Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 52837 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #300 skrivet: juli 05, 2017, 17:36:07 PM »
Jag har avverkat ännu ett delprov i min sykurs. Fått hem mer tyg med posten, så klippt till lite mer grejer. Blev missnöjd med pyjamasbyxorna jag sydde tidigare, så nu syr jag ett nytt par efter ett mönster från Burda istället. Redan använt mönster från dom att för att sy pyjamasjackan och den blev i det närmaste perfekt, så misstänker att även byxorna kommer bli bättre nu...
Jag har börjat inse att jag har så specifika krav att momenten i sykursen inte riktigt motsvarar vad jag vill sy. Jag gillar mönster jag köpt bättre, de har mer sprängveck och sånt och formar sig bättre efter kroppen. Men har ändå varit nyttigt med kursen, för nu fattar jag på ett annat sätt varför man gör på ena eller andra sättet, och kan använda vilket mönster jag vill utan att bli förbryllad...

Utloggad Aurelius

• Klass 3
  • Antal inlägg: 244
    • Visa profil
« Svar #301 skrivet: juli 06, 2017, 12:00:23 PM »
Tusan gjorde sönder en sladd av misstag.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #302 skrivet: juli 06, 2017, 20:59:22 PM »
Sytt färdigt mina pyjamasbyxor under eftermiddagen, och de blev bra - äntligen!  ;D
Skönt att ha semester och slutföra saker, samtidigt lite irriterande att se att jag ändå inte riktigt hinner så mycket som jag tänkt... Rätt vad det är är det kväll igen  :-\  Men ska försöka plugga in ännu ett avsnitt av kursen innan jag sätter mig och varvar ned framför TV:n.
Klarat av en långis med hunden också (= nya skavsår igen :( ), och lyckats ta några bra bilder av grannens hästar som jag tänkte rita av...

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #303 skrivet: juli 07, 2017, 14:05:04 PM »
Detsamma Alice!  :) Och hoppas det löser sig med det som stör/drar ned...

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #304 skrivet: juli 08, 2017, 07:48:24 AM »
Sådär, nu är vi hemma igen. Inget roligt väder här, det regnar. Det var roligt att återse sina gamla trakter, men nu vill jag nog inte ägna mig åt nån långkörning på ett bra tag.

Vi grävde upp några havtornsplantor från en strand som betytt mycket för mig, och som vi tog med oss hit. Jag hoppas att jag kan få dem att trivas i vår trädgård. Jag har försökt en gång tidigare, men då dog de efter ett tag.

På måndag är jag tillbaka i vardagslunken, då ska jag till kommunkontoret igen. Det kommer nog att vara tyst och lugnt där, de flesta är ju på semester.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #305 skrivet: juli 08, 2017, 13:56:23 PM »
Precis hemma efter en biltur med en äldre person som uppenbarligen håller på att bli senil (kallar vattendroppar för snöflingor, duvor för kråkor och kommer inte ihåg några ortsnamn) - dödsångest  :o Hade jag haft körkort hade jag kört själv. Lugnade dock ned mig efter en stund då jag insåg att människan körde betydligt bättre än den pratade...

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #306 skrivet: juli 08, 2017, 17:41:57 PM »
Börjar först nu vakna till liv. Sov dåligt natten innan, men sov som en stock i natt. det känns som jag skulle sovit ut ett par timmar till med facit i efterhand. Nåja, nu börjar iaf kaffet verka.  imorse drack jag kopp på kopp utan att bli "nyktrare". Kände mig bakfull när Isa var här förut..
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #307 skrivet: juli 08, 2017, 19:10:41 PM »
Varit ute och fotat saker, ganska missnöjd med resultatet :(  Nu ska jag ta en paus och sätta mig och kolla på kanal Axess istället - Döden under den viktorianska eran http://www.axess.se/Tv/program.aspx?id=4873

Citera
I denna dokumentär undersöker Dan Cruickshank hur viktorianerna betraktade och förhöll sig till döden. Det är en fascinerande historia om likstölder, överfulla kyrkogårdar, kontroversiella begravningsceremonier och ideal om döden som krossades av första världskrigets våld.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #308 skrivet: juli 10, 2017, 07:11:08 AM »
Gomorron!

