Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 53849 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #390 skrivet: november 02, 2017, 11:43:03 AM »
Jag ska strax gå ut lite med D. Idag är en sån där dag när jag bara har ena hunden hemma, för att kunna träna ordentligt med henne. Den andra är med husse på jobbet. Blir dock lite orolig när jag läser sånt här: https://www.jp.se/article/forgiftad-mat-utlagd-i-jonkoping-hund-drabbad/ Det är ju riktigt sjukt. Vem smyger omkring och lägger ut förgiftad människomat i buskarna, och varför vill man att hundar ska förgiftas?  >:(

Jag träffade min läkare häromdagen. Vi samtalade i över 1,5 timme. Det hela mynnade ut i att hon uttryckligen avrådde mig från att ta det där jobbet :o Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Jag har sån beslutsångest så det är inte riktigt klokt. Vad jag än gör nu så blir det fel.

Hon har jobbat på kliniken i 9 år, och kunde inte komma på en enda person som gått tillbaka till arbete efter sjukersättning. Statistiken är verkligen emot mig.

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
« Svar #391 skrivet: november 02, 2017, 13:09:05 PM »
Jag har gått tillbaka till arbete efter sjukersättning. Har arbetat i flera år.Konstig läkare! Självklart ska du prova att arbeta.

😃

Utloggad Aurelius

• Klass 3
  • Antal inlägg: 244
    • Visa profil
« Svar #392 skrivet: november 02, 2017, 15:04:50 PM »
De sysslar med att lägga i rakblad i köttbullar/korv och liknande saker också.

Utloggad Zen

• Global Moderator
  • Klass 3
  • Antal inlägg: 160
    • Visa profil
« Svar #393 skrivet: november 02, 2017, 20:57:13 PM »
Jaa, känner du att du inte orkar med så får du väl säga upp dig eller gå ned i arbetstid.. Men att inte ge det ett försök om du känner dig motiverad känns lite dumt.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #394 skrivet: november 03, 2017, 07:41:50 AM »
Njae, så märklig är hon inte, hon tänker på mitt bästa. Hon har varit min läkare i rätt många år och jag har för det mesta varit nöjd med henne. Ingen annan läkare har respekterat mig som person på samma sätt som hon.

Hur länge var du borta från arbetslivet, Flocks?

Nej, nu ska jag åka till kommunhuset igen och se vad de hittar på åt mig idag.

Utloggad Aurelius

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #395 skrivet: november 03, 2017, 18:32:57 PM »
Vad säger de om Syrien?

Utloggad Aurelius

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #396 skrivet: november 03, 2017, 18:51:07 PM »
Märkte inte ord. Jag frågade eftersom jag var nyfiken och eftersom jag vet inte vad svensk media rapporterar om längre.

Utloggad Aurelius

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #397 skrivet: november 03, 2017, 19:01:48 PM »
Jag kanske märkte ord i den andra kändis-tråden dock. Jag kom på det i efterhand och tog bort meddelandet därför.

Det är inte medvetet för att vara otrevlig som jag gör det. Det är bara som min hjärna fungerar. 

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #398 skrivet: november 05, 2017, 08:27:44 AM »
Frukost innan jag studsar iväg i "jeepen" ut på landet och hjälper svågern med huset.

« Senast ändrad: november 06, 2017, 06:33:35 AM av Lynx »

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #399 skrivet: november 05, 2017, 20:58:28 PM »
Känt mig lite jagad på sistone och som tiden inte räcker till... Har ganska mycket innestående semester och tänkte att det är ju onödigt må dåligt i onödan, så frågade chefen om det gick bra att ta ut en vecka semester nu, speciellt som det för ovanlighetens  skull är en liten svacka och inte så mycket att göra som det var för en månad sen.  Gick bra, så nu är det semesterdags  ;D

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #400 skrivet: november 07, 2017, 06:34:59 AM »
Gomorron! Idag har jag tvingats gå upp redan kl 5, för rörmokaren kommer kl 7 och stänger av vatten och avlopp. Nu har vi påbörjat vår stora renovering. Isolering/dränering runt källarvåningen ska förnyas, ett avloppsrör som går ut till kommunens avloppsledning ska bytas och vi ska bredda parkeringen på vår tomt så att bägge bilarna får plats där.

Mina fina magnolior har grävts upp, jag ska försöka att sätta två av dem på en annan plats men jag är skeptisk. De där träden var det som gav huset lite karaktär. De andra buskarna på framsidan är också borta, och stora delar av gräsmattan ser ut som om en gigantisk flock vildsvin har bökat där.

Vi får väl se vad som händer idag. Jag gissar att det ska grävas upp runt huset. Jag hoppas att grävningarna för guds skull inte avslöjar nåt mer som måste åtgärdas, som nån stor fuktskada eller nåt liknande. Jag vill inte behöva plöja ner mer pengar i marken än vad som är absolut nödvändigt.

Ja, sen måste vi börja fundera på hur trädgården ska se ut. Spännande!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #401 skrivet: november 07, 2017, 11:44:36 AM »
Jaha, jag visste väl att nåt skulle gå fel. Nu har de grävt av vår elkabel, för den gick inte alls där den skulle gå enligt ritningarna. Nu väntar vi på en elektriker. Suck.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #402 skrivet: november 07, 2017, 13:41:21 PM »
... och ännu mera problem. Inkommande vattenledningen var så dålig att de var tvungna att ta bort det - och nu är även vattnet avstängt ända till imorgon förmiddag.

Men ser ut som att vi får tillbaka elen om en halvtimme.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #403 skrivet: november 11, 2017, 08:47:03 AM »
Men vilket jobb Forum, har det löst sig nu till helgen?
Nja, vi har ju el och V/A tillbaka. Men tomten påminner ju om nåt från 1:a världskriget med sina 2 m djupa löpgravar längs husgrunden och stora grushögar på gräsmattan. På framsidan är gräsmattan helt täckt av grus, och en stor bit av gräsmattan är borta för där ska den nya parkeringen vara. Och för att bilen ska få plats var vi tvungna att ta bort en stor bit av stenmuren åt gatan. Den nyfikne grannen ett par hus bort var här och snokade igen och gottade sig åt vår pengarullning.

På måndag kommer snickarna och ska sätta fast den nya isoleringen till källarväggen. Vet inte riktigt hur lång tid det tar, men sen är det väl "bara" att täcka över och försöka återställa tomten. Jag måste försöka läsa på om trädgårdsplanering under vintern.

Ja, det är lite lätt ångestframkallande nu att titta ut genom fönstren, men man får hoppas att det blir fint till sist.

Och så lite skvaller från min "arbetsplats": hörde av min handledare igår att ytterligare två av mina medarbetare hade uttryck hur nöjda de är med mig och mitt arbete. "Hon är så lugn och mjuk, och jag är jättenöjd med resultatet" och "hon är så lugn och trevlig". Hm...vadå "lugn"? Jag känner mig inte alls lugn. I mitt huvud är det ju kaos. Då börjar jag ju fundera på hur länge jag orkar vara "lugn" innan det säger "snap". Och vad händer då?  ???

Handledaren talar redan om att boka möte med chefen på enheten och personalchefen i slutet av november. Hjälp! Nu går det lite för fort. Jag ska träffa dr E igen den 20/11 och det kommer att vara avgörande för framtiden.

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #404 skrivet: november 12, 2017, 08:37:13 AM »
Idag blir det nog bara tvättdag, och nu frukost.