Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 57930 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #180 skrivet: april 18, 2017, 17:40:49 PM »
Film av "Den Allvarsamma Leken" från 2016.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #181 skrivet: april 21, 2017, 08:38:41 AM »
Dricker kaffe, lyssnar på Faderhead och ritar tröjtryck. Sista rycket innan helgen, slutar iaf tidigt idag   :)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.184
    • Visa profil
« Svar #182 skrivet: april 21, 2017, 15:17:54 PM »
Nyss hemkommen. Inköpt bränndvdskivor till Isabell, lyssnar på de nya datorhögtalarna nu. Rent, klart ljud, men även bas så Leonard Cohen kommer till rätta, trots ett 2.0-system. Gamla datorhögtalarna med subbas gav mest grötigt ljud...upptäckte jag framförallt nu när jag lyssnar på de nya.

Katterna är utfodrade och ska väl till att käka något själv också. Det var inga däckbyten för min del idag, men däremot så fick vi flytta ut utemöbler åt två äldreboenden på wischan (Matfors!). Mest segt att åka dit....men nu kan pensionärerna njuta av sol och sommar förhoppningsvis  :)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #183 skrivet: april 21, 2017, 18:02:30 PM »
Sytt ihop mitt förkläde. Jag tror jag blir galen  >:D När jag sytt fast knytbanden i ryggen satt det inte bra. Som jag sytt  och grejat med detta förkläde, det SKA bli färdigt och det SKA bli snyggt. Överdelen blev ganska snitsig i alla fall, den är jag nöjd med. Jag tror  jag ska kapa det på mitten och designa om det.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #184 skrivet: april 22, 2017, 08:28:32 AM »
Ska strax åka till hundpanget och skola in D. Jopp, sånt måste göras även med hundar. Det är ett bra ställe, inga boxar utan alla hundar lever flockliv där. Det är oerhört nyttigt för att utveckla kommunikationsförmågan.

Sen måste vi tvätta fönstren, det ska ju bli lite kalas här snart när sambon fyller år. Och ikväll blir det hockey igen. Synd bara att en av oss måste blir så j**la sur efteråt. Förra gången var det sambon, ikväll kanske det blir jag.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #185 skrivet: april 22, 2017, 13:57:10 PM »
Ska strax åka till hundpanget och skola in D. Jopp, sånt måste göras även med hundar. Det är ett bra ställe, inga boxar utan alla hundar lever flockliv där. Det är oerhört nyttigt för att utveckla kommunikationsförmågan.

Sen måste vi tvätta fönstren, det ska ju bli lite kalas här snart när sambon fyller år. Och ikväll blir det hockey igen. Synd bara att en av oss måste blir så j**la sur efteråt. Förra gången var det sambon, ikväll kanske det blir jag.

Det är "större" på så sett att ha hund. Det finns mer i kommunikation att förbättra/förändra. Katter är mer som dom är, och svåra att tämja. Det är väl det jag tycker är tjusningen med dessa pälsbollar!  ;)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #186 skrivet: april 22, 2017, 17:48:35 PM »
 >:( >:( >:(

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 119
    • Visa profil
« Svar #187 skrivet: april 23, 2017, 07:52:18 AM »
Kanintaxar är så otroligt söta. Jag skulle vilja äga en saluki men det bygger på att jag  kan få hjälp från resten av familjen.... Helst vill jag ha en katt igen också..Snygg klänning Alice du lagt ut, den blir snygg i sommar med lite solbränna. För mig gäller planen att ta mig runt joggingspåret två varv idag, typ 4,7 km. Hade en marschfraktur i vänster fot för ett år sedan så det ska bli spännande att prova hur det går. Annars är mitt problem att jag sover dåligt vissa nätter så det blir svårt att planera livet fullt ut men idag schysst väder i Stockholm och hyfsad sömn så då borde jag ta mig runt åtminstone ett varv typ...😎

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #188 skrivet: april 23, 2017, 08:32:44 AM »
Åhå, så du funderar på att skaffa hund, Alice? Skoj! Jag är absolut ingen expert (och särskilt inte på taxar), men nåt hoppas jag ha plockat upp under alla åren.

Jag trodde att du jobbade heltid, men jag kanske har fattat helt fel? Nå, i alla fall har du säkert i så fall funderat på hur du ska lösa ensamhetsproblemet. Inga hundar gillar att vara hemma ensamma för mycket.

