Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Drottninggatan 7/4  (läst 928 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
  • Antal inlägg: 60
    • Visa profil
Drottninggatan 7/4
« skrivet: april 07, 2017, 16:33:53 PM »
https://www.svd.se/just-nu-fordon-kor-bland-folk-pa-drottninggatan/om/terrordadet-i-stockholm

Fruktansvärt. Jag är lite fåordig just nu, kommer återkomma till denna tråd och följa nyheterna.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
SV: Drottninggatan 7/4
« Svar #1 skrivet: april 07, 2017, 17:48:47 PM »
Tragiskt, onödigt, oavsett ensam galning eller terrorattentat....piss! :o
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: april 08, 2017, 03:30:32 AM »
Det är tragiskt och om det var ett terrordåd var det väntat, vi är inte förskonade från sådant för att vi är "lilla fredliga Sverige". 4st döda och 15 skadade, vila i frid, får hoppas att dödssiffran inte stiger. En person är ju gripen, följer vad det ger. Det verkar som att krisberedskap faktiskt fungerade väl i går (och där det inte fanns några lösningar ställde privatpersoner upp) och polisen tycks göra ett bra jobb trots deras avsaknad att hantera sådana här situationer. Visst, dem blir förberedda till viss del men deras vanliga utbildning lämnar mycket att önska gällande dagens hot samt den tunga arbetsbörda de har.

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: april 08, 2017, 04:14:09 AM »
En anhållen på sannolika skäl misstänkt för terroristbrott genom mord, en gripen.

All heder till polis och sjukvård, vilket jobb dem gör och gjort!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 704
    • Visa profil