Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 53873 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #255 skrivet: juni 04, 2017, 13:35:31 PM »
Sitter och tuggar på en chokladkaka efter lite motion. Inte så smart för vikten ..men vad gör man när en chokladkaka ligger oskyldigt och tittar på en och säger -Ät upp mig!  ;)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #256 skrivet: juni 05, 2017, 07:21:53 AM »
Gomorron! Upp 5.30 idag igen, ska till kommunkontoret en liten sväng. Det lär nog vara rätt tomt där idag. Men kommunkontoret måste ändå hålla öppet även på en klämdag. D och F ska vara hemma med husse idag. D mår mycket bättre nu, tack och lov. Vi hade avslutning på valpkursen förra veckan, men då fick hon stanna hemma och vila sig. Diplom fick vi i alla fall : ) Nu siktar vi på en allmänlydnadskurs till hösten. Kanske får F också vara med på den, vi får se.

Nu ska jag förbereda mig mentalt på att åka iväg  :-X

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #257 skrivet: juni 05, 2017, 11:32:04 AM »
Nu är jag tillbaka efter en helg med sambons mamma  :) Det var lite som att hamna i en tidsbubbla, känns som helgen var mycket längre än den egentligen var... Kanske för att jag inte var hemma/tappade mina vanliga rutiner (hade t.ex. inte tillgång till dator, inte heller mina favorit-TV-kanaler) men ändå gjorde vi en del grejer. Vi kollade på nyheterna om de nya terrordåden :( , åkte på loppisar, sydde (jag sydde knapphål på min pyjamasjacka, gjorde ännu ett förkläde och sydde fast en dekoration på mina nya tofflor så de skulle få mer boudoir slippers-känsla ;) ), löste korsord (ja, denna helg var härligt stofil ;) ). Jag svängde ihop en ugnslax som verkade gå hem :)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #258 skrivet: juni 06, 2017, 12:41:56 PM »
Trött och seg idag. Får se om man får något gjort alls....det ska alltså föreställa sveriges natinaldag, men människor går omkring lika stela och sura som vanligt. Har sett nån stackare som har en liten minisverigeflagga i ena näven halvt rodnande ... ,-)

Nä nu ska jag se vad jag ska hitta på..grattis Sverige förresten!
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #259 skrivet: juni 09, 2017, 17:48:35 PM »
Hemkommen efter x antals timmars djävulskap med en SSD-disk åt en kompis, som visade sig vara en helt bagatellartad grej. Doh! Som Homer skulle ha sagt...!! Sen var jag på Jula och köpa en ny kaffebryggare, den gamla la av igår....kokat igenom den och diskat och provdruckit - helt godkänt!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #260 skrivet: juni 11, 2017, 09:05:54 AM »
Just nu är det tvätt. Har just ätit frukost med hundarna, varav en är dagens Birthday Girl  :) Det är Fia som just idag fyller 4 år. Hmm... vad ska hon få för nåt...? Kanske en Cesar (blötmat), som hon älskar att äta - om hon nu får ha den i fred för Daisy. Min lilla Bus-Fia, som numera lugnat ner sig betydligt och blivit en vuxen hund. Ja, tiden går fort.

Dagen innehåller även ett besök på en handelsträdgård, måste köpa lite saker till trädgården. Apropå trädgården - vi har hört oss för om firmor som kan hjälpa oss med att göra om dräneringen och isoleringen av källaren. Det betyder att det kommer att grävas runt hela huset, och alla växter intill huset måste tas bort. Inklusive de tre magnoliorna, som jag bara älskar  :( Kanske kan man flytta dem till nåt annat ställe, men det är väldigt osäkert. Och priset för det kalaset är svinaktigt. Det ser ut som att det kommer att landa kring ca 120.000 kr efter ROT-avdrag. Surt, sa räven.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #261 skrivet: juni 12, 2017, 14:57:14 PM »
Organisera garderoben borde jag också göra. Det är lite roligt och tillfredsställande på något vis (till skillnad mot att dammsuga och sånt), man hittar alltid något man glömt :)

En grå regnig måndag... Hoppas det håller uppe ikväll så jag kan ge mig ut och cykla lite. Men nu dags för lite kaffe :)

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #262 skrivet: juni 14, 2017, 06:55:34 AM »
Gomorron! Här är det en lite gråtrist morgon. Vi har fått en massa regn de senaste dagarna, så nu är väl åtminstone bönderna nöjda...

Jag är lite nervös idag. Jag ska nämligen vara med på kommunens pressträff direkt på morgonen. Där informerar de om vilka beslut som tagits på kommunstyrelsens sammanträde, och min roll är att anteckna vad som sägs och så ska jag skriva en sammanfattning på begriplig svenska till kommunens hemsida, så att kommunmedborgarna får veta vad som beslutas i deras kommun. Att skriva är ju min grej så det ska nog inte vara nåt problem, men jag är ju inte van att frottera mig med kommunalråd och andra lokala politiska högdjur... där är jag ju rätt så malplacerad. Men jag ska nog lösa min uppgift.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #263 skrivet: juni 14, 2017, 16:26:17 PM »
Soligt och fint mestadels idag. Fast en händelsefattig dag. Guuud vilken tråkig dag!

Utloggad Aurelius

• Klass 3
  • Antal inlägg: 244
    • Visa profil
« Svar #264 skrivet: juni 14, 2017, 22:23:27 PM »
Trist aatt du mår dåligt.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #265 skrivet: juni 15, 2017, 11:59:59 AM »
Skönt att höra Alice & tackar detsamma  :)

Utloggad Aurelius

• Klass 3
  • Antal inlägg: 244
    • Visa profil
« Svar #266 skrivet: juni 15, 2017, 22:34:51 PM »
I sängen. Borde sova redan. Dunkande musik från stan. har lovat att hänga med och upp o träna om 7 timmR.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #267 skrivet: juni 16, 2017, 11:20:55 AM »
Goddagens  :) Var svårt vakna till liv i morse, så blivit flera stora muggar kaffe... Lite lättad att ljudet hoppat igång på datorn igen (inte funkat på två dar) så jag kan ha musik på medan jag jobbar. Nu ska jag kämpa vidare med mina dekaler en stund till tills lunch... Ska bli skönt med helg/få sova ut imorrn.

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
« Svar #268 skrivet: juni 16, 2017, 12:34:27 PM »
Mycket kaffe här också i veckan. Har en förälder som har fått en hjärtinfarkt i år och nu är sämre. Suck jobbigt trots att det är i hög ålder. Har dock en tendens att själv bli superstark i sådana fall. Sen kommer det efter. Typiskt för många känsliga tror jag.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #269 skrivet: juni 16, 2017, 14:09:17 PM »
Mycket kaffe här också i veckan. Har en förälder som har fått en hjärtinfarkt i år och nu är sämre. Suck jobbigt trots att det är i hög ålder. Har dock en tendens att själv bli superstark i sådana fall. Sen kommer det efter. Typiskt för många känsliga tror jag.

På tal om kaffe, Tog mig llite sånt efter att ha varit ute och fotat ett par timmar. Blev en sån här speedeffekt denna gång. Fattar inte varför jag ibland tål hur stora mängder som helst (nåja..) och ibland kan man knappt dricka en halv kopp innan man är helt hispig!  >:(