Det bästa rådet jag kan ge är nog att ha is i magen och kolla upp saker innan du slår till. För sen ska du ju ha din polare i förhoppningsvis många år. Är det en valp eller vuxen hund du skulle vilja skaffa? Du vet säkert att det finns en Taxklubb, de har säkert en massa bra råd att ge.

Vi var ju på det där hundpanget igår. Det är så intressant att se hur olika individer inom en och samma ras kan vara. Fia har alltid varit den där sociala, vänliga och kontaktsökande typen. Daisy är bara 6 månader så det ingår ju i hennes repertoar att visa att hon vet sin plats - som är längst ner i rangordningen. Och som hon visade det! Så fort en annan hund närmade sig för att nosa på henne så ramlade hon ner på rygg och visade magen, öronen var bakåtstrukna mot skallen och svansen låg mellan benen. Men i nästa sekund var hon uppe och nosade lite på den andra hunden, så det var inte rädsla, utan tydligt kroppsspråk och medvetenhet om hur man kommunicerar. "Ni har väldigt trevliga hundar", sa de. Roligt!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #189 skrivet: april 23, 2017, 17:53:35 PM »
Kikar in här en stund och säger Godmorgon Godmorgon!

Jag läser och tittar på hund. En långhårig dvärgtax. Jag har varit frisk i fem års tid så nu vågar jag titta. Jag blir alldeles överlycklig, haha, av tanken på att köpa hund och snart blir det kanske verklighet:). En del av mig vill bara åka i väg i dag och bli mamma till en sådan kaxig men söt liten varelse men det är mycket läsa först och sen ska man hitta "rätt hund". Jag tar gärna emot tips och råd av hundexperterna här! Allt är välkommet.

Och så en bild på bland det finaste jag sett,

Jag är INTE en hundexpert, men törs kalla mig djurälskare!  ;) Skulle jag bli kär i en sån där liten krabat (vilket inte är svårt!) skulle jag nog inte kunna vänta utan bara hämta hem pälsbollen. Men helt rätt, man ska naturligtvis tänka efter både en och två gånger. Det är ett stort ansvar att ha djur...men hoppas du blir stolt ägare av en sån här liten rackare snart!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #190 skrivet: april 24, 2017, 08:35:40 AM »
Trist väder idag. Jag är ensam med D idag, vi har vår träningsdag idag. Men den får vi nog tillbringa inomhus  >:(

Jag har en del som stressar mig. Ja, jag har ju GAD, så jag oroar mig för allt. Imorgon ska jag på mammografi. För ett par år sedan blev jag ju tillbakakallad dit för de ville ta mer bilder och ta ultraljud, och då var jag nästan övertygad om att nu har jag cancer också. Men det var falskt alarm, som tur var.

Och sen har vi D:s utställning. Ja, det är bara en liten inofficiell en, men jag oroar mig ändå. Och uppfödaren kanske också dyker upp där. Tänk om hon tycker att jag varit dålig på att ta hand om lilla D.

Och så det där kalaset. Och som "frun" i hushållet förväntas ju jag ta på mig värdinnerollen - och det finns inget som passar mig sämre. Svärmor lever för att gå på kalas så jag vet precis vad som förväntas av mig. Usch...!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #191 skrivet: april 24, 2017, 16:52:52 PM »
Hemma efter en halvjobbig dag. Både trött i knoppen och kroppen. Jag hade till viss del andra arbetsuppgifter än dom jag brukar ha, så man känner sig alltid lite mer spänd då. Men jag kunde koppla av mellan varven och sköta cafeét och skriva några fakturor. Man är konstig när man tycker det är kul...eller varför inte, varje faktura genererar pengar till kooperativet!

Inköpt vattenspruta för att bekämpa katternas angrepp på tapeterna. Nu ska dom sjutton få lära sig att gå på det fina klösträdet jag köpt!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #192 skrivet: april 24, 2017, 17:34:12 PM »
Ja, idag har det varit trist väder. Regnat och blåst, men som tur suttit inne så är väl ganska mysigt än så länge (även om jag fryst en del idag). Men vet inte om jag orkar ge mig ut med hundarna nu som jag tänkt, för regnet vill inte sluta...

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #193 skrivet: april 24, 2017, 21:38:07 PM »
 :D :D :D

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #194 skrivet: april 24, 2017, 22:01:06 PM »
Andra är inte lika glada.

Jag: "Är du putt?"

Sambon:  "Ja...!" och försvinner ut ur rummet.

Jaja... jag ska försöka att inte vara skadeglad.