Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 53847 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #330 skrivet: juli 30, 2017, 08:15:35 AM »
Gomorron! Håller på att tvätta igen, jag gillar ju att få sånt avklarat direkt på morgonen. Slötittar på tv medan jag slösurfar och kollar på vad som hänt under natten. Hundarna är trötta och ligger och sover, den ena tätt tryckt mot mitt ben och den andra i "sin" fåtölj (ja, den som hundarna tog över från oss). Det är en sån grå morgon så jag funderar på om jag ska göra upp en liten eld i kaminen.

Tänkte lägga upp en liten bild här, men upptäckte att Photobucket börjat med nån ny grej. Jag fattar det som att man nu måste betala för att få tillgång till funktionen att lägga upp direktlänkar på forum. Och det har jag ingen lust med, så nu är det nog slut med bilder från Forum. Ja, inte för att nån bryr sig, men jag tänkte informera om det, nån annan kanske också använder Photobucket.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #331 skrivet: augusti 01, 2017, 07:28:43 AM »
Gomorron. Uppe tidigt igen, men idag är det för att vi ska åka och lämna in min bil på service. Det är nåt med bromsarna också, gissar att det kan blir dyrt  >:( Apropå dyrt, så kom det en säljare som ringde på igår kväll. Maken till otäck säljare har jag aldrig varit med om  ???

Han ville sälja ett villalarm. Han sa att det skulle ta "några minuter", men han blev kvar i 2,5 timmar(!) och försökte bearbeta oss att ta ett beslut medan han var kvar. Vi har redan ett larm, så vi var väl måttligt intresserade. Vi sa flera gånger att vi ville tänka över det innan vi bestämmer oss, men han var extremt påstridig och frågade flera gånger "vad skulle det krävas för att ni ska bestämma er idag?". Sen sa vi att han kan ringa om ett par dagar, men han insisterade på att komma tillbaka hit redan idag - ett nytt personligt besök alltså.

När han hade gått sa sambon och jag att det blir nej. Vi får maila honom och säga att han inte behöver komma idag.

Och nu tänker jag på hans säljteknik. Jag upplevde den som väldigt aggressiv. Hur många klarar att stå emot en sån bearbetning? Ska man känna sig skyldig för att man tackar nej?

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #332 skrivet: augusti 03, 2017, 18:19:38 PM »
Haft fullt upp några dagar att bestämma mig om jag ska köra min nya fotohemsida på wordpress eller inte. Till slut blev det dock så - och en väldigt snäll och duktig Todo, har hjälpt mig med en "beta-logga". Ja Todo, du har ju sån talang att du förtjänar beröm! Nyss kollat på tv, nu ska jag väl hitta nåt att käka tror jag..
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #333 skrivet: augusti 03, 2017, 19:05:28 PM »

Tänkte lägga upp en liten bild här, men upptäckte att Photobucket börjat med nån ny grej. Jag fattar det som att man nu måste betala för att få tillgång till funktionen att lägga upp direktlänkar på forum. Och det har jag ingen lust med, så nu är det nog slut med bilder från Forum. Ja, inte för att nån bryr sig, men jag tänkte informera om det, nån annan kanske också använder Photobucket.

Hm, jag gillade Photobucket men slutade använda det när jag slarvade bort lösenordet (jag kunde inte be om ett nytt för var kopplat till ett e-postkonto jag inte längre hade och sen orkade jag inte skapa ett nytt konto... ). Nu använder jag bilddump.se för att snabbt kunna slänga upp en bild. Nackdelen är att man inte hittar dom igen sen (om man inte har kvar direktlänken). Det är väldigt basic,  man kan inte skapa kategorier och så, det var en av fördelarna med Photobucket.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #334 skrivet: augusti 03, 2017, 19:07:05 PM »
Haft fullt upp några dagar att bestämma mig om jag ska köra min nya fotohemsida på wordpress eller inte. Till slut blev det dock så - och en väldigt snäll och duktig Todo, har hjälpt mig med en "beta-logga". Ja Todo, du har ju sån talang att du förtjänar beröm! Nyss kollat på tv, nu ska jag väl hitta nåt att käka tror jag..

