Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 38246 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #585 skrivet: maj 17, 2018, 13:57:27 PM »
Ja, det är lite dött här. Det är iofs sommar, och vad jag kom ihåg på SPS så var det betydligt lägre aktivitet där också. Men vi får se om det ska dras i några trådar på nåt sätt så vi kan få medlemmar att bli lite mer aktiva.
Det är en tuff nöt att knäcka det där... >:(
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #586 skrivet: maj 22, 2018, 10:49:24 AM »
Just nu tar jag en liten paus i min och D:s nosework-träning. F är med husse på jobbet idag, så att jag får koncentrera mig på träningen. Och vad är då nosework? Jo, det är en träningsform där hunden får använda sitt luktsinne för att anstränga sin hjärna och därigenom få en liten godbit. På så sätt uppnår man mental stimulans och stärker samtidigt relationen mellan hund och ägare. Man kan t.o.m. tävla i nosework, men det har jag ingen tanke på just nu, det här är mest för att aktivera hunden. En rolig och lättsam träningsform : )

I eftermiddag måste jag åka en sväng till vårdcentralen. Jag ska ta en boosterspruta mot TBE. Ja, de små äckliga krypen är inte att leka med.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #587 skrivet: maj 23, 2018, 07:58:38 AM »
Tack Alice, det var roligt att läsa. Ja, hundarna är ju en stor del av mitt liv så det blir en hel del om dem här också.

Så du har planer på att skaffa en hund? Skoj, vad kan det bli för sort då?

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #588 skrivet: maj 23, 2018, 11:36:20 AM »
Kul att du går och funderar på att skaffa hund Alice. Djuren ger en så mycket tillbaka, villkorslöst!  :)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #589 skrivet: maj 24, 2018, 15:28:27 PM »
Just nu är jag rätt glad över att jag åtminstone verkar ha fått förmågan att uttrycka mig skriftligt. Jag har nämligen just fått veta att ett företag som jag anmält till ARN nu ger sig och betalar tillbaka de pengar som jag krävt av dem. Innan min anmälan var det inte tal om nån återbetalning, men när ARN kontaktat dem och sagt att de blivit anmälda blev det annat ljud i skällan. Företaget har mailat mig idag och sagt att de vill ha förlikning, och undrar vad jag har för kontonummer...  ::)

Så nu har jag meddelat ARN att jag tar tillbaka min anmälan. Det var andra gången i mitt liv som jag lyckas med detta. Ja, jag är en medveten konsument och vet mina rättigheter. Och är det nåt som seriösa företag skyr som pesten så är det dålig PR.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #590 skrivet: maj 26, 2018, 12:34:16 PM »
Kom nyss in från en kortare promenad. Det är bara 21 grader, men soligt och gassigt som gör en svettig och varm. Har respekt för motion och hetta!

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
« Svar #591 skrivet: maj 26, 2018, 16:41:35 PM »
Badat i Mälaren, underbart! 🌞

Utloggad Aurelius

• Klass 3
  • Antal inlägg: 244
    • Visa profil
« Svar #592 skrivet: maj 29, 2018, 20:46:00 PM »
Börjat nytt jobb. Har haft en sommarförkylning sedan onsdags. Det har varit extremt varmt att jobba.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #593 skrivet: juni 01, 2018, 11:18:31 AM »
Grattis Aurelius & krya på dig.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #594 skrivet: juni 05, 2018, 18:03:51 PM »
Jag gör maskrosvin (fråga mig inte varför ;) Är nog mest som ett roligt experiment och för jag alltid undrat vad det smakar... ). I början luktade det väldigt likt sima som min finska mamma gjorde när jag var liten (fast den var inte alkoholhaltig förstås) och jag var helt galen i :) Som en brun kolsyrig hemgjord läsk.  Googlade på sima-recept och var ju en del likheter med russin, citrosfrukter, jäst och socker...
Nu har jag precis upptäckt att mitt vin slutat jäsa efter 11 dagar, så nu är det dags att tappa det i ett nytt kärl och avsluta med jässtopp. Men först måste jag diska och sterilisera grejer...

Utloggad Zen

• Global Moderator
  • Klass 3
  • Antal inlägg: 160
    • Visa profil
« Svar #595 skrivet: juni 09, 2018, 06:34:23 AM »
Just nu en lugn kaffe stund, om en halvtimme ska jag ner till tvättstugan.. Blir nog att lyssna på senaste av Podden På Tiden när jag kommit upp från tvättstugan igen, trevlig start på dagen  :)

Utloggad Flocks

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #596 skrivet: juni 09, 2018, 09:06:27 AM »
Ska träna idag. Har otroligt mycket ångest just nu pga en omplacering på jobbet jag tvingas till.

Utloggad gorgen

• Klass 3
  • Antal inlägg: 234
  • Stolt psyksnackare!
    • Visa profil
« Svar #597 skrivet: juni 10, 2018, 13:08:28 PM »
Fikar, har varit ute på en längre cykeltur. Underbart väder men väldigt torrt  ::)

Utloggad Flocks

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #598 skrivet: juni 10, 2018, 13:52:07 PM »
Omplaceringen beror på att jag arbetar halvtid.  Det är bestämt att endast heltidsarbetande ska vara i min grupp.  Är inte populärt att vara sjukpensionär  på deltid.  Jo våren  har varit tuff.

Utloggad Flocks

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #599 skrivet: juni 10, 2018, 15:13:31 PM »
Hade möte med Jusek ( mitt förbund) i veckan. Det gick inte bra direkt.  Ångest från helvetet  pga situationen.