Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 53858 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #45 skrivet: februari 20, 2017, 23:00:27 PM »
Säger detsamma Lynx, skriver en rad jag med så jag får lite bättre samvete...  ;D
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: februari 21, 2017, 09:46:03 AM »
En härlig, solig vårmorgon! Det spirar i rabatterna, ska bli intressant att se vad som kommer upp där. Sambon har sått en massa tomater, paprikor, sallad och gurka. Själv håller jag mig till mina rosor som jag planterade i höstas, jag hoppas att de klarat vintern.

Vi ska ut och tävla lite med Daisy i helgen. Jopp, det blir utställningspremiär. Hoppas hon sköter sig och visar upp sig från sin bästa sida. Hon utvecklas och har just tappat sin första tand. Tänderna sitter och rasslar i munnen och därför äter hon dåligt, jag gissar att domaren tycker att hon är lite väl liten till växten. Men vi får väl se!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #47 skrivet: februari 21, 2017, 14:21:51 PM »
En härlig, solig vårmorgon! Det spirar i rabatterna, ska bli intressant att se vad som kommer upp där. Sambon har sått en massa tomater, paprikor, sallad och gurka. Själv håller jag mig till mina rosor som jag planterade i höstas, jag hoppas att de klarat vintern.

Vi ska ut och tävla lite med Daisy i helgen. Jopp, det blir utställningspremiär. Hoppas hon sköter sig och visar upp sig från sin bästa sida. Hon utvecklas och har just tappat sin första tand. Tänderna sitter och rasslar i munnen och därför äter hon dåligt, jag gissar att domaren tycker att hon är lite väl liten till växten. Men vi får väl se!

Här var det vår i förgår, 8 plus och snön tinade så fint bort. Sen natten mot måndag kom kylan tillbaka med snö igen, och svinhalt var det igår också medan temperaturen sjunk. TVÅ stycken på Lavinen ramlade, en lindrigt, men den andra han fick en hjärnskakning - en av handledarna. Extra otäckt i hans fall är att han har Waran, som förhindrar att blodet koagulerar sig, och att även en liten hjärnblödning i hans fall kan bli katastrofal. Tjurig är karln också, vägrade åka in till sjukhuset.
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #48 skrivet: februari 21, 2017, 17:33:17 PM »
Förkyld, mosad tå, cancersjuk hund... Ingen tur på sistone  :( Men mår lite bättre idag, så ska fixa lite kebab med ris nu och sen göra pistagemandelmassa.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #49 skrivet: februari 24, 2017, 17:13:53 PM »
Förkyld, mosad tå, cancersjuk hund... Ingen tur på sistone  :( Men mår lite bättre idag, så ska fixa lite kebab med ris nu och sen göra pistagemandelmassa.

Livet är jobbigt ibland, och lider med dig med hunden. Tån får sig tanke den också :-)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #50 skrivet: februari 24, 2017, 17:15:05 PM »
Ska strax äta fryspizza!  ;D Mjo, det kan smaka hyfsat när man är hungrig.. Annars har idag varit en hyfsad dag, och har ovanligt lite ångest. bara lite på morgonen

Fys25

• Gäst
« Svar #51 skrivet: februari 24, 2017, 22:24:47 PM »
MODERERAT INLÄGG:

VISSA FORUMFUNKTIONER ÄR EJ TILLGÄGNLIGA FÖR DIG TILLS VIDARE PGA PERSONANGREPP.

