsong ett av True Detective kan jag verkligen rekommendera  :)

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: februari 06, 2017, 16:51:26 PM »
Precis sett färdigt säsong 1 av Aquarius. IMDB: 7,1
Citera
Los Angeles, 1967. Welcome to the Summer of Love. Aquarius stars David Duchovny as Sam Hodiak, a seasoned homicide detective whose investigations dovetail with the activities of real life cult leader Charles Manson in the years before he masterminded the most notorious killings of a generation, the Tate-LaBianca murders. A small time but charismatic leader with big plans, Manson has begun to build up his "family", recruiting vulnerable young men and women to join his cause. Teaming up with a young cop who will help him infiltrate Manson's circle, Hodiak is forced to see things through the questioning eyes of someone who came of age amongst the current anti-establishment counterculture. Edgy, addictive and visually stunning, the Age of Aquarius is here..

Bra serie, spännande och så. Lite deprimerande också, äckligt onda perversa människor och spån/självplågare till kvinnor... Tycker illa om dom allihopa  :(

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: februari 06, 2017, 16:54:36 PM »
Har istället börjat med Frontier. IMDB: 7,3

Citera
Follows Declan Harp, a part-Irish, part-Native American outlaw who is campaigning to breach the Hudson's Bay Company's monopoly on the fur trade in Canada.

Bara sett ett avsnitt, de har redan fått till ena bländande osympatiska typer...  ???
« Senast ändrad: februari 06, 2017, 20:28:59 PM av Todo »

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: februari 09, 2017, 21:26:25 PM »
Cardinal, som utspelar sig i Canada, verkar bra.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: februari 21, 2017, 16:38:05 PM »
Lite jobbigt se nya serier (som Frontier), precis när man riktigt kommit in i det och man lärt känna karaktärerna bättre så är det plötsligt slut på avsnitt...  :o
Nu har jag istället kommit igång ordentligt med serien Marco Polo. Har fått 8,1 på IMDB. Med benedict Wong som Kublai Khan...

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: februari 22, 2017, 02:04:52 AM »
Säsong ett av True Detective kan jag verkligen rekommendera  :)

Den skulle jag absolut vilja se. Tyvärr tänker jag inte betala Netflix bara för en enda serie, så jag får se om den går att köpa, eller hyra eller nåt...  ;)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: februari 22, 2017, 02:06:07 AM »
Ingen som sett skräckserien American Horror Story?