Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 52868 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #60 skrivet: mars 01, 2017, 08:56:07 AM »
Hoppas inte Forum tog för illa vid sig av attacken här i tråden häromdan  :(

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #61 skrivet: mars 01, 2017, 10:10:50 AM »
Testar Neverware Chromium OS på klena netbooken...

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #62 skrivet: mars 01, 2017, 16:07:48 PM »
Hoppas inte Forum tog för illa vid sig av attacken här i tråden häromdan  :(
Näpp. Det missade jag helt, jag fick alldeles nyss veta det. Men jag vet ju vem det kommer ifrån, det var väl samma vanliga avundsjuka/rasistiska strunt.

Nåväl, vad har jag gjort? Varit på utställning med Daisy. Sambon skulle med, men han insjuknade i influensa och fick stanna hemma. Så jag åkte ensam. Hur det gick? Njä, inte så bra. Jag anade ju att domaren skulle säga att hon är småväxt och tunn, och så blev det också. Hon måste äta upp sig lite. Men jag har redan anmält oss till en ny utställning  ;) Men det var bra träning för D, hon fick lite

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #63 skrivet: mars 01, 2017, 16:24:09 PM »
Vad konstigt, bara en del av mitt inlägg kom med.

Nå, jag skulle säga att D fick testa på atmosfären lite. Och så fick vi träna på att bo på hotell : )

Jag skrev en massa annat i mitt ursprungliga inlägg, men jag orkar inte skriva det igen. Jo förresten, en pik åt ett visst håll måste jag ju ha med: ikväll är det bilauktion igen! Vi har bjudit på några bilar tidigare, men hoppat av när priset gått upp för mycket, men ikväll kanske det blir av  8)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #64 skrivet: mars 01, 2017, 17:30:46 PM »
Nyss hemkommen. trött och slut. En massa fakturor, och skrev fel på en av dom så det blev strul med bokföringen, skottat snö, skrivit en lista på 46 personer som har använt Rutavdrag...  :P
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #65 skrivet: mars 03, 2017, 17:36:04 PM »
Slutat jobba för dagen, satt igång att måla om en gammal hylla jag hittat. Måste få lite bättre ordning i rummet där jag sitter och jobbar med saker. Blivit mycket pyssel och sömnad på sistone, grejer överallt... Tyger, färgburkar, olika sorters papper, kartonger, pennor m.m.
Men nu dags för lite middag innan jag fortsätter :)

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
    • Visa profil
« Svar #66 skrivet: mars 03, 2017, 18:23:10 PM »
Orolig... sambon har varit sjuk i närmare 3 veckor, vi och läkaren trodde det var influensa. Nu plötsligt sitter han på sjukhusakuten och undersöks för misstänkt blodpropp i lungan  ???

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #67 skrivet: mars 03, 2017, 18:25:25 PM »
Orolig... sambon har varit sjuk i närmare 3 veckor, vi och läkaren trodde det var influensa. Nu plötsligt sitter han på sjukhusakuten och undersöks för misstänkt blodpropp i lungan  ???

Men fy Forum. Hoppas det inte är det utan nåt mindre allvarligt!

Själv har jag suttit hela dagen och bannat en viss person. Det börjar ta på nerverna, och det är precis det han vill åstadkomma  >:(
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Zen

• Global Moderator
  • Klass 3
  • Antal inlägg: 160
    • Visa profil
« Svar #68 skrivet: mars 04, 2017, 13:45:22 PM »
Fika

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #69 skrivet: mars 04, 2017, 15:33:35 PM »
Återställer win10 på musiklaptopen från en backup. Testade nämligen XP i tron att processorn skulle få en lugnare tillvaro, men externa ljudkortet lät skit och andra fel uppstod...
Nu blir datorn bara tillgänglig på LAN, så tar bort lite program och antivirus etc... bantar ner och får bort några bakgrundsprocesser.

