Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 60747 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #210 skrivet: maj 02, 2017, 12:37:43 PM »
Dålig dag utan att jag kan sätta fingret riktigt på varför... Sambon är trött och grinig, snäser åt mig för bagateller (som att dammsuga för nära honom när han betalar räkningar). Känner mig diffust illa till mods. Fast tänker jag efter är det nog flera saker i samverkan, som en grej jag måste göra imorrn som jag oroar mig för. Kommer nog inte känna mig glad förrän jag klarat av den. Flera obehagligheter kan vara på uppseglande.

Använd nåt hårt och sopa till honom!  ;) Såna där skitdagar har man till och från, så imorgon vaknar du säkert till en mycket trevligare dag, Todo

Hehe... Nu har jag klarat av det jobbiga jag skulle göra (tror t.o.m. jag lyckats riktigt bra - en person har förundrats över att jag skulle ha sf och tyckt att jag inte har några problem alls som märks... Sånt är alltid kul att höra :) ), så nu kommer resten av denna dag kännas mycket bättre - så lättad  ;D Nu kan sambon vara hur grinig han vill, jag har redan genomgått dagens eldprov och inte mycket rår på mig nu...
« Senast ändrad: maj 02, 2017, 12:49:08 PM av Todo »

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #211 skrivet: maj 03, 2017, 15:39:38 PM »
Just nu ritar jag däcklås... Inte varje dag man ritar sånt ;)

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #212 skrivet: maj 05, 2017, 08:29:06 AM »
Sicken underbar vårmorgon! Idag blir det nog varmt. Måste åka in en sväng till Jönköping, tror jag passar på och miljötränar med D lite när jag ändå är där. Och i morgon är det dags för min födelsedagspresent till sambon. Då får hundarna bo hos M och S och alla hundarna, och vi tar bilen ner till Skåne och njuter av lite vardagslyx. Det blir nog trevligt  ;D

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #213 skrivet: maj 05, 2017, 16:35:19 PM »
Underbart  fint här med. Slutade tidigt och blev sittande med hundarna och en av katterna med en kopp kaffe ute på trappen... Vi  blev liksom värmedrogade allihopa och blev sittande en bra stund  ;D

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.184
    • Visa profil
« Svar #214 skrivet: maj 05, 2017, 17:28:28 PM »
Underbart  fint här med. Slutade tidigt och blev sittande med hundarna och en av katterna med en kopp kaffe ute på trappen... Vi  blev liksom värmedrogade allihopa och blev sittande en bra stund  ;D

Härligt väder här med, men tradigt att sitta på  buss i kass ventilation när det plötsligt är 20 plus!  :o
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #215 skrivet: maj 06, 2017, 12:49:50 PM »
Trevlig Helg på er solstrålar!

Det måste vara mig du syftar på!  ;) Trevlig helg själv Alice. Här sjunk humöret lite med sämre väder igen, men det kanske slår om och blir trevligare väder nästa vecka. Iaf mitt humör är lite bättre när det är soligt och fint.
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #216 skrivet: maj 06, 2017, 13:47:59 PM »
Trevlig helg Alice och alla andra
Jag har städat lite i köket (plus plockat bort bakdelen av en liten hare som låg i trappen - en av katterna tar bara större och större byten, helt sanslös äckligt ) , nu dags för lite kaffe igen...
« Senast ändrad: maj 06, 2017, 13:51:42 PM av Todo »

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #217 skrivet: maj 06, 2017, 19:42:41 PM »
Lyssnar på en gammal Simple Minds och har fnulat på lösningar för den numera isärplockade rörförstärkaren (ska ju helst vara gratis också).
Nu ska jag fixa kaffe och plocka fram rulltårta :)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #218 skrivet: maj 06, 2017, 21:09:01 PM »
Varit lite trött och seg idag, men börjar piggna tilll - nu mot kvällen.... Isa ringde och hade nåt jätteviktigt att berätta...en rolig replik ur nån film som jag inte fattade vitsen alls med.  :-\ Öh..nu har Donna hittat en ny leksak - min försvunna snusdosa dök upp!  ;D

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #219 skrivet: maj 06, 2017, 21:19:06 PM »
Ja, nu har Forum hamnat på ett ställe där hon inte riktigt passar in... Tänk er känslan av att vara underdressed på Nobelmiddagen. Eller - vistas på Nobelmiddagen fast man inte ens är bjuden. Så mycket frackar, klirrande medaljer, ordensband och fina klänningar som jag sett idag har jag aldrig förr varit med om. Ja, det är nån fin orden som har nåt samkväm här.

Men trerättersmiddagen var god. Tryffel skulle jag nog kunna vänja mig vid. Vad tycker ni om den här menyn?

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 119
    • Visa profil
« Svar #220 skrivet: maj 06, 2017, 22:02:24 PM »
Wow vilken meny Forum! Själv kom jag precis hem från en Kina buffé norr om stan, gud så mycket vi åt. Suck. Men imorgon joggning igen, härligt det är ju konsert ute i skogen nu också fåglarna är i sitt esse. Fortsatt trevlig helg☺ !

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #221 skrivet: maj 08, 2017, 17:36:37 PM »
Hemma! En seg dag på Lavinen, men det tog sig mot eftermiddagen då vi fick åka till en kund och kratta lös...iskallt, men man fick upp kroppstempen snabbt. Första halvtimman var skön, det var sedan ryggen började "kränga", och det blev mer en smärre pina. Det positiva var att jag brände 340 kc, och trampat 8603 steg idag. Ska bli skönt när gräsklippningen kommer igång. Allt för länge verkar det inte dröja. Ganska grönt på en del ställen, och lite regn och nån dag med sol gör att det växer så det knakar...

Hunnit handla mat, och umgåtts lite med Molly och Donna minsann också  ;D

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #222 skrivet: maj 09, 2017, 06:25:36 AM »
Ja den här tiden tycker jag är fantastisk fin Kenneth, då allt trevar som Karin Boye skulle sagt men sedan ger sig hän. Jag var dock måttligt road över det snöblandade regnet i går. April har min förlåtelse men Maj?! Men men, det blir väl förhoppningsvis en sommar också, i all sin prakt.

Ja, än är det för tidigt att ge upp sommaren! Vi hoppas på en varm och skön sådan...man blir ju mest deppig av att vintern och regn och blask slår till så här en bit in i Maj :p

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #223 skrivet: maj 09, 2017, 08:23:14 AM »
Hemma igen, nu är det vardagssysslor som gäller igen. Gick upp tidigt för att tvätta. Väntar på att VC ska ringa när som helst, jag måste ändra en tid. Jag har lite problem med ena axeln.

Sen ska jag på ett viktigt möte, jag är lite nervös inför det. Det kan vara ett möte som förändrar framtiden. Vi får väl se vad de har att säga.

Nu börjar solen att värma, i morse när jag gick ut var det flera minusgrader  >:( Tur att jag tog in krukrosorna igår.

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 119
    • Visa profil
« Svar #224 skrivet: maj 09, 2017, 09:06:32 AM »
Ja den här tiden tycker jag är fantastisk fin Kenneth, då allt trevar som Karin Boye skulle sagt men sedan ger sig hän. Jag var dock måttligt road över det snöblandade regnet i går. April har min förlåtelse men Maj?! Men men, det blir väl förhoppningsvis en sommar också, i all sin prakt.

Kall vår men skön årstid som för min egen del är bra, brukar tycka tiden kring jul är värst med alla släktkrav och mörkret ute. Hörde på radion häromdagen om att depressioner är så vanliga på våren, tex tog ju Karin Boye livet av sig i april 1941. Hennes texter är kvar som tur är .☺