INGA PERSONANGREPP AV DET HÄR SLAGET TOLERERAS!! Du har fått din första och sista varning. IP-adressen kollas upp mot e.v länkade nick. /Kenneth, admin
« Senast ändrad: februari 24, 2017, 23:51:22 PM av Kenneth »

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #52 skrivet: februari 25, 2017, 08:34:29 AM »
Ätit spartansk frukost (kaffe + mackor utan pålägg).
Ska hjälpa svågern att få lite större grejer till SRV.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #53 skrivet: februari 25, 2017, 13:25:10 PM »

Livet är jobbigt ibland, och lider med dig med hunden. Tån får sig tanke den också :-)

Hehe, tackar  :)
Varit lite under isen några dar. Igår vågade jag mig på att byta bandaget på tån. Tog säkert 45 min att lirka loss det, bandaget var alldeles hårt, som gips gjort av blod och det hade liksom klibbat fast i stygnen  ??? Vågade inte bara dra loss det, för då kanske jag skulle riva upp det som håller på att läka. Tvättade tån och satte på ett nytt mjukt rent bandage och känns mycket bättre. Nu drar det liksom inte i stygnen längre när jag går. Sovit till halv tolv, och nu mår jag riktigt bra igen   :)

Så ska försöka göra lite nytta idag. Se om jag kan tipsa om psyksnack här och var på nätet så lite fler hittar hit. Fortsätta på min sykurs.

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
« Svar #54 skrivet: februari 25, 2017, 13:45:45 PM »
Usch stackare, var försiktig med såret! För några år sedan fick jag bakterier i ett till synes obetydligt sår på ett finger. Troligtvis fick jag in bakterier på gymmet från någon maskin. Slutade med att fingret svullnade och fick skära upp det på akuten och tömma var. Fick gå varje dag till vårdcentralen sen en vecka drygt och lägga om såret samt fick två  olika antibiotika. Det var svårläkt. Hade såklart skräck för att jag skulle få amputera fingret... Inte bra för en känslig själ. Men det gick bra.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #55 skrivet: februari 25, 2017, 14:30:40 PM »
Usch stackare, var försiktig med såret! För några år sedan fick jag bakterier i ett till synes obetydligt sår på ett finger. Troligtvis fick jag in bakterier på gymmet från någon maskin. Slutade med att fingret svullnade och fick skära upp det på akuten och tömma var. Fick gå varje dag till vårdcentralen sen en vecka drygt och lägga om såret samt fick två  olika antibiotika. Det var svårläkt. Hade såklart skräck för att jag skulle få amputera fingret... Inte bra för en känslig själ. Men det gick bra.

Oh, hu! Så ruskigt.  ??? Skönt det gick bra i slutändan ändå.
Nej, var ju inte direkt rent där jag klämde sönder tån, så haft världens bakterie/infektionsnoja. Men blev lugnare nu när jag såg hur tån faktiskt såg ut. Bortsett från allt gammalt blod, så såg det bra ut. Ingen svullnad eller nåt var, pust...

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #56 skrivet: februari 28, 2017, 14:22:16 PM »
Känner mig nöjd.
Windows Vista i mammas laptop är utbytt till 64-bitars Win10 Pro... dock fick den bara 4 Gb RAM, för de nya minnena spökade.
De gjorde de tydligen redan i min gamla laptop (samma modell som morsans). Jag trodde det var Powerknappen, som krånglade efter en lite för hård intryckning, men med de sista 2 originalminnena så fungerar den felfritt hittills.
Bara 2 Gb Ram, men nu kunde jag byta ut musiklaptopen till en med bättre processor  :)
Och så har jag sökt ett deltidsjobb. Dags för lite mer kaffe...

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #57 skrivet: februari 28, 2017, 17:06:21 PM »
Aha?! Mer smiliesar  :welcomewavePS:

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #58 skrivet: februari 28, 2017, 17:36:46 PM »
Aha?! Mer smiliesar  :welcomewavePS:

Två stycken eller nåt sånt.  ;) Det är trixigt med smileys, att lägga till dom... :-X

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #59 skrivet: februari 28, 2017, 22:08:42 PM »
Ikväll har jag fortsatt med min sykurs. Får säga att det var ganska svårt, hållit på länge med den här uppgiften. Ska bli skönt att börja med nåt nytt plagg, detta börjar bli lite träligt...