Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Bästa TV-serierna  (läst 5423 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 704
    • Visa profil
SV: Bästa TV-serierna
« Svar #15 skrivet: mars 05, 2017, 17:01:53 PM »
Jag tyckte längre zombietemat var fjantigt ända tills jag blev helfrälst på Walking Dead...

Nu upptäckte jag häromkvällen Z Nation.
Också undergångs-/zombietema men de "odöda" är lite mer alerta än i Walking Dead  ;) Väldigt spännande, men Walking Dead hade nog snäppet bättre karaktärer ändå...
Favoritkaraktären i Z Nation är än så länge helt klart Citizen Z  :)

Men just nu känner jag att jag nog ta en paus i serie- och filmkollandet någon dag. Jag brukar inte vara så känslig, men känns som jag sett för mycket äckliga grejer på sistone - stympade människor, människor som blir ätna levande, sadister och djävulskap.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: mars 05, 2017, 19:20:27 PM »
Nu har jag inet sett Walking Dead, men jag har spelat pc-spelet...inte samma sak kanske, så jag ska inte yttra mig om det är bra eller inte. MEN, jag har en dålig relation till de här typen av filmerna - jag kan inte ta dom på allvar, alltså jag blir inte rädd, vilket är en av tanken med skräckfilm! Men om du kunde omvändas kan väl jag...får ge de odöda en ny chans.  ;)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: mars 05, 2017, 19:24:12 PM »
Fascinerande dokumentär, lite obskyrt att tycka mördare kan vara intressanta, och seriemördare i synnerhet. Det är dock nån slags inblick i deras sjuka psyke som lockar. Den här serien som gjordes i tre säsonger är riktigt bra. Edit dokumentärserien heter Most Evil

Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: mars 05, 2017, 19:29:53 PM »
Paranormal Witness: Kusligt, och jag och mina ufo:n...  ;D

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: mars 06, 2017, 08:04:58 AM »
Fascinerande dokumentär, lite obskyrt att tycka mördare kan vara intressanta, och seriemördare i synnerhet. Det är dock nån slags inblick i deras sjuka psyke som lockar. Den här serien som gjordes i tre säsonger är riktigt bra. Edit dokumentärserien heter Most Evil

Mycket bra serie. Jag har inte sett alla avsnitt, men många av dom... Gick sent på kvällarna en period, fastande alltid på dom när jag egentligen tänkt gå och lägga mig ;)

Utloggad Zen

• Global Moderator
  • Klass 3
  • Antal inlägg: 160
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: mars 06, 2017, 20:15:18 PM »
Har börjat följa Marooned med Ed Stafford på Discovery, första gångerna slog jag på det av en slump men nu har jag kollat upp när det går  :) Onsdagar kl. 20.00
Köpte mig en TV vid nyår men har inte använt den så mycket än.. 12 År sedan jag hade TV senast  ;)
Anmälde till Radiotjänst från dag 1  :))

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: mars 10, 2017, 10:32:31 AM »
Nu har jag inet sett Walking Dead, men jag har spelat pc-spelet...inte samma sak kanske, så jag ska inte yttra mig om det är bra eller inte. MEN, jag har en dålig relation till de här typen av filmerna - jag kan inte ta dom på allvar, alltså jag blir inte rädd, vilket är en av tanken med skräckfilm! Men om du kunde omvändas kan väl jag...får ge de odöda en ny chans.  ;)

Rädd är nog fel ord, jag är ganska avtrubbad...  ;)
Började nog med att man började känna för en och annan av karaktärerna och vill de ska överleva (Man vet att man blir manipulerad. Tror de har folk av olika kön, raser, åldrar och personlighetstyper med för att man ska hitta någon att identifiera sig med - men det funkar ;) Själv gillade jag Daryl och Glenn i Walking Dead)
Så sitter man där och bara "Neeej! Inte han! Inte han! Spring människa!!" ???
Sen tycker jag det är spännande att fundera på hur folk skulle hantera en postapokalyptisk värld, och hur man skulle bära sig åt för att överleva... Nu är i och för sig Walking Dead inte helt bra i det avseendet, det är inte helt realistiskt och folk bär sig dumt åt (tar för mycket risker i onödan, ödar tid och resurser på att djävlas med varandra istället för att organisera sig o.s.v... Tror inte folk är så dumma när det verkligen gäller (inte de flesta i alla fall), men de vill väl det ska hända saker hela tiden).

Nu har jag sett alla avsnitt av Z Nation på Netflix. Den var snäppet äckligare än Walking Dead. Flera timmar av detta gör en inte rädd, det gör än snarare äcklad med alla tarmar, hjärnor, kannibalism m.m. Får bli något annat nu  ett tag ;)

« Senast ändrad: mars 10, 2017, 10:39:58 AM av Todo »

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: mars 10, 2017, 15:54:34 PM »

Rädd är nog fel ord, jag är ganska avtrubbad...  ;)
Började nog med att man började känna för en och annan av karaktärerna och vill de ska överleva (Man vet att man blir manipulerad. Tror de har folk av olika kön, raser, åldrar och personlighetstyper med för att man ska hitta någon att identifiera sig med - men det funkar ;) Själv gillade jag Daryl och Glenn i Walking Dead)
Så sitter man där och bara "Neeej! Inte han! Inte han! Spring människa!!" ???
Sen tycker jag det är spännande att fundera på hur folk skulle hantera en postapokalyptisk värld, och hur man skulle bära sig åt för att överleva... Nu är i och för sig Walking Dead inte helt bra i det avseendet, det är inte helt realistiskt och folk bär sig dumt åt (tar för mycket risker i onödan, ödar tid och resurser på att djävlas med varandra istället för att organisera sig o.s.v... Tror inte folk är så dumma när det verkligen gäller (inte de flesta i alla fall), men de vill väl det ska hända saker hela tiden).

