Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 52870 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad disela

• Klass 2
  • **
  • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #240 skrivet: maj 15, 2017, 17:25:02 PM »
Hej Alice! Vad kul att se att du verka må bra  :)

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #241 skrivet: maj 17, 2017, 05:29:20 AM »
Pga insomnia har jag justerat tomgångsströmmen i min omlödda bruksförstärkare, men får provspela senare.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #242 skrivet: maj 18, 2017, 08:43:09 AM »
Gomorron! Härligt solig morgon. Idag är jag ensam med hundarna, sambon åkte tidigt till jobbet och ikväll ska han kolla på fotboll och kommer hem närmare kl 22. Hmm... vad ska jag och tjejerna hitta på idag? Väderprognosen lovar 27 grader idag, och hela 29 grader imorgon. Tror inte hundarna orkar gå så långt i den värmen, så de får väl lounga lite i sin rasthage i trädgården.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #243 skrivet: maj 19, 2017, 17:43:56 PM »
Var ju på stockholmsbesök igår, och det flöt på ganska smärtfritt utom att vi höll på tappa bort en person...jag hade ovanligt lite oro. Var väl lite spänd INNAN, men väl på tåget och i Stockholm upplevde jag knappt nån ångest. Fotade en hel del. Blev dock lite besviken över bilderna. Skulle ha tagit systemkameran, det är bara det att jag trodde långzoomkompakten skulle vara mer mångsidig. Tyvärr får man välja mellan mycket brus om man ska ha skarpa bilder, bildstabiliseringen funkar inte vidare bra inomhus, så man får vrida upp ISO-talet. Utomhusbilderna däremot blev bra. Vi var där för besök i riksdagen. Susanne Eberstein var den som bjöd dit oss för fjärde gången. Vi fick skaka lite hand med Stefan Löfven när han var på G inför riksdagens frågestund...tog lite bilder medan dom pladdrade mot varann. Bilderna på Alliansarna och SD-follket blev tack och lov ganska dåliga. Bildkvaliteten på Löfven och Stjöstedten var dsss bättre...  ;)

Trodde jag skulle vara helt slut igår när jag kom hem. Konstigt nog var jag inte det. Däremot idag mot eftermiddagen kände jag att jag klappade ihop lite och blev trött. Men jag var så pass avspänd jag kan vara under själva besöket - och det är mycket tack vare Seroquel, märker jag nu.

Trevligt förresten som vanligt att traska runt i gamla stan. Så charmigt med alla dessa småbutiker. Köpte hela serien av True Detective på SF-bokhandeln, nån nyckelring och små stockholms-porslinskatter! I övrigt spenderade jag inga pengar på nåt särskilt utom tilltugg och dryck...

...Jo, sj-tåget hem var naturligtvis försenat rejält...det är ju trots allt sj vi pratar om!

Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #244 skrivet: maj 20, 2017, 17:47:43 PM »
Lät som ett lyckat stockholmsbesök :) Nej, inte mycket är mysigare än att traska runt i gamla stan en sommardag...  Länge sen jag var där tyvärr.

Idag har jag varit på en stor loppis med sambons mamma. Hittade inte mycket (hängde med mest för att göra mamman sällskap) med köpte två blommor för 15 kr styck i alla fall, såna där som luktar starkt lite rosenaktigt. Kände så väl igen dom men kunde inte komma ihåg vad de hette. Säljaren påstod de hette Doktor Westerlunds blomma. Nu har jag googlat och de kallas för rosengeranium också, ett namn jag känner igen bättre...
Sen har jag varit på en handelsträdgård och när jag kom hem gjorde jag frosting till min maskroskaka, tappade  elvispen när den stod på full gas och stänkte frosting över hela köket och mig själv (i håret bland annat  >:( ). Hundarna däremot blev väldigt glada och gick runt och slickade överallt...

Utloggad toxic

• Klass 1
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
« Svar #245 skrivet: maj 20, 2017, 20:46:08 PM »
kollar på fin-sve matchen. hejjar på bägge. made in finland, born in sweden :)

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #246 skrivet: maj 22, 2017, 18:55:28 PM »
Fick precis veta att jag vunnit en tävling jag ställt upp i  ;D
Nu ska jag ut på långis med ena hunden...

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #247 skrivet: maj 25, 2017, 15:51:05 PM »
Här har vi just fått upp två viktiga statements på uterumsgaveln  till grannarna. Nej, detta är inte ett villaområde där det bara bor svenskar : )

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #248 skrivet: maj 30, 2017, 16:08:09 PM »
Fina flaggor (säger jag som har en finsk mamma och en svensk pappa ;):)

Känner lite illamående och förskräckt efter att fått på skallen i kommentarerna i en blogg och blivit beskriven som "mycket rasistisk" (det sista någon som mig vill vara  :( ). Det är jag som skrivit luddigt, jag inser nu att personen tagit för givet (av sammanhanget) att jag skrivit negativt om en asiatisk person när jag skrev om en vit/europeisk. Funderar över min konflikträdsla. Varför känner jag nu ett inre tvång att förklara hur det egentligen ligger till för att personen ska sluta tycka jag är hemsk? Spelar det någon roll att person jag inte alls känner tror något om mig som inte stämmer?

