Sov till tio, sen har jag hållit på att planera lite nya syprojekt (blivit helt manisk, sambon säger att jag gått all in som vore det åtminstone 50% högskolestudier

- jag både ritar egna mönster i kursen jag går, syr efter färdiga mönster jag köpt utöver det och hittar på/designar helt egna grejer... )... Klurigare än jag trott som sagt. Köper man färdiga mönster så är de väldigt olika beroende på märke. Jag har
Vogue Vintage där jag får sitta med med både ordlista och miniräknare (för att konvertera från yards och inches), sömnmånerna är redan inräknade i mönstret. Sen kollade jag vidare på ett mönster jag köpt från
Burda. Där var storlekarna mer som man är van, och man måste komma ihåg att själv lägga till för sömsmåner... Har kalkerat av det från Burda på silkespapper (kan vara kul att ha originalmönstret med de olika storlekarna kvar oklippt om man skulle vilja använda det igen i nån annan storlek...). Nu dags att klippa till det i tyget. Men nu ska jag gå en liten tur med ena hunden först.