Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 53861 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #360 skrivet: oktober 07, 2017, 12:59:55 PM »
Jobbig vecka, men sov till tio så nu mår jag bättre igen :)
Håller på att renovera ett gammalt bord. Det är lite ljust guldbrunt och har med tiden blivit repigt, så nu har jag slipat ned det och ska stryka det med lackbets som ger en mer kylig mörk färg (som gammal mörk ek) som kommer att passa bättre ihop med andra färger här hemma och kanske se lite modernare ut också.

Projektet avstannade en tid, för visste inte var jag skulle vara någonstans när jag använde färgen. Är ju katter överallt som kan hoppa upp och sätta sig medan det torkar. Dessutom måste jag ha väldigt god ventilation. Läste på burken och det är starkt frätande, man kan bli omtöcknad av ångorna, och man ska ha skyddshandskar och skyddsglasögon  ???
Nu har jag kommit på att bästa stället är sovrummet. Där har jag fönster som går att öppna och kan stänga till under dagen så katterna inte kommer in. Sambon är bortrest så släpat upp det jättetunga stora bordet uppför trappen själv (bordet måste vara av god gammal kvalitet med tjockt trä rakt igenom), var så tungt att det nästan inte gick. Men nu är det på plats i sovrummet och jag sitter här och pustar lite och dricker kaffe innan jag ska sätta igång  :)
Sambon sade innan han åkte att "Inte späka sig för mycket när jag är borta", tror han vet att jag gör sånt här när jag är ensam  ::)

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #361 skrivet: oktober 07, 2017, 15:21:10 PM »
Urk, färgen var hemsk...  ??? Föreställde mig att man skulle bli "smygförgiftad" och rätt vad det var bli omtöcknad, men var ingen risk för man backade instinktivt undan av dunsterna för de var så skarpa. Satt mig utomhus en stund efteråt för att få frisk luft, lite nojig för sånt här... Tror det blir lite mörkare än jag tänkt mig, men snyggt :) Men nu ska jag sätta mig och teckna en katt, för nu måste det torka tills imorgon innan jag kan klarlacka.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #362 skrivet: oktober 07, 2017, 18:30:08 PM »
Hoppas du mår bättre nu Todo. Jag har haft en trötthetsperiod själv, som släppte först för ett par dagar sedan. Och vad gör jagnu...jo, jag sitter och pysslar med lite bilder i fotogruppen. Har serverat katterna gos, mat och bus. Pratat "intressant" skvaller med Isa...  ;)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #363 skrivet: oktober 08, 2017, 17:56:33 PM »
Inte just nu, men hjälper några att bli av med några lager golv...

En del var lite skeptiska...

Just nu tvättar jag och funderar på kaffe... nu har jag funderat klart, så kaffe snart.
« Senast ändrad: oktober 08, 2017, 19:01:06 PM av Lynx »

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #364 skrivet: oktober 08, 2017, 21:41:23 PM »
Hängt tvätt och nästan blivit klar med modifiering av en punktbläster.
Ska bli toppmatad sodabläster, så bort med lite grejer, kapat och uppvridet matarrör...
Slang från min större sandbläster, så sett till så slangen fortfarande funkar på den också.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #365 skrivet: oktober 09, 2017, 14:15:14 PM »
En del var lite skeptiska...

Hehe...  ;D Här har vi katter istället som tittar skeptiskt på hur jag betsar, lackar och målar om möbler... (fattar inte varför de dras som håriga magneter mot nymålade ytor  ??? )

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #366 skrivet: oktober 09, 2017, 15:17:43 PM »
Syrrans äldsta, men minsta... en riktig sköning  ;D

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #367 skrivet: oktober 09, 2017, 20:57:33 PM »
Försöker jobba med en grej, men blev distraherad av än det än det andra...

