Var ju på stockholmsbesök igår, och det flöt på ganska smärtfritt utom att vi höll på tappa bort en person...jag hade ovanligt lite oro. Var väl lite spänd INNAN, men väl på tåget och i Stockholm upplevde jag knappt nån ångest. Fotade en hel del. Blev dock lite besviken över bilderna. Skulle ha tagit systemkameran, det är bara det att jag trodde långzoomkompakten skulle vara mer mångsidig. Tyvärr får man välja mellan mycket brus om man ska ha skarpa bilder, bildstabiliseringen funkar inte vidare bra inomhus, så man får vrida upp ISO-talet. Utomhusbilderna däremot blev bra. Vi var där för besök i riksdagen. Susanne Eberstein var den som bjöd dit oss för fjärde gången. Vi fick skaka lite hand med Stefan Löfven när han var på G inför riksdagens frågestund...tog lite bilder medan dom pladdrade mot varann. Bilderna på Alliansarna och SD-follket blev tack och lov ganska dåliga. Bildkvaliteten på Löfven och Stjöstedten var dsss bättre...
Trodde jag skulle vara helt slut igår när jag kom hem. Konstigt nog var jag inte det. Däremot idag mot eftermiddagen kände jag att jag klappade ihop lite och blev trött. Men jag var så pass avspänd jag kan vara under själva besöket - och det är mycket tack vare Seroquel, märker jag nu.
Trevligt förresten som vanligt att traska runt i gamla stan. Så charmigt med alla dessa småbutiker. Köpte hela serien av True Detective på SF-bokhandeln, nån nyckelring och små stockholms-porslinskatter! I övrigt spenderade jag inga pengar på nåt särskilt utom tilltugg och dryck...
...Jo, sj-tåget hem var naturligtvis försenat rejält...det är ju trots allt sj vi pratar om!