Hyfsat för en klen gammal processor i win10 (för inloggade)
Spelar Mp3-låtar i 24-bit och 48KHz (lite 96KHz)
Fjärrstyrningsprogrammet ökar trycket lite, men kan koppla ur och styra volym etc med en fjärrkontroll...

Bra att du utnyttjar lite klenare datorkraft. Folk slänger ju annars allt som är segt. Det dom inte vet är att en klan dator med en sån här processor, kan vara riktigt funktionsduglig om man bantar ner resurser och processer OSset kräver. Min gamla laptop har liknande prestanda (1, 80 klocka) men funkar precis som din när den får utföra enklare grejer. Kör man igång flera program så havererar det ju totalt... Har du Autoruns? Från Microsoft, när man kollar i det så ser man att man kan dra ner resurserna ännu mer och få en piggare åldringsdator!  ;) https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx

En sak är jag säker på - Vista hade inte din åldrade atom klarat !!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #70 skrivet: mars 04, 2017, 15:34:29 PM »

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #71 skrivet: mars 04, 2017, 15:37:06 PM »
Skippade Chromium OS på netbooken snabbt... tillbaka på XP  ;D
Nu har jag äntligen fixat så win10-burkarna och XP-burken hittar varandra i nätverket.
Routern gillade tydligen inte att jag flyttade samma nätverkskabel mellan olika burkar och blandade ihop lite inställningar.
Statiska IP och omstart räckte  :)
8 år gamla netbooken får hänga kvar ett tag till... kult med XP ju  ;D

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #72 skrivet: mars 04, 2017, 15:47:38 PM »
Återställer win10 på musiklaptopen från en backup. Testade nämligen XP i tron att processorn skulle få en lugnare tillvaro, men externa ljudkortet lät skit och andra fel uppstod...
Nu blir datorn bara tillgänglig på LAN, så tar bort lite program och antivirus etc... bantar ner och får bort några bakgrundsprocesser.

Hyfsat för en klen gammal processor i win10 (för inloggade)
Spelar Mp3-låtar i 24-bit och 48KHz (lite 96KHz)
Fjärrstyrningsprogrammet ökar trycket lite, men kan koppla ur och styra volym etc med en fjärrkontroll...

Bra att du utnyttjar lite klenare datorkraft. Folk slänger ju annars allt som är segt. Det dom inte vet är att en klan dator med en sån här processor, kan vara riktigt funktionsduglig om man bantar ner resurser och processer OSset kräver. Min gamla laptop har liknande prestanda (1, 80 klocka) men funkar precis som din när den får utföra enklare grejer. Kör man igång flera program så havererar det ju totalt... Har du Autoruns? Från Microsoft, när man kollar i det så ser man att man kan dra ner resurserna ännu mer och få en piggare åldringsdator!  ;) https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx

En sak är jag säker på - Vista hade inte din åldrade atom klarat !!

Ska testa Autoruns, tack för tips :)
Nä, Vista... vilken skit ha ha  ;D

XP-burken som trådlös fjärrkontroll till nya musik-laptopen (bilaga för inloggade):
Efter Autoruns fick jag bort några processer. Allt visuellt lullull avstängt i Windows också...
« Senast ändrad: mars 04, 2017, 18:44:47 PM av Lynx »

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #73 skrivet: mars 05, 2017, 01:39:53 AM »
Jaha ja... jag fipplade för mycket med programmet Autoruns, så inte ens återställning av datorn var möjlig  :))
Så jag spenderar natten med ominstallering av Win10, en himla massa uppdateringar och en hel del program...

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #74 skrivet: mars 05, 2017, 02:34:23 AM »
Jaha ja... jag fipplade för mycket med programmet Autoruns, så inte ens återställning av datorn var möjlig  :))
Så jag spenderar natten med ominstallering av Win10, en himla massa uppdateringar och en hel del program...

Jag glömde säga att du ska bara bocka av sånt som du vet är säkert...men jag har varit klåfingrig själv med det programmet...  ;)