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #249 skrivet: maj 30, 2017, 16:11:08 PM »
Gläds åt att jag hör igen efter den infernaliska vaxproppen!
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #250 skrivet: juni 02, 2017, 07:10:55 AM »
Gomorron! En grå och trist morgon, har gått upp tidigt och det har gubbarna med grävmaskinen som är precis här utanför också gjort. De kom redan före kl 7 för att börja gräva - för nu ska vi få fiber här i området  ;D Ja, det var på tiden att även de här husen ansluts.

Idag ska jag åka till kommunkontoret igen, jag har ett litet "jobb" där (inom sjukersättningen förstås!). Det känns ovant. Min handledare är jättebra, medan det finns andra som jag tycker behandlar mig som luft. Nå, vi får väl se om det blir bättre. Jag försöker nästla mig in där lite obemärkt och lägga ut lite krokar, jag vet att de är underbemannade på den avdelningen och en sjukbidragsanställning skulle ju bli förmånlig för kommunen. En win-win-situation  ;)

D har varit dålig, jag var tvungen att ta henne till djursjukhuset igår. 3000 kr för att få veta att "vi kan inte hitta nåt fel på henne". Men jag ska ge henne skonkost i ett par veckor så får vi se om hon blir bättre.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #251 skrivet: juni 02, 2017, 09:12:25 AM »
Hoppas vovven kryar på sig snabbt Forum. Det är ett elände när man går till veterinären och man betalar tusenlappar och dom inte kan säga nåt vad det är. "Det kan möjligtvis vara..." men så är det ju med vården för oss människor också när jag tänker efter...

Fick ännu en erfarenhet av det igår kväll och inatt, då Isa ramlade i trappen och slog knäet här. Hade jätteont, så det var bara att fara in akut. Satt väl där i väntrummet i lite över 3 timmar, så fick hon träffa en ortoped. Han misstänkte inget allvarligt, mest skrapsår och nåt blåmärke. Efter röntgen så konstaterade dom att det inte var nån skada på knäet. Förmodligen blev nåt sträckt i samband med att hon ramlade. Men ska gå med kryckor ett par dar och stödja...varför hon ramlade? Sprang för fort uppför trappen med foppatofflor!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #252 skrivet: juni 02, 2017, 15:40:54 PM »
Fick ännu en erfarenhet av det igår kväll och inatt, då Isa ramlade i trappen och slog knäet här. Hade jätteont, så det var bara att fara in akut. Satt väl där i väntrummet i lite över 3 timmar, så fick hon träffa en ortoped. Han misstänkte inget allvarligt, mest skrapsår och nåt blåmärke. Efter röntgen så konstaterade dom att det inte var nån skada på knäet. Förmodligen blev nåt sträckt i samband med att hon ramlade. Men ska gå med kryckor ett par dar och stödja...varför hon ramlade? Sprang för fort uppför trappen med foppatofflor!

Hua!  ??? Sånt kan göra nåt djävulsk ont. Minns när jag var uppe på en vind i ett brygghus och hade för bråttom nedför en ovanligt brant trappa (med någon sorts tofflor även jag som inte satt fast på fötterna utan man halkade runt i dom) och föll framstupa. Landade med knäna på ett betonggolv nedanför. Gjorde något infernaliskt ont, sambon såg mig genom ett fönster, rullandes runt i smärtor på gräsmattan... Gick bra ändå, förutom sår och jättestora blåmärken.

Nu har sambon bjudit hem en massa folk. Inte riktigt min sorts folk (för mycket alkohol, för mycket bilsnack), så dags att fly fältet. Åker hem till hans mamma istället över helgen.

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
« Svar #253 skrivet: juni 03, 2017, 09:53:16 AM »
Målarbok för vuxna,det låter intressant Alice. Innan jag fick barn bodde jag utomlands och målade lite som meditation typ ,tog några lektion hos en konstnär. Hade då större utrymme och kunde använda ett tomt rum bara till det. Tipsa gärna om en bra målarbok!  Går med småångest hela tiden som många andra här och skapande kan ibland få en att tänka på annat.Här i Stockholm där jag bor gäller det idag att ta bilen snabbt ur stan före 11 innan maran drar igång. Verkligen imponerande att palla springa runt på asfalt flera mil...... trevlig helg ☺

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
« Svar #254 skrivet: juni 03, 2017, 10:15:51 AM »
Tack för tipsen! Bra med sovmorgon,jag vet hur det är att vakna vid 3-4 snåret 🌇