Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 57917 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #120 skrivet: mars 21, 2017, 20:22:48 PM »
Precis deklarerat och får tillbaka till påsk.

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #121 skrivet: mars 22, 2017, 19:25:21 PM »
Tidigare idag blev det klart med arbetsprövning inom IT på grundskola, så har precis tackat nej till reklamutdelning.
Helgjobb och skitdålig timpenning, blev chockad.
Nu fikar jag.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #122 skrivet: mars 23, 2017, 11:21:14 AM »
Tar en 10 min paus, käkar Onaka, lyssnar På Talkings Heads (Gud vet varför jag kom att tänka på  dom plötsligt efter hundra år...) och kollar  mail och forum...

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #123 skrivet: mars 24, 2017, 12:08:02 PM »
Hu, fick veta att det storväxt psykfall härjar i trakten... Inte ett blygt som rodnar och slår ned blicken lite gulligt alltså. Nej, ett aggressivt som gör inbrott och slår sönder folks saker  ??? Tur man har hundarna när man är ensam hemma.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.184
    • Visa profil
« Svar #124 skrivet: mars 24, 2017, 16:38:03 PM »
Hu, fick veta att det storväxt psykfall härjar i trakten... Inte ett blygt som rodnar och slår ned blicken lite gulligt alltså. Nej, ett aggressivt som gör inbrott och slår sönder folks saker  ??? Tur man har hundarna när man är ensam hemma.
:o Inte kul. Om man kan trösta sig ändå med att även de mest sjuka är mer rädda än arga. Problemet är att dom lever i en psykotisk värld vi inte kan föreställa oss. Men hoppas dom får personen ifråga till vård snart så ni slipper vara oroliga. Tur att du har vovvarna!
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #125 skrivet: mars 25, 2017, 12:42:42 PM »
:o Inte kul. Om man kan trösta sig ändå med att även de mest sjuka är mer rädda än arga. Problemet är att dom lever i en psykotisk värld vi inte kan föreställa oss. Men hoppas dom får personen ifråga till vård snart så ni slipper vara oroliga. Tur att du har vovvarna!

Det verkar som du hade helt rätt i att han var med rädd än arg... Först fick jag honom beskriven som en rasande bärsärk som bröt sig in hos godtyckliga människor. Sen fick jag veta mer av en annan person som verkade ha bättre koll. Då framträdde en mer vek person, som tog sig in hos folk han hade viss anknytning till och som blev ganska spak när han blev konfronterad av någon som var arg. Polisen tog honom och körde honom till psyk hörde jag nu :)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #126 skrivet: mars 25, 2017, 17:44:23 PM »

Det verkar som du hade helt rätt i att han var med rädd än arg... Först fick jag honom beskriven som en rasande bärsärk som bröt sig in hos godtyckliga människor. Sen fick jag veta mer av en annan person som verkade ha bättre koll. Då framträdde en mer vek person, som tog sig in hos folk han hade viss anknytning till och som blev ganska spak när han blev konfronterad av någon som var arg. Polisen tog honom och körde honom till psyk hörde jag nu :)

Bra att det inte var värre än så!
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #127 skrivet: mars 25, 2017, 18:16:49 PM »
Hemkommen sen en timma tillbaka på en fotorunda vid Sidsjön med en kompis från Hudiksvall. Hade både med mig långzoomaren Panazonic fz-72, och systemkameran. Det visade sig vara ett bra drag, för zoomen kommer till nytta när man ska fota bråkandes och flygande gräsänder, och komma dom nära inpå. Å andra sidan har systemkameran (eos 700d) mycket bättre detaljskärpa, full kontroll på skärpedjup och diverse annat. Så dom kompletterar varann bra! Lite pinsamt (ja ja det var att ta i...) var att mobilkameran på den relativt billiga ZTE blade A512-mobilen, tog bra bilder. Det är första mobilen (efter Lumia 640 LTE) som tar bra bilder, de övriga mobilerna jag haft har varit totalt värdelösa....