Tackar :) Ska göra lite fler förslag snart. Men nu dags för middag, inte ätit sedan lunch...

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #335 skrivet: augusti 04, 2017, 07:59:42 AM »
Vad skoj, Alice : ) Det är roligt att planera hur man vill ha det. Det är ju viktigt att man trivs i sitt hem.

Nu ska vi ut och åka lite igen. En liten resa bara, upp till Vänern, där vi bl.a. ska besöka Läckö slott. Vi är ju historienördar bägge två. Sen blir det en eller två övernattningar i trakten. Senast på söndag måste vi vara tillbaka, för då ska vi ju gå på den där fotbollsmatchen.

Och från måndag måste jag vänja mig vid att vara ensam hemma med hundarna igen, för då börjar sambon jobba igen. Känns som att sommaren går mot sitt slut. Och inte en enda värmebölja har det varit : /

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #336 skrivet: augusti 04, 2017, 11:12:35 AM »

Tackar :) Ska göra lite fler förslag snart. Men nu dags för middag, inte ätit sedan lunch...

Och på Photobucket får du nu lov att betala om du vill att bilderna ska visas på tredje part te.x som det här forumet. Det är därför mina bilder är raderade här. Ska kolla upp det du nämnde i tidigare inlägg om det är ett alternativ. P.s ser att jag svarade på fel inlägg...men loggorna du gjort är skitbra, men det var den där fixa iden om copperplatteliknande typsnitt jag snöat in på..  ;)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #337 skrivet: augusti 06, 2017, 07:56:21 AM »
Gomorron! Hemma igen efter en trevlig liten resa. Det är skönt att komma hem och få sova i sin egen säng - och få duscha ordentligt, jag är rätt irriterad på de där "snålduscharna" som de installerat överallt. Jag förstår behovet, men vi långhåriga kan ju knappt blöta igenom håret och det som innehavaren tror sig spara på mindre vattenåtgång förlorar de ju när man måste stå där minst dubbelt så lång tid för att det kommer så lite vatten. Suck.

Ja, i eftermiddag blir det fotboll. Sambon tycker nog det är lite genant att följa med mig och titta på Gefle, men det struntar jag i  8)

Förresten - vet nån något annat ställe man kan testa för att lägga in bilder här på forumet än Photobucket? Jag får nog avveckla mitt konto där, jag tänker inte betala för den tjänsten.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #338 skrivet: augusti 09, 2017, 10:21:06 AM »
Sitter och jobbar vid datorn, har EBM på i lurarna. Utanför alldeles grått och regnigt. Men det gör ingenting, är mysigt så länge man inte behöver ut och göra nåt...

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #339 skrivet: augusti 24, 2017, 22:50:36 PM »
Urk, så mycket att göra, så lite tid... Lovat pappa uppdatera en hemsida, varit helsegt att komma igång (prokrastineringsångest pyramidal  ???) men nu banne mig! Suttit och ritat/testat grejer i Photoshop sen jag slutade jobbet tills nu. Tror allt ska göras om, både färgskalan, headern och själva kodningen (så att sidan blir responsiv). Först undrade jag vad jag höll på, allt jag gjorde blev skitfult, ratade idé efter idé och kändes som jag stampade vatten/bara förbrukade tid utan att få nåt gjort. Men så plötsligt hittade jag rätt, färgerna föll på plats och jag bara "Oj! Nu blev det bättre, MYCKET bättre!"  ;D Så nu kan jag gå och lägga mig med gott samvete. Men mår lite illa, suttit väldigt många timmar vid datorn, ända sedan i morse.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #340 skrivet: augusti 26, 2017, 19:19:37 PM »
Varit så förbannat trött idag. Först nu mot kvällen börjar jag kvickna till. Det är den här höstkänslan, mörker och skit som spelar in. Känns mindre kul att vi går mot mörka tider igen....men vat ska man göra, åka utomlands? Nä, inte med min ekonomi, sen kan jag inte vara hemma ifrån katterna heller...står väl ut en vinter till med snö, kyla och mörker då...ja så får det bli!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #341 skrivet: september 03, 2017, 09:44:54 AM »
Gomorron! Sicken härlig, solig höstmorgon. Jag har varit ute och lagt två spår till hundarna tidigt nu på morgonen, jag vill ge dem lite hjärngympa och så vill jag testa unghunden i ett anlagsprov lite senare. Jag funderar på att plocka lingon, såg att det fanns rätt mycket, men frågan är vad min rygg säger om det.