Det är t.ex. roligare med en YouTube-video med en Floppotron  ;D

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #368 skrivet: oktober 09, 2017, 21:00:38 PM »
Gorillaz Feel Good Inc." på Floppotronen, sanslöst  ;D

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #369 skrivet: oktober 09, 2017, 22:56:30 PM »
Puh, då var jag äntligen klar för dagen... Uppdaterat en hemsida med Ones hemsideseditor (bara för att personen som har den ska kunna fortsätta jobba med den utan att kunna koda någonting alls). Först såg det ut att vara lätt, men sedan upptäckte jag att saker lade sig i fel ordning på mobilversionen  >:( Nu är det bara att duscha och gå och lägga sig...

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #370 skrivet: oktober 11, 2017, 17:11:34 PM »
Förbereder inför lite IT-support...

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #371 skrivet: oktober 12, 2017, 21:32:37 PM »
Varit till veterinären efter jobbet för ena hunden har fått problem med öronen. Oj, vilket spektakel, hunden är totalt LIVRÄDD för veterinären  ??? Veterinären tyckte det såg ut som rena ångestattacken, för hon hade knappt snuddat vid hunden då det började. Det blev munkorg och sövning för att kunna titta i öronen. De tog prover och kom fram till att det var jästsvamp.

Försöker använda oktober som någon sorts komma-i-form-månad och är ute och går någon timme varje dag efter jobbet. Om det ösregnar så får jag styrketräna istället för att kompensera. Igår regnade det, så nu har jag träningsvärk både här och där, känner mig allmänt ledbruten och stel... 

Varit mycket att göra denna vecka, ska nog gå och lägga mig tidigt idag. Så godnatt på er :)

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #372 skrivet: oktober 13, 2017, 15:40:13 PM »
Goddagens!

Jag har visst inte skrivit här på ett tag. Och vad pågår i Forums liv? Ja, det mesta är sig likt tror jag, men jag är nog ett litet steg närmare ett "riktigt" jobb. Det ser ut som att jag kommer att hamna på en annan avdelning i kommunhuset. Där är det en alldeles ny chef som behöver hjälp av en lite mer teknisk art, och det är där jag kommer in. Och därefter finns det visst behov av mer insatser. Min handledare sa idag: "Nu ska jag inte säga för mycket, men se det här som en provanställning". Ja, inte vet jag. Hon kanske klarar att fixa in mig där på nåt sätt. I så fall ett mirakel. (Eller så blir jag utnyttjad som vanligt, jag är ju betydligt billigare än den där konsulten som de tänkte ta in först...)

Vi ska fira de positiva tonerna genom att åka ut och äta lite utemat. Och därefter vet man inte om det blir en liten drink. Eller två. Vi har ju lite annat att fira också. I veckan var det hela 14 år sedan vi träffades för första gången. Och jag minns det som om det var igår : )

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #373 skrivet: oktober 13, 2017, 17:39:08 PM »
Helg, för en gång skull känns det bra! Är ju annars lite vardaglig av mig  ;) Isa reser till Spanien också en vecka, så man får lite lugn och ro...eller det är tudelat det med - jag kommer säkert att sakna henne efter tre-fyra, två dar...! Annars är det bra med Kenneth. Hoppas ni alla får en fin helg nu!  :)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #374 skrivet: oktober 14, 2017, 17:27:43 PM »
Alice: Jo, det har går bra :) Först fick hunden en kur kortison i tablettform, och sedan gjorde de rent öronen när hon var sövd, och nu ser det mycket bättre ut och hon har slutat klia. Glad vi gick till en annan veterinär, de här hanterade hundens ångest mycket bättre, de var inte lika stressiga och tog sig tid att träna lite och umgås med hunden, så hon får lite bättre minnen av veterinären... Nu återstår att klara av att ge hunden droppar i öronen varje dag.

Forum: Stort grattis  ;D

Nu ska jag kämpa vidare med en teckning här. Börjar känna mig ganska stressad, tagit mig an lite mer än jag klarar av igen tror jag...  :( Någon vill ha hjälp med en hemsida, två teckningar jag ska göra, och lite renovering här hemma som avstannat för jag inte hunnit, urk...