NU är jag trött i kropp och knopp efter att ha traskat runt och var ute i bushen halva dagen. PÅ agendan står nu att sortera bilderna - lite drygt när det är 960 bilder som ska sorteras...  :-\

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #128 skrivet: mars 25, 2017, 19:14:30 PM »
Varit och hälsat på en person med alzheimers, det var ganska deprimerande... Är illa nu, det verkar som han har hallucinationer och ser små figuren i maten när han ska äta den  ??? Fryser med blicken på en sin sked och bara "Oj, vilka tänder han hade då!".  Två timmar av totalt obegriplig svada, blev helt slut i huvudet...
Nu har jag läst ännu ett avsnitt i min sykurs, så nu ska jag logga in på deras sida och göra det tillhörande provet.

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #129 skrivet: mars 25, 2017, 21:15:20 PM »
Fick igår problem med ljudet i nyköpta beggade förstärkaren, som yttrade sig som distorsion i en kanal i taget.
Det kunde också hoppa mellan höger och vänster kanal... enda som påverkade lite var volympotentiometern, så idag blev det bortplockning av kretskortet med poten. Märkte då att muttern som håller fast poten i frontplåten satt lite löst.
Men i alla fall... rikligt med elektronikspray i poten, lite vridningar och renblåsning med tryckluft.
Rengjorde och blåste resten av förstärkaren invändigt också, så nu har jag spenderat några timmar med musiklyssning, som det ska låta  :)

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #130 skrivet: mars 26, 2017, 18:57:03 PM »
Jag sitter med tända ljus, kikar in här, läser tidningar och äter yoghurt med granola och lite honung i samt dricker kaffe. I dag ska jag bara vila efter veckan som varit, det har gått i ett. Hoppas ni haft och har en fin helg!

Åh, det lät riktigt mysigt  :)

Jag sitter och ritar lite i Illustrator, lyssnar på Heino. Solen är på väg ned och ett vackert gyllene ljus sprider sig över slätten... Om jag hinner ska  jag sy lite igen ikväll.

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #131 skrivet: mars 26, 2017, 19:52:27 PM »
Lyssnar på mp3-musik med högtalarna bi-ampade... kunde inte hålla mig, så kopplade in låne-stärkaren.
Proffsen säger att man inte tjänar nåt, men jag kommer fortsätta med bi-ampat.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #132 skrivet: mars 27, 2017, 16:45:59 PM »
Tack :) Man får göra kursen i den takt man vill. Efter varje kursmoment så får man logga in och göra ett prov. Först när man fått godkänt på det kan man ladda hem nästa avsnitt. Kursen känns lite stofil i språket och har nog en del år på nacken (Klädskolans "Alla kan sy". Sen tänkte jag gå deras fortsättningskurs i mönsterkonstruktion också), men var den enda jag hittade. Och tycker den funkar bra ändå, hur man syr i dragkedjor, gör en kjol som sitter bra, konstruerar ett liv o.s.v. har ju inte ändrats direkt med tiden. Jag är mycket inne på retro just nu, så är ganska klassiska grejer jag syr. Fast är en del kläder jag önskar mig som  inte verkar dyka upp, så också köpt mönster utanför kursen (Vogue vintage t.ex.). Så nu blir det jättemycket sytt :) Var lite rädd att jag bundit upp mig på en kurs som kostar en del, att jag inte skulle orka i långa loppet. Men hållit ett ganska bra tempo. Varje gång jag får hem lite nya tyger blir jag inspirerad igen...

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #133 skrivet: mars 27, 2017, 17:05:54 PM »
Uppdaterar Skype, lyssnar på Covenant, äter gammal pizzasallad som blev över från igår... Snart dags ge sig ut och bränna lite fett  ;D

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #134 skrivet: mars 28, 2017, 19:10:26 PM »

Godkväller :)
Just nu väntar jag på att laxen i ugnen ska bli färdig. Sen ska jag klura på om en bit prickigt tyg jag fått över räcker till en kjol eller inte  och sen se nåt avsnitt av Crossing Lines.