Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 60748 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #195 skrivet: april 25, 2017, 18:26:27 PM »
Ätit en underlig frukostartad middag bestående av kalkonbacon, stekta ägg (med lite röd lök) och vita bönor i tomatsås, betalat räkningar och deklarerat. Oroar mig över två sociala grejer som jag inte kommer komma undan...  ??? Men nu ska jag läsa ännu ett avsnitt i min sykurs och se om jag kan klara av ännu ett delprov ikväll.

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #196 skrivet: april 27, 2017, 15:22:04 PM »
Lyssnar på Stina Nordenstam genom rörstärkaren, som jag hämtat hos Michael B Tretow.
Ett kort, men trevligt möte  :)
Kaffe ska drickas nu också.

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #197 skrivet: april 27, 2017, 20:53:01 PM »
Sitter och förundras hur bra det låter med 2x8watt till mina stora högtalare, men de är hyfsat lättdrivna  :)
Fint med rörglöd i mörkret också  ;)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.184
    • Visa profil
« Svar #198 skrivet: april 28, 2017, 06:13:28 AM »
Precis som mina då. fast blinkningarna är lite ovant...men bra ljud (Creative Kratos S5)

Sitter för övrigt och funderar på hur jag ska kvickna till liv idag..  :P
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #199 skrivet: april 28, 2017, 16:55:49 PM »
Jag tittar på "Jag är Ingrid" på Cineasterna.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #200 skrivet: april 28, 2017, 18:32:21 PM »
Har varit hemma en tre timmar. Varit lite trött och seg. Hjälpte Isa med den nya dvd-spelaren, och ska bränna om några skivor. Hem till katterna sedan, och dom blev glad av att få nåt annat än light-godis (Molly bantar nämligen). Sen började jag med 300 mg Seroquel idag. Förutom bensodizepiner, den klart bästa ångestdämpande medicinen jag haft. Effekten är mer genomgripande än benso och andra medel man mest blir seg av.

Nu ska jag käka lite pizza  :D
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #201 skrivet: april 29, 2017, 14:03:42 PM »
Lite trädgårdspyssel, nu strykning och sen ska vi titta på hockey. Hmm, undrar om jag måste ta in på hotell ikväll  ;)

Och imorgon fyller sambon år. Födelsedagen får firas på annan ort, för just imorgon ska Daisy strutta runt i utställningsringen. Jag förväntar mig inte nåt särskilt resultat, men det är jättebra träning.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #202 skrivet: april 29, 2017, 16:32:24 PM »
Sov till tio, sen har jag hållit på att planera lite nya syprojekt (blivit helt manisk, sambon säger att jag gått all in som vore det åtminstone 50% högskolestudier  ;) - jag både ritar egna mönster i kursen jag går, syr efter färdiga mönster jag köpt utöver det och hittar på/designar helt egna grejer... )... Klurigare än jag trott som sagt. Köper man färdiga mönster så är de väldigt olika beroende på märke. Jag har Vogue Vintage där jag får sitta med med både ordlista och miniräknare (för att konvertera från yards och inches), sömnmånerna är redan inräknade i mönstret. Sen kollade jag vidare på ett mönster jag köpt från Burda. Där var storlekarna mer som man är van, och man måste komma ihåg att själv lägga till för sömsmåner... Har kalkerat av det från Burda på silkespapper (kan vara kul att ha originalmönstret med de olika storlekarna kvar oklippt om man skulle vilja använda det igen i nån annan storlek...). Nu dags att klippa till det i tyget. Men nu ska jag gå en liten tur med ena hunden först.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #203 skrivet: april 30, 2017, 07:59:16 AM »
Gomorron! Idag har jag gått upp redan 05.45 för att hinna förbereda allt. Om en timme packar vi in hundarna i bilen, tar med solstolar och så åker vi iväg på utställningen. Lite väl kyligt idag, kan bli kallt att sitta där och vänta på sin tur.

Och när vi kommer hem blir det städning, för imorgon kommer svärmor m.fl. och det känns som en inspektion av mitt hem  :-X

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 119
    • Visa profil
« Svar #204 skrivet: april 30, 2017, 11:16:31 AM »
Idag ska jag köra joggingrunda nr 2 efter min marschfraktur i ena foten förra våren. Det är skönt att vara igång lite igen även om det bara blir knappt 5km. Annars är det mycket kalas och fester i april-maj. Jag tycker det är stressigt och ser inte alltid fram mot det. Tar mycket energi. Jag tror att många psykiskt känsliga känner igen sig i det. Det är inte bara arbete som kan vara stressigt när man är en "skör själ". Många som blivit jagade av försäkringskassan vet nog det, just det att förklara att det är livet i sig som är svårt. :-\

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #205 skrivet: april 30, 2017, 12:56:59 PM »
Sitter under min filt i solstolen och fryser. Det är mulet, blåsigt och kallt. Men jag sitter gärna här, för D har gått vidare i tävlingen. Det råkade visst bli en domare som gillar hennes typ : )

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #206 skrivet: maj 01, 2017, 08:47:05 AM »
Gomorron! Strålande fint väder, inte ett moln på himlen ;D Vi orkade inte städa igår för vi kom hem så sent, så det får vi göra nu. Jag hinner inte ens demonstrera idag, och det är illa!

Och hur gick det för D igår då? Jag är nöjd med dagen. Hon fick jättebra kritik av domaren, hon kunde slappna av i buren med F trots den stimmiga miljön, och så fick vi träffa uppfödaren igen vilket var jättetrevligt. Hon blev bäst valp i sin ras, men därefter var det stopp. Nå, vi testar igen.

Och nu är det bara att ta tag i dammsugaren...

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #207 skrivet: maj 01, 2017, 16:23:45 PM »
Sitter och grubblar på varför vi bara har ETT bidrag i fototävlingen, på temat "Kroppsutsmycknad"!? Glasögon, smycken osv tatueringar måste väl folk ha! :)

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #208 skrivet: maj 01, 2017, 18:42:09 PM »
Dålig dag utan att jag kan sätta fingret riktigt på varför... Sambon är trött och grinig, snäser åt mig för bagateller (som att dammsuga för nära honom när han betalar räkningar). Känner mig diffust illa till mods. Fast tänker jag efter är det nog flera saker i samverkan, som en grej jag måste göra imorrn som jag oroar mig för. Kommer nog inte känna mig glad förrän jag klarat av den. Flera obehagligheter kan vara på uppseglande.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #209 skrivet: maj 01, 2017, 19:48:00 PM »
Dålig dag utan att jag kan sätta fingret riktigt på varför... Sambon är trött och grinig, snäser åt mig för bagateller (som att dammsuga för nära honom när han betalar räkningar). Känner mig diffust illa till mods. Fast tänker jag efter är det nog flera saker i samverkan, som en grej jag måste göra imorrn som jag oroar mig för. Kommer nog inte känna mig glad förrän jag klarat av den. Flera obehagligheter kan vara på uppseglande.

Använd nåt hårt och sopa till honom!  ;) Såna där skitdagar har man till och från, så imorgon vaknar du säkert till en mycket trevligare dag, Todo