Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Filmtipset!  (läst 2453 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.150
    • Visa profil
SV: Filmtipset!
« Svar #15 skrivet: april 23, 2017, 20:28:15 PM »
The Aviator är nog Leonardo DiCaprios bästa prestation  http://www.youtube.com/watch?v=FebPJlmgldE
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: april 23, 2017, 20:29:15 PM »
Också en favoritthriller tillsammans med Seven
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: maj 01, 2017, 19:48:56 PM »
Filmen "Paul" ska ni INTE se. Den mest löjliga...ja en av de löjligaste iaf jag sett...

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 704
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: maj 02, 2017, 12:39:48 PM »
Filmen "Paul" ska ni INTE se. Den mest löjliga...ja en av de löjligaste iaf jag sett...

OK, tack för varningen...  :)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: maj 30, 2017, 16:00:09 PM »
Köpte ett gäng dvd-filmer 2 för 99 kr, i mitt fall slutade summan på 300 kr och 6 filmer.  The Walk, Spotlight, Unbroken, Tusen Bitar (dokumentär om Afzelius jag sett, som är skitbra men i dålig bildkvalitet tidigare). De jag ser mest fram emot att se är Interstellar och Gone Girl.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: maj 30, 2017, 16:41:55 PM »
Köpte ett gäng dvd-filmer 2 för 99 kr, i mitt fall slutade summan på 300 kr och 6 filmer.  The Walk, Spotlight, Unbroken, Tusen Bitar (dokumentär om Afzelius jag sett, som är skitbra men i dålig bildkvalitet tidigare). De jag ser mest fram emot att se är Interstellar och Gone Girl.

Såg den där dokumentären om Afzelius när den kom på den lokala filmfestivalen, riktigt bra! Nu är Afzelius inte någon jag lyssnat så mycket på, men onekligen begåvad och speciell person, på gott och ont...

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: maj 31, 2017, 20:17:41 PM »

Såg den där dokumentären om Afzelius när den kom på den lokala filmfestivalen, riktigt bra! Nu är Afzelius inte någon jag lyssnat så mycket på, men onekligen begåvad och speciell person, på gott och ont...

Ja, hos mig har han ju varit en husgud mer eller mindre, så jag blev överraskad hur bra dokumentären var för ca ett år sedan då jag laddade hem den på mindre bra sätt  ;) För mig är det hans texter, och visst är det lite dansbandsvarning ibland, men ingen kunde snickra ihop ett trallvänlig låt som Afzelius, och lyckas trycka in ett politiskt budskap på en och samma gång!

Hade du sett nån av de filmerna jag räknade upp Todo? Jag är fortfarande mest nyfiken på Interstellar och Gone Girl, men har inte orkat se dom än - båda är ju ganska långa filmer också. Ett bra drama: 12 years A slave!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: maj 31, 2017, 20:47:56 PM »
Gone Girl har jag inte sett, däremot såg jag Interstellar 2014. Kollade på min blogg vad min spontana reaktion var precis när jag sett den: "Täckt av ett klibbigt lager amerikansk klyschighet... Men ändå en hisnande resa genom tid och rum. Det visuella gör den klart sevärd, tycker du det minsta om sci-fi får du inte missa Interstellar :) "

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: maj 31, 2017, 20:49:19 PM »

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: maj 31, 2017, 21:49:26 PM »
Gone Girl har jag inte sett, däremot såg jag Interstellar 2014. Kollade på min blogg vad min spontana reaktion var precis när jag sett den: "Täckt av ett klibbigt lager amerikansk klyschighet... Men ändå en hisnande resa genom tid och rum. Det visuella gör den klart sevärd, tycker du det minsta om sci-fi får du inte missa Interstellar :) "

Då törs jag se den. Kan du ge en hint om det är lite Inception över den? Det är ju samme regissör, Christopher Nolan, som gillar att flyga i tid och rum ;)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: juli 11, 2017, 18:33:15 PM »
Clint Eastwood är ju som bekant förutom duktig skådis också en hejare på att regissera film. Min favorit med honom är nog Mystic River. Med otroligt bra skådisar!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: juli 11, 2017, 18:34:06 PM »
Också en gammal film att tipsa om. Filmen är nästan lika bra som boken! Sleepers:

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: juli 11, 2017, 18:34:59 PM »
När jag ändå är inne på äldre rullar så älskar jag En Vampyrs Bekännelse....!!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: september 05, 2017, 15:36:41 PM »
Animerad film har jag kollat rätt lite på, så tänkte damma av några dvd-skivor, och jag tycker Ica Age är helt underbara, ser del 2 nu och det är nog bästa filmen i serien. Tilläggas bör att jag kan ha jäkligt fel, för jag har inte sett 3:an och 4:an.  :-[ Minns när "Småkryp" och "Ants" kom 1998, att jag inte var direkt överförtjust. Var väl så fan datoranmimationer eftersom jag spelat en del spel..lite avtrubbad. Fast nu tycker jag datoranimerad film blivit en riktig konstform...måste se mer, men nu är det Ice Age 2 som gäller att skratta bort tiden med!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: oktober 13, 2017, 17:42:57 PM »
Kollar på Det, oroginalet från 1990..och nästan lite charmigt med halvkass bildkvalitet...!! Begriper inte att Det inte fick gå på bio, utan bara på VHS. Det är ju en riktig klassiker med bra skådespeleri enligt mig. Nyinspelningen kommer jag inte att kunna ta till mig på samma sätt..tror jag. Jag är snabb att ändra mig..  :P