Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Dokumentärfilmer  (läst 2605 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.112
    • Visa profil
SV: Dokumentärfilmer
« Svar #30 skrivet: oktober 16, 2017, 21:04:36 PM »
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: oktober 16, 2017, 21:06:29 PM »
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: oktober 16, 2017, 21:07:55 PM »
Om mannens som verkligen trodde på lobotomi

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: oktober 16, 2017, 21:12:23 PM »
Den absolut bästa dokumentären om Förintelsen. Inget lätt ämnen, men nåt man bör bli påmind om då och då och försöka ta lärdom av

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: oktober 22, 2017, 20:06:26 PM »
Copwatchers

Folk i New York, som försöker vara på plats och filma polisingripanden, så färre ska råka ut för "olyckor".

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: oktober 26, 2017, 23:27:03 PM »

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #36 skrivet: november 12, 2017, 21:29:12 PM »
Diagnosen - SVTPlay

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #37 skrivet: december 19, 2017, 16:35:26 PM »
/>
En  mix av mänskliga experiment, aliens, men berättat otroligt snyggt och otäckare än en spelfilm. Helt otroligt att denna bara fick 4,4 på Imdb!!! Totalt, obegripligt för mig. Har sett trettiotals olika dokumentärer som är betydligt, betydligt sämre!

Tror inte minst Todo skulle gilla den här!  ;) För en gångs skull, lita på mig och inte imdb!!!!!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 704
    • Visa profil
« Svar #38 skrivet: december 19, 2017, 19:40:21 PM »
En  mix av mänskliga experiment, aliens, men berättat otroligt snyggt och otäckare än en spelfilm. Helt otroligt att denna bara fick 4,4 på Imdb!!! Totalt, obegripligt för mig. Har sett trettiotals olika dokumentärer som är betydligt, betydligt sämre!

Tror inte minst Todo skulle gilla den här!  ;) För en gångs skull, lita på mig och inte imdb!!!!!

OK, jag kanske får ge den en chans då  :)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #39 skrivet: december 19, 2017, 20:40:03 PM »

OK, jag kanske får ge den en chans då  :)

Det udda med filmen är att man framställer människor som lika ondskefulla som de nämnda utomjordingarna i filmen. De tar inte upp hela handlingen med andra ord, sedan gillar jag på det sätt killen regisserat. Det är stiliserat, skräckfyllt, snyggt, dramatiskt på en gång. Man behöver inte tro på själva historien för att gilla filmen. Dom som gett den dåligt betyg baserar nog det på att dom tycker storyn är bara för mycket, men också att dom inte gillar det ganska färgstarka filmspråket...konstigt egentligen, för folk brukar gilla spöken, hemliga experiment, aliens och mystik! Kanske en del tycker det blir för mycket..

Oförtjänt dåligt betyg tycker iaf jag!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #40 skrivet: december 20, 2017, 11:04:57 AM »
En annan dokumentär hämtad från verkliga händelser, är också grymt sevärd, och otäck. Finns på HBO, kom ut 2016. Beware Of The Sllenderman

http://www.imdb.com/title/tt5329376/?ref_=nv_sr_1

Oh, den fanns på Youtube också

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #41 skrivet: mars 15, 2018, 13:25:45 PM »
Ibland är jag fascinerad av mentalsjukhus, eller rättare sagt psykiatrihistoria- eller medicinhistoria i allmänhet. Tyvärr är det brist på dokumentärer som ger en info vad som händer bakom murarna. Den här är väldigt sevärd, lite obehaglig, men ger hopp om mänskligheten också

Edit: Den heter Broadmoor - Inside Britain's Highest Security Psychiatric Hospital - The Documentery

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
« Svar #42 skrivet: april 24, 2018, 14:15:22 PM »
Jag tittar just nu på den där dokumentären om Avicii på SVTplay. Och det slår mig: när man lever ett sånt liv när man är så ung, vad finns det då kvar att uppleva resten av livet? Inget kan ju toppa det där. Jag tror han fattade det.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 704
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: april 24, 2018, 22:04:22 PM »
Råkade få på den där Avicii-dokumentären när den sändes tidigare (innan han dog). Det han hade kvar var väl en massa musik han hade inom sig som inte blir till nu :( Undrar hur han dog egentligen? Först trodde jag det var självmord, men kanske var en olyckshändelse med droger eller alkohol i kombo med en dålig hälsa... Att han missbedömde hur mycket han tålde?

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #44 skrivet: april 25, 2018, 15:38:47 PM »
Fängslad - på Nteflix. Mycket bra, fast skrämmande att det kan ske att unga människor blir inlåsta i flera år (förmodad oskyldig) utan rättslig prövning, och på ett fängelse, Rikers Island, som Gud måste helt ha glömt bort. Sevärd! Ska se om jag får tid i filmtittandet och se filmen om Avicii jag med