Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 53837 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Aurelius

• Klass 3
  • Antal inlägg: 244
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #555 skrivet: april 29, 2018, 21:53:40 PM »
Kollade på handmaidens kitchen.  lång och ipptagen dag. Har nog fått solsting. Konstig serie. Haha.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #556 skrivet: april 30, 2018, 12:29:25 PM »
En fråga till forumansvariga: varför blir mina foton jättelika när man kollar i datorn, men normala i mobilen (där jag för övrigt sätter in dem)?

Idag är det ingen vanlig måndag, för det är sambons födelsedag. Det har vi naturligtvis firat, och ikväll blir det utemat. Men vad jag ska ge för födelsedagspresent om ett år ger mig redan gråa hår, för då fyller han hela 50 :o Det skulle man inte kunna tro, han som alltid sett så ungdomlig ut. Och sen är det inte många år kvar till min 50-årsdag, och den kan jag ännu mindre föreställa mig  ???

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #557 skrivet: april 30, 2018, 16:34:57 PM »
Sidan använder sig av fasta mått på datorversionen (så man är tvungen att skala ned bilderna för det ska se bra ut. Jag brukar göra bilderna en sisådär 700 px breda när jag lägger in bilder i inlägg för att inte spräcka sidan).
Mobilversionen är responsiv och skalar ned alla bilder till 100 % av skärmbredden oavsett storlek på bilden.

Hm, kanske hade varit smartare om även datorversionen skalade bilderna. Ska se om jag kan fixa det när jag hinner.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #558 skrivet: april 30, 2018, 17:37:29 PM »
Testar
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #559 skrivet: april 30, 2018, 17:39:17 PM »
På ImgBB använd "BBcode mellanstor link"! Då blir bilder i fullstortformat lagomt stora för mig

Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #560 skrivet: april 30, 2018, 17:40:58 PM »
Och "BBcode full" ger en megastor bild Forum

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #561 skrivet: april 30, 2018, 17:46:12 PM »
Detta gäller alltså för ImgBB som du tipsade om Forum , och skärmdump här:

Utloggad Zen

• Global Moderator
  • Klass 3
  • Antal inlägg: 160
    • Visa profil
« Svar #562 skrivet: maj 01, 2018, 09:15:39 AM »
Min skype var utloggad imorse men verkar ha glömt bort lösenordet, skulle återställa det men hade glömt bort lösenordet till min email också.. Suck!
Tror jag kom på rätt lösenord nu men måste vänta ett tag då emailen blev blockerad pga för många inloggningsförsök..

Har auto loggin på Skype i vanliga fall och har olika lösen till olika email  :))

Passade på att bannlysa ett par spam bottar också..

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #563 skrivet: maj 02, 2018, 14:53:04 PM »
Tack för informationen, Kenneth. Jag testar igen.

Det var förrådsrensning hos svärmor. Jag nappade åt mig en sån här gammal hushållsvåg. Men jag vet inte riktigt hur man använder den! Skulle nån kunna tala om hur man gör med vikterna på skalorna?

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #564 skrivet: maj 02, 2018, 18:34:02 PM »
Tack för informationen, Kenneth. Jag testar igen.

Det var förrådsrensning hos svärmor. Jag nappade åt mig en sån här gammal hushållsvåg. Men jag vet inte riktigt hur man använder den! Skulle nån kunna tala om hur man gör med vikterna på skalorna?

Det är lugnt med det tipset. Det var ju du som tipsade om den sajten....hade testat andra varianter men tyckte dom var knöliga att ladda upp och länka till. Den här ImgBB är suveränt enkel att använda - och håller tummarna att den fortsätter vara gratis, presic som Photobucket var en gång i tiden

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #565 skrivet: maj 06, 2018, 18:44:02 PM »
Bra med en paus Alice. Jag har varit ute mycket själv idag, och vi har haft ganska stabilt 19 grader här mellan kl 13.00 fram till strax efter 19 så det så sakta börjar bli lite kyligare. Märkligt när man haft 19 hela dagen så känns det kallt när det börjar "bara" bli 17 grader  :P

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #566 skrivet: maj 06, 2018, 18:45:34 PM »
Inte varit online mycket de senaste dagarna, men nu är jag tillbaka :) Sambons mamma har blivit sjuk, så igår var vi och hälsade  på henne hela dagen och hjälpte henne tvätta och handla m.m. Idag har jag klippt sambon (tror resultatet blev bra, men tar dubbelt så lång tid för mig som för frisören tror jag...) och sen varit ute och planterat en massa blommor jag köpte igår. När jag kom in och skulle börja jobba vid datorn igen så gick inte skärmen att få igång. Misstänkt den skulle gå sönder så hade en ny liggande. Den är mycket större än den förra, känns ovant och allt blir jättestort, nästan obehagligt som man har förstoringsglas för ögonen  ??? Men imorrn har jag säkert vant mig  ;)
Borde plockat fram denna bättre skärm för länge sedan. Jag fick för mig att det var väldigt krångligt och omständligt, följde med manual, diverse konstiga kablar jag inte visste vad jag skulle ha dom till m.m. Kändes väldigt komplicerat för att vara bara en skärm. Nu hade jag slarvat bort manualen vilket gjorde livet lättare (i alla fall denna gång) ;) Rotade runt och hittade en adapter och några kablar som verkade passa, och då tog det ironiskt nog 5 min att få ihop det...
« Senast ändrad: maj 06, 2018, 18:52:45 PM av Todo »

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #567 skrivet: maj 08, 2018, 08:51:35 AM »
Försöker vakna...trött, och var tröt igår. En dålig natts sömn innan, och en körig dag på Lavinen och 20 grader, gjorde att jag var totalt färdig när jag kom hem. La mig tidigt igår och klev upp för ca en halvtimma sedan. Har inga direkta planer på nåt att göra idag, så tar dagen som den kommer. Det enda planerade är min dagliga promenad...ack detta pensionärsliv!  ;)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #568 skrivet: maj 08, 2018, 17:03:11 PM »
Sitter och tittar på Cops reloaded...ja, har inte koncentrationsförmåga att se nåt på Netflix, så det får duga med amerikansk skräp-tv... ;)

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
« Svar #569 skrivet: maj 08, 2018, 17:28:39 PM »
Nästan för varmt här i Stockholm idag...ok man ska inte klaga..   Får inta en mer kontinental inställning till vädret.  Att man inte behöver i panik ut och utnyttja varje sekund, trots allt bara början av maj. Man hinner ut och lapa sol. Hoppas det går bra med blodprovet  Alice!