Jag har utnämnt september till min "Hälsomånad". Jag måste göra en del s.k. livsstilsändringar. Det betyder bl.a. en del kostförändringar och ökad motion. Jag har tagit fram crosstrainern igen, men det är ju så förbannat tråkigt att stå där och trampa och svettas - även om man tittar på nåt tv-program samtidigt.

Och vad händer på mitt "jobb" då? Jodå, de verkar nöjda med mig. Så nöjda att min handledare ska ha ett samtal med chefen om en ev. anställning nästa vecka. Jag vet inte om det blir verklighet, eller i vilken form eller längd. Jag vet att behovet finns, det finns människor där som har så mycket att göra att de blivit deprimerade och tvingats söka hjälp. Andra jobbar övertid i massor.

Vad skulle jag svara på ett sånt erbjudande - och nu talar vi rent hypotetiskt. Jag vet faktiskt inte. Mitt tvivel på mig själv skulle nog vara en stor käpp i hjulet. För jag tror ju så klart inte att jag skulle klara av ett "riktigt" arbete. Inte efter så många år med sjukersättning. Och jag vet ju hur statistiken ser ut. Har man en gång fått sjukersättning så är det ytterst ovanligt att man tar sig ur det mer.

Men vi får se, jag kanske inte alls behöver ta ställning till det. Jag har förresten sagt att jag "tar ledigt" hela september för att tänka över min situation. Då får de också möjlighet att tänka över om de behöver mina tjänster eller inte.

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #342 skrivet: september 09, 2017, 18:00:09 PM »
Efter skallsnaggning, ett hett bad med hyvelrakning och Massive Attack på hög volym, så ska jag tömma en 19" rack-låda. Det är egentligen nån typ av dubbel-cd-spelare för DJ's tror jag.
Den ska husera dual mono-slutsteget jag håller på med.
Massive Attack får fortsätta ett tag till.

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #343 skrivet: september 09, 2017, 22:18:50 PM »
Paris can wait

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #344 skrivet: september 10, 2017, 17:22:10 PM »
En hyfsad Söndag med mina mått mätt. Normalt är söndagar sega som sirap. Men just den här söndagen flyter på bra. Jo, jag lyckades nästan välta badkaret när jag satt på kanten. Varför satt jag på badkarskanten? Jo, jag skonade ryggen lite när jag moppade golvet. Men när badkaret tippade till så åkte alla schampo- och duschflaskor under badkaret, så jag fick flytta badkaret på egen hand och fiska upp dom.... Hur kan en söndag med en tippande badkar bli bra då? Det är väl så (hoppas, hoppas) att min första hösttrötthet har släppt. Ibland när det blir mörkare ute snabbt så brukar humöret få sig en dipp nedåt. Det är lite konstigt, för jag tillhör dom som känner av mer trötthet på våren, så den här hösttröttheten är inte lika vanligt förekommande... iaf katterna, speciellt Molly som är härdad, stod och glodde in i badrummet vad husse höll på med och om han behövde hjälp. Donna sprang och gömde sig, klokt nog...  ;)

Sen ringde Isa, och frågade om en låt till en reklamfilm från Nissan. Orka! Men till henne sa jag att jag inte hade nån nätuppkoppling så jag kunde inte leta fram låten....man får dra sina vita ibland!