Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 53850 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #285 skrivet: juni 24, 2017, 07:41:48 AM »
Gomorron och trevlig midsommardag på er! Här har firandet gått lugnt till, jag gick upp kl 6 som vanligt för att gå ut med hundarna. Apropå hundarna... det ser ut som att vi inte kommer iväg på den där resan som vi planerat. Jag tror att Fia börjat löpa och då tar inte hundpensionatet emot henne. Det var väl typiskt, jag hade räknat med löpet lite senare i sommar/höst. Suck...!  :-X Och snart är det nog dags för lillmonstret att löpa för första gången, hon är redan 8 månader.

Ja, så är det när man är tikägare  ::)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #286 skrivet: juni 24, 2017, 14:37:58 PM »
Gomorron och trevlig midsommardag på er! Här har firandet gått lugnt till, jag gick upp kl 6 som vanligt för att gå ut med hundarna. Apropå hundarna... det ser ut som att vi inte kommer iväg på den där resan som vi planerat. Jag tror att Fia börjat löpa och då tar inte hundpensionatet emot henne. Det var väl typiskt, jag hade räknat med löpet lite senare i sommar/höst. Suck...!  :-X Och snart är det nog dags för lillmonstret att löpa för första gången, hon är redan 8 månader.

Ja, så är det när man är tikägare  ::)

Kul! Rena uppfödningen då..  ;) Hoppas allt går väl och att man får se lite bilder framöver när det är dags!
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #287 skrivet: juni 24, 2017, 16:44:15 PM »
Kul! Rena uppfödningen då..  ;) Hoppas allt går väl och att man får se lite bilder framöver när det är dags!
Nja... några valpar ska det inte bli, inte om jag får bestämma.

Kanske kommer vi iväg i alla fall. Svärmor tar löptiken och den andra får bo på pensionatet. Det är ju bara några dagar det är frågan om.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #288 skrivet: juni 25, 2017, 18:06:08 PM »
Haft en lugn midsommar och har väl egentligen inte hänt så mycket, men ändå har en olustkänsla jag inte riktigt kan identifiera smugit sig på... Kanske flera halvdåliga saker i samverkan. Nu tillbaka till vardagen, försökt distrahera mig med att fortsätta sy på saker nu under eftermiddagen. Beställt kräppapper på slojdetaljer.se precis, nya pysselidéer på gång. Betalt några räkningar.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #289 skrivet: juni 26, 2017, 15:26:42 PM »
Just nu sitter jag fast i bilköerna mellan Södertälje och Stockholm. Det var hemskt vilka köer det var. Sambon får köra nu, jag körde upp till Nyköpingsbro. Vi brukar dela upp det så, hans nerver klarar Stockholmstrafiken bättre än mina : )

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #290 skrivet: juni 26, 2017, 16:09:23 PM »
Pustar ut efter en lång dag, och en ännu längre natt med högst tre timmars sömn. Börjar kvickna till nu först mot kvällen...
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
« Svar #291 skrivet: juni 26, 2017, 20:42:05 PM »
Pustar ut efter en lång dag, och en ännu längre natt med högst tre timmars sömn. Börjar kvickna till nu först mot kvällen...
Hur går det med seroquel,är den inte bra mot sömnproblem? Intressant att veta då jag själv har nätter med väldigt dålig sömn.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #292 skrivet: juni 27, 2017, 07:28:14 AM »
Gomorron! En småmulen morgon i Mariehamn. Här sitter jag i hytten och väntar på att sambon ska vakna 7.30 så vi får frukost. Har sovit ganska bra, det var en lugn färd i natt. Jag undrar hur djuren mår, känns lite konstigt att de inte är med, de brukar ju vara med mig för det mesta. Nå, i eftermiddag blir det en halv dag i Stockholm och övernattning på hotell. Men innan det ska vi hinna med ett besök i taxfreeshopen : )

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #293 skrivet: juni 28, 2017, 15:40:12 PM »
Hemma igen. Hundarna är hämtade. D har ställt till med en överraskning. Hon har börjat löpa när hon var på hundpensionatet. Jag har läst om att tikar kan synkronisera sina löp, och det stämmer ju: i lördags började F löpa. Så nu har vi två hormonmonster här i ca 3 veckor. Hur ska det gå?  :o Och nästa vecka ska vi ut och åka lite igen, vi tar bilen och åker till mina gamla hemtrakter där jag inte varit på många år. Och hundarna ska med...

Vi svängde in på Blomsterlandet och köpte ett par rosor som jag tänkt på länge, nämligen Royal Copenhagen. Så ska en riktig ros se ut! Nu är de planterade i stora krukor. Hoppas de tar sig ordentligt.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #294 skrivet: juni 29, 2017, 16:41:47 PM »
Sitter och väntar på att mikron ska skrika "maaaat!". Varit en händelsefattig och trist dag. Nåja, man har ju såna också...

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #295 skrivet: juni 30, 2017, 17:37:26 PM »
Arbetsveckan slut, nu en veckas semester - hurra  ;D Nu ska jag teckna, måla, pyssla och fota... Och sova skamlöst länge om mornarna.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #296 skrivet: juli 01, 2017, 17:55:11 PM »
Hemma efter en liten fototur. Var ute igår med och fotade i en tjärn med omnejd som hette "Grodtjärn", men tyvärr fanns det allt annat än grodor där. Några enstaka som hade vattengympa, men inte mer...en helvetes ryggvärk fick jag av att hoppa över stock och sten. Idag blev det bara runt i stan, betydligt bekvämare, men kanske tristare bilder också... ::)

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #297 skrivet: juli 02, 2017, 20:02:08 PM »
Söndagkväll. Jag försöker göra mig i ordning mentalt för att åka till kommunhuset imorgon bitti, trots att min handledare är på semester. Jag får försöka klara mig själv. Jag har fått lite små arbetsuppgifter här och där, t.o.m. kommunalrådet vill ha lite hjälp med en grej. Känns lite konstigt att rota i hans skåp när han inte är där.

En helt annan grej: jag misstänker att jag kan ha brutit ett revben  :o Jo, jag hade lite för bråttom idag när jag skulle få tag i ena hunden när hon hade snott en grej som hon inte fick ha. Jag halkade på uterumsgolvet och ramlade med ena sidan rakt på det hårda armstödet på konstrottingsoffan. Och sen ramlade jag med samma sida rakt ner på golvet och låg där och sprattlade ett tag. Nu har jag förbannat ont.

Utloggad Aurelius

• Klass 3
  • Antal inlägg: 244
    • Visa profil
« Svar #298 skrivet: juli 03, 2017, 00:32:34 AM »
Tänker lite. Var två män som sprang runt med pistol här i veckan. Var inte hemma då men det var typ 200 m från där jag bor.

Jag vet inte varför sådant här händer oftare och oftare. Det är något konstigt med det iaf. Jag vet inte vad det är.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #299 skrivet: juli 05, 2017, 07:42:25 AM »
Gomorron! Vi håller på och förbereder oss för en lång biltur idag. Vi ska åka till mina hemtrakter, och enligt Google Maps är det lite drygt 500 km att köra. Vi får ju turas om, jag får väl köra upp till Nyköpingsbro igen, och så kör sambon därifrån till strax efter Stockholm. Och sen är det en bra bit kvar.

Det ska bli roligt att få komma dit igen, jag har inte varit där på många år. Det kan blir lite komplicerat eftersom vi har två hundar med oss som är inne i sitt höglöp, så vi måste ha stenkoll på dem hela tiden.

Så, 20 minuter kvar : )