Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 52865 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #510 skrivet: mars 21, 2018, 14:12:26 PM »
Hittade en bra streamingsida på nätet och nu tittar jag på Death Wish. Ja, jag är lite förtjust i både Charles Bronson och 70-talsfilmer.

Utloggad Aurelius

• Klass 3
  • Antal inlägg: 244
    • Visa profil
« Svar #511 skrivet: mars 25, 2018, 20:48:09 PM »
Såg tre rådjur. En bock. Smög mig på och kom riktigt nära. ca 15 meter innan de sprang iväg. När de började springa iväg så skrämde de iväg en hare också.

Jag tog bilder men batteriet tog slut när jag närmade mig.

Utloggad gorgen

• Klass 3
  • Antal inlägg: 234
  • Stolt psyksnackare!
    • Visa profil
« Svar #512 skrivet: mars 27, 2018, 12:54:39 PM »
Har varit å handlat och nu fikar jag  :)

Utloggad Aurelius

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #513 skrivet: mars 27, 2018, 20:01:51 PM »
Vhälp. Jag ser att ryska trollbotar har tagit sig in i forumet. Bokstavligen. 10 sidor av länkar.
« Senast ändrad: mars 27, 2018, 20:04:15 PM av Aurelius »

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #514 skrivet: mars 27, 2018, 20:10:00 PM »
Jag rensar för brinnade livet  ???

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #515 skrivet: mars 27, 2018, 20:11:37 PM »
Oj, så mycket dynga... Raderat flera fake-konton.

Utloggad Aurelius

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #516 skrivet: mars 27, 2018, 20:22:43 PM »
Ja det kan inte va kul.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #517 skrivet: mars 27, 2018, 20:33:45 PM »
Sisådär, tror jag fått bort allt  :) Aktiverat att admins får mail vid nyregistrering, så jag & Kenneth har lite bättre koll ifall nya skumma robotkonton reggas fortsättningsvis... Nu måste jag fixa med lite annat en stund. Kikar in innan jag går och lägger mig och kollar att det ser OK ut.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #518 skrivet: mars 28, 2018, 09:32:24 AM »
Tackar så mycket Alice :) Kikar in här som hastigast, för att se att allt är OK. Nu verkar spammet lugnat ned sig för tillfället i alla fall, tack & lov :)
Dags ta en till mugg kaffe och jobba vidare...

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #519 skrivet: mars 28, 2018, 15:07:03 PM »
Väntar på att det blir kväll snart. Varit uppe tidigt och väntat på sotarna som skulle göra ren ventilationen. Sen sov jag inte så jättebra, så seg och trött, och trött och seg...och börjar bli hungrig också!
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #520 skrivet: mars 28, 2018, 20:15:05 PM »
Jag har jobbat som vanligt. Sen har jag försökt marmorera påskägg med nagellack (mer udda färger som bara blivit stående i badrumsskåpet, men som jag tänkte skulle bli snygg marmor på ägg - mörkblått, dovgrönt, svart och guld). Man droppar alltså nagellack i olika nyanser på en vattenyta och drar sedan med nåt smalt så det bildas strimmor och mönster. Sen doppar man snabbt det som ska målas, så fastnar mönstret på föremålet. Gick väl inte så jättebra, suttit och muntrat för mig själv om äggdjävlar från helvetet ;)  Vete sjuttsingen hur folk gör när det lyckas göra det i ännu mindre skala på sina naglar  ??? Mina nagellack kanske har stått för länge, för de beter sig helt olika också.
Men skam den som ger sig, några blev väl ganska bra och jag slutar stirra på dom överkritiskt på jättenära håll. Och de som blev dåliga får jag tvätta med remover och göra om från början.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #521 skrivet: mars 29, 2018, 12:18:50 PM »
Alice du hade rätt - en natts sömn gjorde susen! Jag undviker att ta melatonin varje kväll om jag inte behöver det. Det ska inte finnas nån risk med toleransökning. Det känns ändå bäst att inte ta i onödan. Fast, jag har ju kroniska sömnproblem, så jag kanske ska lita på psykdoktorn när han säger att sover jag bra på dom nu så kommer jag att fortsätta att göra det (hmm lite skeptisk till det resonemanget är jag dock). Sen kan man ju sova dåligt fast man har sömnpiller!

Förresten kan jag känna av seghet på dagtid även om jag sovit bra. Särskilt nu i vårtider. Så känner jag att det allergiska börjar ge sig till känna, så jag stack till apoteket och köpte Vialerg. Mina allergibesvär började bara för några år sedan. Har aldrig tidigare haft besvär av pollen och dylikt...sen var jag dåligt påläst att allergi faktisk i sig ofta har trötthet som symtom...

Lite "roligt", att  den aktiva substansen cetirizin, är en metabolit ("avkomma") ifrån hydroxizin - det ämne som finns i Atarax, som en del använder som ångestdämpande...totalt OT men var tvungen att nämna det  ;)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #522 skrivet: mars 29, 2018, 12:44:31 PM »
Just nu tittar jag på en mycket intressant BBC-dokumentär i sex delar som jag hittade på nätet. Den heter "Auschwitz: the Nazis and the Final Solution". Den kan jag verkligen rekommendera.

Vi ska ju dit om en dryg månad så jag vill läsa in mig på det ordentligt. Jag har lånat Schindler's list I bokform också.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #523 skrivet: mars 29, 2018, 13:14:10 PM »
Just nu tittar jag på en mycket intressant BBC-dokumentär i sex delar som jag hittade på nätet. Den heter "Auschwitz: the Nazis and the Final Solution". Den kan jag verkligen rekommendera.

Vi ska ju dit om en dryg månad så jag vill läsa in mig på det ordentligt. Jag har lånat Schindler's list I bokform också.

Den har jag som dvd-skiva! Trots det tragiska, så satt jag som nålad och såg hela serien i sträck. Otroligt välgjord

Utloggad Aurelius

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #524 skrivet: april 02, 2018, 00:08:17 AM »
Målat tak.