Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 52872 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #150 skrivet: april 04, 2017, 15:14:59 PM »
Sovit illa men funkar bra ändå, jobbat sedan åtta i morse, spottat ur mig designer till både dekaler och hemsidesikoner... Nu dags för lite kaffe :) Faderhead på i bakgrunden, det håller ångan uppe ;)

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #151 skrivet: april 05, 2017, 11:53:03 AM »
Ska gå och IT-supporta hos en kompis.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #152 skrivet: april 05, 2017, 19:07:17 PM »

Som förgjort att få daglig motion. Klätt på mig och skulle ge mig ut på en jättelång promenad med ena hunden men kom bara 700 m eller nåt innan jag insåg att regnet bara tilltog. Fick se en dubbel regnbåde i alla fall :) Väl hemma kom det de största hagel jag sett på länge och hörde åskan på avstånd...

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
« Svar #153 skrivet: april 06, 2017, 07:39:49 AM »
Haft en av mina sömnlösa nätter... Fick ta typ 4 olika sömnmedel för att slutligen somna ett par timmar. Sitter nu på bussen till jobbet och ska försöka hålla hjärnan i schack med siffror... För mig gäller att träna mycket annars pallar inte kroppen dessa sömnmedelsnätter... Suck

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #154 skrivet: april 06, 2017, 11:43:46 AM »
Haft en av mina sömnlösa nätter... Fick ta typ 4 olika sömnmedel för att slutligen somna ett par timmar. Sitter nu på bussen till jobbet och ska försöka hålla hjärnan i schack med siffror... För mig gäller att träna mycket annars pallar inte kroppen dessa sömnmedelsnätter... Suck

Hoppas du klarar av dagen någorlunda ändå trots sömnen. Själv sov jag dåligt i natt med. Men då brukar jag sova bättre nästa natt. Må det blir så....
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #155 skrivet: april 06, 2017, 18:41:54 PM »
Fikar och konstaterar att överlag är det trevliga lärare på de skolor jag åker till och IT-praktiserar.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #156 skrivet: april 06, 2017, 19:37:47 PM »
Äter risgrynsgröt. funkar på alla tider på dygnet! Sen i övrigt har jag inte gjort så mycket idag. Skönt att det är ljust ute längre och det gör att man blir på bättre humör, och inte så gnällig. Sen katterna, ja dom är ett kapitel för sig - nu syftar jag på deras matvanor. Det som dög igår duger inte idag...Ahhg!  ;)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #157 skrivet: april 07, 2017, 07:56:05 AM »
Sitter just i väntrummet på Röntgen på V-mo lasarett. Sambon håller på med en datortomografi för att kontrollera att lungorna är OK efter den svåra lunginflammationen. Och sen blir det banne mig lite frukost i cafeterian.

Själv har jag dragit på mig en förkylning, orkar inget så jag tror jag måste lägga mig och vila lite när vi kommit hem.

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #158 skrivet: april 07, 2017, 15:14:28 PM »
Testkör min gamla laptop efter byte av kylpasta... jisses vad mycket de kletat dit från fabrik  ???
Minns inte normal "inbränningstid" så får se hur det är om ett par dagar.
Drog ner processorns max till 75% också, så hjälper det till lite grann... räcker för musikspelning.
« Senast ändrad: april 07, 2017, 15:44:28 PM av Lynx »

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #159 skrivet: april 07, 2017, 15:42:50 PM »
har hunnit byta däck på fyra bilar idag, och hunnit handla, varit hemma ett par timmar. Sen har jag tagit min premiärdos av Anksilon (buspiron), och gruvar mig för att ta Seroquel i kväll! Många blir tydligen trötta. Men många vittnar samtidigt om god effekt, och en hel del tycks bli hjälpta i sin ångest/sinnesstämning.

Sen har jag och ska gosa mer med kattrackarna!  ;)

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #160 skrivet: april 08, 2017, 14:35:50 PM »
Sov jättelänge idag, vaknade med huvudvärk (nej, inte bakfylla ;) Har nåt problem med bihålorna som jag känner av om jag sover länge. De svullnar igen för jag är tät i näsan) men nu har jag kurerat mig med Alvedon och kaffe medan jag kollat på nyheterna för att se senaste nytt om terrordådet. Stockholm har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta sedan jag bodde där ett tag i yngre dar och varje gång jag varit där sedan dess brukar jag alltid hamna på drottninggatan. Där känner jag mig hemma och går runt och kollar i butiker och på folk... Så obehagligt nära och mer verkligt med terrorn nu :(

Nu har jag skrivit en todo-lista med saker jag ska försöka få gjort i helgen. Kanonfint väder, känns som sommar :)

« Senast ändrad: april 08, 2017, 14:42:24 PM av Todo »

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #161 skrivet: april 08, 2017, 15:14:46 PM »
Sov jättelänge idag, vaknade med huvudvärk (nej, inte bakfylla ;) Har nåt problem med bihålorna som jag känner av om jag sover länge. De svullnar igen för jag är tät i näsan) men nu har jag kurerat mig med Alvedon och kaffe medan jag kollat på nyheterna för att se senaste nytt om terrordådet. Stockholm har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta sedan jag bodde där ett tag i yngre dar och varje gång jag varit där sedan dess brukar jag alltid hamna på drottninggatan. Där känner jag mig hemma och går runt och kollar i butiker och på folk... Så obehagligt nära och mer verkligt med terrorn nu :(

Nu har jag skrivit en todo-lista med saker jag ska försöka få gjort i helgen. Kanonfint väder, känns som sommar :)

Sov inte så länge - men jag sov bra för en gångs skull. gruvade mig att ta det nya pillret igår, men det fungerade bra. Vaknade förresten för första gången på evigheter utan krypande oro i kroppen  :)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #162 skrivet: april 08, 2017, 15:43:30 PM »
Dricker kaffe och gör mig redo för att ta itu med dagen. Jag prövade ett tag och kanske kikar in i framtiden på detta forum men så som det ser ut just nu är det alldeles för tomt för min del. Hoppas ni allihopa får det riktigt bra med liv och hälsa❣

Vi är ju inte så många här. Men upplever en gemenskap i det lilla också. Sen, det tar tid, men jag är personligen säker på att det finns utrymme för psyksnack, och givetvis är du välkommen tillbaka. Tråkigt naturligtvis att du försvinner, men man måste ju lyssna på sig själv  :)

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
« Svar #163 skrivet: april 08, 2017, 19:35:58 PM »
Jättetråkigt Alice, jag tycker du formulerar dig så oerhört bra. Håller med dig om att för få skriver. Det som är bra är anonymiteten på ett forum som detta. Du ska iallafall veta att det var väldigt givande att läsa dina inlägg, det tror jag fler tycker.🌸

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #164 skrivet: april 09, 2017, 08:39:15 AM »
Gomorron! Här sitter jag och kollar det senaste på nätet om vad som sker i Hufvudstaden. Och samma sak på tv. Huvudet är fullt med snor och jag mår allmänt kasst. Man slipper tyvärr inte ifrån tvätten och veckostädningen - men idag får det gå undan med det. Däremot har sambon varit vänlig nog att ta vårrensningen i trädgården. Och just nu håller magnolieknopparna att slå ut. Det är en av mina absoluta favoritväxter (ja, och så rosor förstås).

Nu hör jag att torktumlaren piper i källaren. Måste gå ner och hämta tvätten och påbörja strykningen.