Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 17333 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 704
    • Visa profil
Vad gör ni just nu?
« skrivet: januari 27, 2017, 10:12:35 AM »
Dricker illasmakande starkt kaffe och gör printfiler...

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.112
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #1 skrivet: januari 27, 2017, 16:02:20 PM »
Sitter och fick lite ångest. Funderar på om jag ska ta en Stesolid eller inte. Ibland går det ju över av sig själv en stund, men ibland blir det värre om man väntar, så jag tror jag tar en...halv för säkerhets skull  :P
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: januari 27, 2017, 17:00:05 PM »
Hoppas du mår bättre snart  :) Jag noterar att det fattas fler små ikoner här på forumet, så dom får jag fixa också nu i helgen... Men nu måste jag straxt åka och handla, för finns inte mycket vettigt kvar att äta.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: januari 27, 2017, 17:15:25 PM »
Lagar mat (råris, ajvarsås och köttfärsjärpar), tränar lite med Daisy, surfar på mobilen och sippar lite på choklad-Minttu medan jag funderar på vilka gardiner jag ska köpa på Ikea imorgon. Jopp, jag kan multitaska - ibland.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: januari 27, 2017, 19:00:27 PM »
Tog fram en gammal bok i webbdesign, som lär ut HTML-språket, CSS m.m. Blivit inspirerad av Todo som är så duktig på det. Jag kan bara de mest elementära grejerna, och det skulle vara kul att ge det chansen, så man får bättre förståelse för det.

Ångesten gav med sig på en halv 5 mg Stesolid
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: januari 29, 2017, 08:53:55 AM »
Väntar på att sambon ska gå upp, sen blir det städning, och sen åker sambon iväg på en släktmiddag med anledning av en födelsedag. Själv måste jag stanna hemma med hundarna, jag vågar inte lämna dem ensamma hemma så länge. Men ensamhetsträningen går rätt bra så det dröjer nog inte så länge tills jag kan göra det.

Imorgon blir Daisy 15 veckor och det är full rulle på henne, som det ska vara på en liten valp. Snart kommer mjölktänderna att börja fladdra i munnen och det betyder (ännu mer!) bitande. Jodå, hon ser till att det blir fart även på Fia.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: januari 30, 2017, 10:21:16 AM »
... och just nu håller jag på och torkar små blodpuddingbitar till träningsgodis. Vi har varit ute i ett friluftsområde på morgonen, så nu är hundarna trötta och sover.

Funderar också på vad jag ska säga på torsdag när jag ska till socialkontoret och prata om en LSS-insats. Jag tycker det är väldigt obehagligt att prata om mitt privatliv med fullständigt okända människor som inte vet nånting om mig  :(

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: januari 30, 2017, 16:27:01 PM »
Nu ska jag testa att lägga upp en bild. Den här fåtöljen fick jag inte ha länge i fred innan Fia la beslag på den. Och nu ligger även Daisy där. Jag tror inte Fia är så nöjd med den saken.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: januari 31, 2017, 12:42:31 PM »
Så söta när de sover ihop... Har också två hundar som lägger beslag på möblerna.

Idag är det fastedag och ska försöka nöja mig med 500 kcal idag, så äter just en mager sparris-soppa till lunch.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: januari 31, 2017, 17:50:37 PM »
Varvar ned och ska käka efter en stressig ångestdag...

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: februari 01, 2017, 07:57:18 AM »
Upp tidigt igen och tvätta, nu har jag en massa som ska strykas. Jag funderar på om jag skulle ta och sy en gardin till badrummet av resterna som blev efter att jag satte upp nya gardiner i ett av vardagsrumsfönstren. Problemet är att symaskinen är nere i källaren och det finns inget bra bord där.

Sambon ska till bilbesiktningen idag med ena bilen, den som jag brukar köra omkring i. Det är "bruksbilen", jag tror att det finns risk för att vi måste reparera nåt på den.

Fia haltar på ena frambenet, jag tror att Daisy har kört lite för hårt med jaktlekar och brottning. Fia är nog inte riktigt van vid så hårda tag. Men jag tror inte det är nån större fara.

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: februari 01, 2017, 14:43:54 PM »
Samlar ihop lite papper, som ska skickas till A-kassan.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: februari 01, 2017, 17:57:08 PM »
Bilen gick igenom besiktningen utan anmärkningar  :) Och jag fick ett ryck och sydde den där gardinen. Blev rätt bra om jag får säga det själv. Nu har jag fyra gardiner kvar som måste kortas av, fållas och hängas upp i uterummet. Att sy är inte min bästa gren, jag blir irriterad när tråden börjar krångla  >:(

Imorgon är det den där träffen på kommunkontoret  :(

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: februari 03, 2017, 06:16:16 AM »
Försöker vakna utan att somna. Tog tid att somna inatt, och sen när man väl somnade som är man som en klubbad säl på morgonen  :P

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: februari 04, 2017, 15:44:33 PM »
Just kommit hem från miljöträning inne i stan. Daisy har varit på järnvägsstationen, åkt rulltrappa, åkt hiss, tittat på en massa folk och lyssnat på en massa slammer och oljud. Sen var vi i stadsparken också och tränade på att gå fint i koppel bland en massa barn och hundar. Jag tror hon är rätt trött nu. Men hon var duktig!