Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 53869 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #345 skrivet: september 14, 2017, 08:00:50 AM »
Gomorron!
En inte så härlig morgon idag... för här sitter jag med smärta. Jag fick ett recept på penicillin av läkaren, är halvvägs i kuren, och ni vet ju alla hur härligt snurrigt det blir bland de små bakterierna i tarmarna när man äter penicillin. Så jag försöker återkolonisera med mjölksyrakapslar och Proviva, och jag tror faktiskt att det funkar. Men jag vet inte om penicillinet har önskad effekt, än så länge ser jag ingen effekt och igår kväll hade jag feber och gick omkring och kände mig lite småsnurrig.

Suck... jag som skulle ha en "hälsomånad" nu i september...  >:( Inget blir nånsin som man tänkt sig.

Idag har jag bara Daisy här, Fia är med husse på jobbet för att jag ska få vila lite. Jag ska ändå försöka träna lite med D på lite små grejer till hundkursen. Vi har bl.a. i uppgift att lära in valfritt "trick" till avslutningen, och jag har lärt D att gå slalom mellan mina ben medan jag går. Hon är riktigt duktig på det.

Nu ska jag försöka få i mig lite frukost. Är inte hungrig, det får bli nåt litet bara.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #346 skrivet: september 14, 2017, 15:13:46 PM »
Ähh... jag fick en akuttid till VC och nu sitter jag i väntrummet på akuten på sjukhuset. Mer feber, mer smärta, det är uppenbart att jag fått fel antibiotika.

Nu får vi se vad som händer. Hoppas att det inte gör alltför ont. Jag vill helst slippa att bli intagen.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #347 skrivet: september 14, 2017, 18:40:46 PM »
På väg hem. Det gjorde ont. Förbannat ont. Trots att sambon var med och höll handen. Ingen mer antibiotika heller.

Men det lät på läkarna att det där bara var början. Nu börjar läkningsprocessen. Och den kan vara lång.

Varför råkar jag ut för allt möjligt...?

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #348 skrivet: september 14, 2017, 21:21:44 PM »
Hu, fick du så ont i magen att du fick åka till akuten?  ??? Låter lite illavarslande ihop med feber, får hoppas de fått läget under kontroll. Krya på dig.
Längesedan jag var dålig när jag tänker efter (om vi bortser från när jag klippte upp en tå i dörren), ta i trä. Tur det, har viss sjukhusskräck...

Känner mig allmänt hopplös just nu :( Vill få saker gjorda, men har svårt att koncentrera mig. Jag kanske inte har svårt att koncentrera mig vanliga vardagliga saker, men sånt som kräver maximal koncentration. Är en hemsida jag borde kodat klart, men körde fast och vet inte i vilken ända jag ska börja... Kommer på mig själv med att hela tiden glida iväg och göra annat. Nu har jag t.ex. kollar runt efter betongfärg på nätet. Det var ju himla nödvändigt att göra precis nu ikväll så jag får känna mig misslyckad ännu en dag Och nu hamnade jag här också.
Nej, nu får det vara nog med tramset! Köpt snabbmat av det lite nyttigare slaget, för annars gör jag väl tidsödande utsvävningar i köket också... Nu SKA det bli klart. All fritid är vigd åt hemsidan.
« Senast ändrad: september 14, 2017, 21:24:58 PM av Todo »

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #349 skrivet: september 15, 2017, 08:36:11 AM »
Morning.

Magen är ok nu, men det blev en liten men mycket obehaglig akutoperation igår. Nu väntar jag på att distriktssköterskan ska ringa. Tur att sambon jobbar hemifrån idag, så kan jag strutta omkring i morgonrock. Det hör verkligen inte till vanligheterna.

Men just nu saknar jag allra mest att få duscha...

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #350 skrivet: september 16, 2017, 17:28:36 PM »
Todo
Är det prestationsångest de luxe som spökar och sätter käppar i hjulen?

Jo, det kan man nog säga  :( I kombination med trötthet.
Idag har det känts annorlunda. Mycket piggare och klarare i tanken. Suttit och kodat maniskt några timmar nu (knappt vågat avbryta/ta pauser för så rädd att tappa flytet igen... ) och fått jättemycket gjort, puh  ;D Som en plugg som gick ur. En sak som hjälpte var att skriva en lista och lite mer systematiskt beta av en punkt i taget istället för att panika.
Nu en alkoholfri öl och ta ut hundarna en stund, sen fortsätta ...

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #351 skrivet: september 21, 2017, 23:13:22 PM »
Drömmer lite att jag har råd att köpa bilen jag nyligen sett till salu... helt otroligt skick för åldern.

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #352 skrivet: september 28, 2017, 15:17:41 PM »
 C:-)
« Senast ändrad: oktober 01, 2017, 08:07:43 AM av Lynx »

Utloggad Aurelius

• Klass 3
  • Antal inlägg: 244
    • Visa profil
« Svar #353 skrivet: september 30, 2017, 22:24:29 PM »
Gått och lagt mig efter lång dag. Byggt altan hela dagen iprincip.

Utloggad Aurelius

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #354 skrivet: september 30, 2017, 23:22:24 PM »
Ja mer tillfredställande iaf. Bara vädret är okej :p.

Har gjort det mestaa av grunden. Den bärande delen. Kanske 3/4 av den biten.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #355 skrivet: oktober 01, 2017, 13:22:51 PM »
Hemma efter en halvtimmes promenad i grådaskigt regnväder. Skönt iaf att röra sig lite. Regnet ska väl bli ännu värre imorgon, så det lär inte bli så mycket gräsklippning. Skönt med vila ibland, och en annan dag så tar det emot bara att röra sig. Är nånstans mittemellan just nu!  ;)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #356 skrivet: oktober 01, 2017, 19:48:46 PM »
Precis ätit middag, renskav med gräddig svampsås (kryddad med enbär och grovmalen svartpeppar) med dagens fynd...

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #357 skrivet: oktober 01, 2017, 21:03:08 PM »
OK, håller tummarna Alice :)
Känner igen mig lite i det du skriver, trivs också med att gå hemma och pyssla med saker... Här börjar ekarna fälla de första löven nu, så kommer bli en del räfsande  framöver.

Utloggad Aurelius

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #358 skrivet: oktober 01, 2017, 21:42:15 PM »
Ser gott ut Todo.

Så såg det ut efter en och en halv dags arbete...Jag var inte ensam dock.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #359 skrivet: oktober 05, 2017, 18:29:09 PM »
Håller på att avvänja mig vid musen till datorn. Skaffade en sån här med en kula man styr med tummen. Det är svårare att vänja sig, men samtidigt mycket skönare och ergonomiskt än en vanlig datorråtta  :D
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!