Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 57919 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #75 skrivet: mars 05, 2017, 05:40:19 AM »
Jaha ja... jag fipplade för mycket med programmet Autoruns, så inte ens återställning av datorn var möjlig  :))
Så jag spenderar natten med ominstallering av Win10, en himla massa uppdateringar och en hel del program...

Jag glömde säga att du ska bara bocka av sånt som du vet är säkert...men jag har varit klåfingrig själv med det programmet...  ;)

Snart klar  ;)

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #76 skrivet: mars 05, 2017, 08:36:07 AM »
Mycket att göra idag... måste börja med storstäd strax, lite tvätt, sen åka och hälsa på sambon på sjukhuset, ta hand om de små odjuren...

Konstigt att man hamnar på urologen av alla ställen när man har influensa och lunginflammation. Borde man inte ligga på infektionskliniken? Nu kanske gubbarna med prostatabesvär blir smittade av influensa  ::)

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #77 skrivet: mars 06, 2017, 10:02:39 AM »

Kulen måndag. Snövitt utanför fönstret. Fastedag idag så bara druckit en massa kaffe, men inte ätit något... Sambon lyckades inte bli av med sin förkylning, så får åka till vårdcentralen idag. Jag mår däremot bra sen länge. Plockat bort stygnen själv från tån, för orkade inte åka till vårdcentralen för det... Men nu dags att jobba igen!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #78 skrivet: mars 06, 2017, 14:32:16 PM »
Känner mig lite ensam. Sambon är på sjukhuset för fjärde dagen. Jag pratade lite med läkaren, det är visst en rejäl lunginflammation. Det var på gränsen till att det skulle bli en lungabscess, och det vet de väl inte riktigt än om det är eller inte. Om proverna är bra imorgon kanske han får komma hem.

Jag får väl förpesta er tillvaro på forumet under tiden: ) Ingen lust att vara utomhus, det har kommit en massa snö, man deppar ju ihop för mindre. Men hundarna gillar snön.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #79 skrivet: mars 07, 2017, 11:15:39 AM »
Ibland tror jag att jag lever i ett parallellt universum till Forum. Min sambo är också sjuk (medan jag är helt återställd efter en förkylning), och tänkte att nu har väl han också åkt på lunginflammation. Men så illa var det inte i det här fallet som tur var, de skickade hem honom från vårdcentralen med cocillana etyfin och en sjukskrivning bara. Men han håller mig vaken om nätterna med otäck hosta.
Jag tog en paus och käkade lite blåbär, nu dags återgå till arbetet... Fryser och tiden verkar ha stannat. Hur länge har klockan varit ungefär elva egentligen!?

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #80 skrivet: mars 07, 2017, 11:29:45 AM »
Har gått upp tidigt, ut med hundarna, åkt och shoppat lite mat (och så lite tulpaner för att liva upp lite i vardagsrummet...), och nu bakar jag fröknäcke.

Och när det är klart är det dags att gå ut lite med hundarna i snön igen. Vi tränar hårt på att inte dra i kopplet - de verkar liksom elda upp varandra så att de drar bägge två, det är mycket lättare om man går ut med dem en och en. Men det tar ju dubbelt så lång tid...

Ja, och så väntar jag på besked från sjukhuset.

Jadu Todo, Cocillana-Etyfin verkar vara standard när man söker på VC för hosta. Jag har fått det, och sambon fick också det. Jag minns att jag blev lite snurrig i huvudet av det, men det var det enda som hände.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #81 skrivet: mars 07, 2017, 13:36:33 PM »
Men det var då f*n vad segt det går på sjukhuset. De där läkarna kan dyka upp precis när som helst. I eftermiddag ska det komma dit nån infektionsläkare, och jag gissar att om de skickar dit en sån så har han inget bra besked att komma med. Jag ska åka dit om nån timme. Tyvärr är det väldigt besvärligt väglag.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #82 skrivet: mars 08, 2017, 09:12:01 AM »
Nu är sambon hemma. Synd att jag missade läkarens besök, jag är ju rätt intresserad av mikrobiologi, men jag fick ändå veta att sambon drabbats av en rätt ovanlig typ av lunginflammation och troligen även början till en lungböld, så nu ska han äta en hästkur med antibiotika under två veckor och sen blir det röntgen igen för att se om lungorna återställts.

