Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 52846 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #435 skrivet: november 29, 2017, 16:06:32 PM »
Röjer upp i lyan och packar undan några oavslutade projekt, lyssnar på musik och pustar ut emellanåt.
Att jag ligger efter är en underdrift...

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #436 skrivet: december 02, 2017, 21:50:51 PM »
Exempel på snickarkonsten, som förra ägarna lämnat efter sig i syrrans hus.

Ja, herre gud... vad säger man ? Inga hobby-problem ett bra tag framöver i alla fall.

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #437 skrivet: december 04, 2017, 00:34:41 AM »
Ja, vi har massor av "dålig smak mixat med dåligt kunnande" att fixa.

Idag fick vi upp gips på en 8,25 m vägg i alla fall. Ingen av oss har jobbat med gips förut och har inga skruvstopp på skruvdragarna.
Det går sakta, men vi blir nöjda.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #438 skrivet: december 04, 2017, 17:09:54 PM »
Inte skrivit mycket här på sistone, ska försöka bli lite närvarande igen.
Haft besök, varit en tur till Göteborg. Den sociala fobin fortsätter lysa trevligt med sin frånvaro  ;D Däremot har jag lite hypokondri-känningar från och till på konstiga sätt jag inte känner igen. Men episoderna är i alla fall korta (och i efterhand väldigt komiska... ).

Utloggad Aurelius

• Klass 3
  • Antal inlägg: 244
    • Visa profil
« Svar #439 skrivet: december 05, 2017, 16:20:39 PM »
Oh herregudarna vad trött jag är. Får ta och äta kex och lyssna på musik.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #440 skrivet: december 06, 2017, 11:26:03 AM »
Man borde samla alla tips och råd om det i en tråd? Hur man tog sig vidare, om man fick behandling, tog sig i genom det på egen hand osv.

Tack, och bra idé  :) Ska skriva lite ikväll när jag har mer tid om min resa till där jag är idag.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #441 skrivet: december 06, 2017, 23:25:15 PM »
Gör en rejäl laddning pepparkaksdeg. Väntar på att siraps-socker-smör-blandningen ska svalna, sen är det dags att röra ihop allt och ställa i kylen över natten innan jag går och lägger mig. Blir ett ganska udda pepparkaksbygge i år (brukar ju göra lite mer avancerade grejer som slott, borgar, lusthus m.m. Förra året gjorde jag en fyr :) ). Får se om jag lyckas genomföra det och få det att se ut som min inre bild... En sorts steampunk-fantasi.

Utloggad Zen

• Global Moderator
  • Klass 3
  • Antal inlägg: 160
    • Visa profil
« Svar #442 skrivet: december 07, 2017, 18:44:42 PM »
Kollade på min semi-final match i en cup på Managerzone, min fotbollsklubb går vidare till final  :)) :D

Utloggad Aurelius

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #443 skrivet: december 08, 2017, 21:14:09 PM »
Kan knappt knyta näven.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #444 skrivet: december 10, 2017, 19:38:47 PM »
Pysslar vidare med olika julgrejer...

Lite kakor jag ska bygga en mysig krans att ha i fönstret  ;D

Ätliga kugghjul (sockerpasta med "salted caramel"-smak) målad med ätlig färg, ska ingå i mitt steampunk-bygge...

Detta är det roligaste med julen, att pyssla och skapa. Jag plockar ur godbitarna, resten skippar jag ;) Ingen julskinka och inte en fet prydnadstomte så långt ögat kan nå... Julklappar handlas enbart på nätet, för gillar inte ränna i butiker.

Utloggad Aurelius

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #445 skrivet: december 13, 2017, 16:25:44 PM »
Massa bråk på det här stället hela tiden. Två som skriker på varandra hela tiden.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #446 skrivet: december 16, 2017, 14:46:12 PM »
Goddagens! Länge sen jag skrev här, för det har ju framställts krav om vad som är lämpligt och olämpligt att skriva om och jag har ju aldrig dansat efter någons pipa ;) Nå, just nu har jag pysslat med lite heminredning. Jag beställde lite insynsskydd till ett par källarfönster härifrån: https://www.unikdekor.se/ Nu har vi ju inga skyddande växter runt huset längre.

Och hur gick det med mitt jobb? Jodå, det var ett möte med diverse inblandade. Chefen på enheten blev nog lite överraskad för han sa "jag trodde att du var här pga att FK jagar dig". Jag sa att nej, jag var där helt självmant enligt LSS, FK är inte alls inblandad. Jag såg att han blev lite ställd då, och så började han prata om en 6-månaders provanställning. Då fick jag nog. Jag har ju varit där sedan mars på en informell provanställning. De borde ju sett vad jag är för en under den tiden. Jag tror nog att jag gjorde min inställning klar för dem. Jag kommer inte att låta mig utnyttjas under 6 månader och därefter gå en högst osäker tillvaro till mötes. Vid den tidpunkten har nog även FK fått upp intresset för mig och en ny prövning skulle jag inte orka med. Jag får nog följa läkarens råd och avstå.

Nå, det finns ju annat man kan göra, trots alla hotande signaler från samhället. Jag har mina hundar, min trädgård, mitt hus och så sambon såklart. En sak som jag saknade under tiden jag var på kommunhuset var att jag aldrig orkade eller hade tid att läsa böcker. Jag älskar ju att läsa, jag har alltid en trave böcker på nattduksbordet och jag har fixat så att jag kommer in på biblioteket även när de har stängt.

Och snart är det jul - en högtid jag avskyr. Hur ska ni fira julen? Här blir det så lite som möjligt. Vi har tagit in ett minimum av julgrejer. Ljusslingorna förstås (sitter på de få kvarvarande buskarna), en adventsstjärna, tre adventsljusstakar. Jag har köpt några hyacinter för jag tycker om doften, och så har jag ofta levande ljus på vardagsrumsbordet. Det kommer inte in någon julgran här, och den tunga julmaten kommer vi också att minimera.

Men nästa vecka infaller vintersolståndet och sen vänder det!

Utloggad Zen

• Global Moderator
  • Klass 3
  • Antal inlägg: 160
    • Visa profil
« Svar #447 skrivet: december 16, 2017, 15:48:45 PM »
Nu står äggsmöret på kylning till mina ej-hembakade karelska piroger  :P :)

(Från Google, för lite äggsmör för att vara mina  ;))

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #448 skrivet: december 16, 2017, 19:45:40 PM »
Sitter och väntar på att kl ska bli 20.00 så jag kan räkna rösterna i fotogruppen. Sen ser jag fram emot julen, eller både och. Skönt med mer ledighet, men inte lika kul att fira jul själv...å en sidan självvalt, och minst stressfyllt samtidigt lite tragiskt....det beror på hur man ser på det för stunden och i vilken dagsform man är i...

Hoppas alla har haft en fin helg så här långt  :)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #449 skrivet: december 16, 2017, 20:28:59 PM »
Nu står äggsmöret på kylning till mina ej-hembakade karelska piroger  :P :)

(Från Google, för lite äggsmör för att vara mina  ;))

Blev nyfiken och googlade lite snabbt, undrade vad äggsmör var...  :) Inget jag nånsin ätit trots att min mamma kommer från Finland (fast själv har jag bott i Sverige i hela mitt liv, så mycket jag inte har koll på). Tror jag ska testa göra såna där piroger någon gång framöver.