Nu har jag sett alla avsnitt av Z Nation på Netflix. Den var snäppet äckligare än Walking Dead. Flera timmar av detta gör en inte rädd, det gör än snarare äcklad med alla tarmar, hjärnor, kannibalism m.m. Får bli något annat nu  ett tag ;)

Ska ge WD en chans, jag lovar. Men nu ska jag idag börja med att se True Detective, och se om jag gillar det - vilket jag misstänker. Serier och film där det finns seriemördare, finns Kenneth  ;)

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: mars 10, 2017, 17:01:04 PM »
Senaste kvällarna har jag börjat kolla på Fauda istället... Spännande på ett mer realistiskt sätt.

Citera
"Fauda" (Arabic for 'Chaos') depicts the two-sided story of the Israeli-Palestinian conflict. Doron, a commander of undercover Israeli unit, the Israeli Special Forces, operating inside Palestinian territories, and his team, are hunting down Hamas terrorist Abu-Ahmed. On the other side of the fence, the life of Abu-Ahmed and his family, who has thus far murdered 143 Israelis, will never accept the State of Israel, and will continue Jihad for as long as it takes.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: mars 12, 2017, 15:55:34 PM »
Filmen A.I jag skrev om kom på bio 2001, regisserad av Spielberg, och 2002 kom den här miniserien som han också producerat. Det är bara att konstatera att han verkade ha haft sin peak då, vad gäller science fiction (fast serien prducerade han "bara"). Taken, en släktkrönika där bortförande av utomjordingar är den röda tråden. Dakota Fenning, har aldrig sett en så bra barnskådis som hon var då. TOTALT övertygande, mycket bättre än de flesta andra vuxna skådisarna... Taken http://www.imdb.com/title/tt0289830/?ref_=fn_tt_tt_3

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: mars 20, 2017, 16:46:13 PM »
Just nu har jag börjat kolla på serien Crossing Lines om kvällarna.
Den har fått 7,4 på IMDB.
Ganska bra serie, själv skulle jag nog ge den lite drygt 6 av 10. Gillar verkligen skådisarna men handlingen är lite skum/overklig periodvis. Avsnitt 4 säsong ett som jag såg igår var det mest krystade hitintills. Sett folk skriva om den på nätet, att den börjar bli riktigt bra säsong 3 (och man nästan kan skippa de två föregående säsongerna). Tydligen en serie där vem som helst  kan dö när som helt, även om de är huvudpersoner...

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: mars 29, 2017, 18:03:01 PM »
Jag är sanslöst töntigt tycker min tonårsson men jag älskar HTG, ja alltså Hem till gården. Längtar att  kolla av veckans avsnitt några dagar i veckan. Men som sagt inget att prata högt om...  :D

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: april 02, 2017, 12:48:07 PM »
Jag är sanslöst töntigt tycker min tonårsson men jag älskar HTG, ja alltså Hem till gården. Längtar att  kolla av veckans avsnitt några dagar i veckan. Men som sagt inget att prata högt om...  :D

Hihi...  :) Det måste vara svårt att hitta en serie med fler avsnitt. Kollade på IMDB och det stod att den var uppe i 5275 stycken, är det verkligen möjligt!? Så nånting måste den ha :)

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: april 09, 2017, 20:05:18 PM »
Nu är jag inne på säsong tre av Crossing Lines.
Sällan har jag haft så blandade känslor för en serie. På nåt vis sticker den ut, är en serie jag kommer minnas om några år tror jag. Samtidigt känns den märkligt ojämn - vissa avsnitt är jättebra och andra usla. Jag antar att det är flera personer som skriver den (är säkert det vanliga men man brukar inte bli medveten om det på det här viset).
Någon recensent påstod att säsong tre var helt annorlunda (många av de skådisar som var med från början har försvunnit) och mycket bättre. Säsong ett och två ska ha varit spretiga för man inte vet vem som är huvudperson. Jag tycker inte det stämmer alls. Det var inte ett dugg störande med flera huvudpersoner, det gav någon sorts intressant dynamik, något som gjorde att man förlät att nåt avsnitt då och då var sämre. Nu är alla personer man gillade borta och flera oavslutade trådar hänger i luften. Vet inte ens om jag vill se färdigt säsong tre.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: april 12, 2017, 17:17:18 PM »
Breaking news! Jag håller på och testar Netflix nu under en månad och vill gärna ha bra tips på serier: Kriminalare, thrillers, SF, drama dokumentärer och så vidare!