Skönt att han är hemma, det kändes ovant att bo här ensam med hundarna.

Och vad står på schemat idag då? Inte så mycket, måste till apoteket en sväng och så har jag en del att träna på med D. Borde också ta itu med crosstrainern.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #83 skrivet: mars 08, 2017, 10:13:59 AM »
Låter allvarligt, men skönt ändå att det är nåt som antibiotika kan lösa...

Här ligger snön vit på taken. Jag lyssnar på Noiuf-X, dricker kaffe som stått på för länge och ritar dekaler i Illustrator...

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #84 skrivet: mars 09, 2017, 08:42:43 AM »
Just nu håller jag på att tänka igenom vad jag ska säga till terapeuten som jag ska till om ett par timmar. Den här gången är det nog en hel del. Sambon och hundarna följer med in till stan, de ska gå en liten sväng under tiden, och sen åker vi till en bilfirma för en liten provtur : )

Ute är det blidväder, riktig kramsnö. Jag hoppas den försvinner fort nu. Jag vill komma igång med mina rosor, de ska ha gödsel snart och inneväxterna måste planteras om.

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #85 skrivet: mars 09, 2017, 14:35:41 PM »
Spelar musik... gått tillbaka till att koppla in baslådan med lågnivå från ljudkort/försteg och sen in i förstärkaren.
Brukar ställa in allt med en gammal Lene Marlin-platta, som innehåller mycket av hela registret.
Blir lite kaka på kaka med ett försteg även i förstärkaren, så jag lurar på ett slutsteg istället, eller en stärkare där man kan separera grejerna...
« Senast ändrad: mars 09, 2017, 14:41:29 PM av Lynx »

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #86 skrivet: mars 10, 2017, 09:51:07 AM »
Nä, det blev ingen bil igår heller, den hade lite för seg motor. Annars var det inga större fel på den. Men bilhandlare är ett eget släkte, vi träffade en otäckt hal typ med en stor mun full av jättetänder. Hu!

Just nu kollar jag twitterflödet (jopp, jag har äntligen skaffat mig ett twitterkonto), sen ska jag åka en sväng till brukshundklubben med D för att vänja henne lite vid den omgivningen. Kursen börjar ju snart. Ikväll blir det sushikväll - min favoritmat för tillfället  ;)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.184
    • Visa profil
« Svar #87 skrivet: mars 10, 2017, 15:51:33 PM »
Hemma efter en ganska lugn dag. Funderade på att sticka ut och fota. fatnade dock i telefonsamtal, men solen ska lysa imorgon också, så då tar jag det då :)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #88 skrivet: mars 11, 2017, 13:41:57 PM »
Sov till halv tolv, vaknade med huvudvärk... Men inget som inte Alvedon Novum och lite kaffe kunde fixa, nu mår jag bra igen  :) Nu blir det långis med ena hunden (den med cancer får stanna hemma), sen ska jag fortsätta min sykurs och rita upp mönster till byxor efter mina egna mått.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #89 skrivet: mars 12, 2017, 07:59:55 AM »
En underbar vårmorgon, lite krispig och kall luft och rosa soluppgång, och redan en massa fågelkvitter i buskar och träd trots den tidiga timman. Det ni! Just nu lyssnar jag på en av mina favoritvårfåglar som sitter precis utanför fönstret: grönfinken. Den har ett väldigt karakteristiskt svirrande som jag brukar längta till på våren. Vi har satt upp några fågelholkar här utanför, hoppas att nån av dem får hyresgäster i vår.

Inget särskilt på schemat idag förutom den vanliga veckostädningen. Få se om sambon orkar hjälpa mig, annars får jag ta det själv.