Jopp Alice, jag tycker att man ska ta till vara på tiden och försöka göra roliga grejer tillsammans. Vi gillar ju resor båda två så vi brukar resa rätt mycket, det gör inget om det är korta små resor i Sverige. Jag tror det är nyttigt av flera olika anledningar.

Nu ska jag strax iväg till kommunhuset. Hundarna får gå in och lägga sig med husse och ta lite extra sovmorgon. Skönt att deras löp är på sluttampen nu, särskilt valpen har varit pilsk och försökt hoppa på den äldre hunden, men då blir hon sur och ryter ifrån : )

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #309 skrivet: juli 10, 2017, 16:37:15 PM »
Forum

Ni verkar göra mycket getaways tillsammans:). Det låter trevligt, skönt att komma i väg ibland och se något annat än ens gata. Hoppas Havtorn tar sig och överlever hos er.

Jag är uppe med tuppen och planerar frukost. Detta måste vara min favoritstund på dagen! God frukost, tända ljus och nyheter. I dag tänkte jag sitta länge och bara njuta så det får bli kalkonbacon med ägg, yoghurt med granola och honung, honungsmelon och vattenmelon, smörgåsar, juice och flera koppar kaffe:).

Det är ju bara att nöta på med att öva, öva och öva...Tror du kanske ställer för höga krav på dig också, med fotandet?
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #310 skrivet: juli 11, 2017, 07:20:40 AM »
Gomorron.

Lite orolig idag. Ja, det är det där med revbenet. Det gör fortfarande förbannat ont, så jag har kontaktat min VC för en läkartid. Jag med min ångest börjar ju tänka på vad som händer om jag inte kan andas och inte får luft...  ???

Ska till kommunhuset strax igen. Lite lustigt, de får semester men jag får mer att göra. Jag fick en uppgift igår som stressar mig lite. Nå, jag får försöka göra mitt bästa.

Ser ut att bli en solig och fin dag idag. Den måste man försöka ta vara på.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #311 skrivet: juli 15, 2017, 10:13:22 AM »
Gomorron.

Jag fick det där ökända rådet från vårdcentralen. Ja, "ät Alvedon" alltså. Mot ett ev. revbensbrott. Jo, tjena. Och inte fick jag träffa nån läkare heller, utan jag ska avvakta. Om jag får svårt att andas får jag kontakta dem igen.

Idag är det ännu en fin, solig sommardag här. Jag tror det får bli en grillkväll idag. För övrigt är jag ganska trött på hundarnas löp, tur att det är på sluttampen nu. Ni anar inte hur påfrestande en pilsk, hormonstinn valp kan vara när hon tror att hon ska få para sig med den äldre tiken. Det hjälper inte att den äldre ryter i åt henne, valpen utmanar ödet igen. Och igen.

Utloggad Aurelius

• Klass 3
  • Antal inlägg: 244
    • Visa profil
« Svar #312 skrivet: juli 16, 2017, 01:07:40 AM »
Tvingats bära på cykel en halvtimme efter ha slarvat bort nyckel. Hade en trevlig utekväll med nya bekanta. Längesedan man hade det. Vet inte vad för intryck jag gav men kommer. Inte fundera mer på det. Har slutat ödsla tankar på sådant ju äldre man blivit.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #313 skrivet: juli 16, 2017, 08:40:11 AM »
Jag håller tummarna, Alice : )

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #314 skrivet: juli 16, 2017, 15:05:11 PM »
Ja, hoppas verkligen det går bra Alice :) Egen trädgård där man kan påta är mysigt. Själv odlar jag lite örter och blommor, hör sommaren till...