Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 56424 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #615 skrivet: juni 21, 2018, 11:47:45 AM »
Haha! Forum, när dom gjorde datortomografi av min skalle 2011 eller 2012, sa läkaren just så "Vi hittade ingenting där..." HOPPAS att jag hade en hjärna, hur liten den än var ändå!  :)
Har du klaustrofobi är det läge att be om något lugnande, eller om du har nåt att ta själv, en timma före undersökningen eller så. Eftersom trycket ditt ligger bra hemma, kan det mycket väl vara det där vitrockssyndromet du har, precis som mig. Mitt blodtryck är nästan alltid betydligt högre på sjukvårdsinrättning än hemma. Och mätaren jag har är godkänd, så jag litar på de värdena
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #616 skrivet: juni 25, 2018, 08:21:31 AM »
Jag ska försöka glömma det där med MRI:n för ett tag, för strax ska vi packa in oss i bilen allihopa och åka en sväng till västkusten. Det väntas riktigt varmt väder där, och det passar ju oss alldeles utmärkt. Vi ska bl.a. träffa en hundtränare för att försöka få bukt med ett lite jobbigt beteende som D har utvecklat, och så ska vi göra en annan spännande grej där hon är inblandad.

Ni får ha det så bra!

Utloggad gorgen

• Klass 3
  • Antal inlägg: 234
  • Stolt psyksnackare!
    • Visa profil
« Svar #617 skrivet: juni 25, 2018, 23:31:56 PM »
Hej! Ska snart lägga mig, ska smoka lite under fläkten först  :-X jag har också tänkt dra härifrån...men då jag inte kom på hur man raderade sitt konto tänkte jag what the heck jag blir kvar...Ja, aktiviteten är smärtsamt låg...men vi måste väl hålla liv i skutan? Det skulle kännas trist om psyksnack seglade i kvav, som dess föregångare sps. Hoppas jag kan gjuta mod i dig Alice, en dag kanske psyksnack når en större publik och då är ju vi veteraner  ;) ungefär som å hålla på ett fotbollslag, man överger inte för att det går kasst för laget. Det är osportsligt :)

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
« Svar #618 skrivet: juni 26, 2018, 07:54:25 AM »
Gorgen; kom igen....behöver dina visa ord och Alice du skriver som en författare.

Idag blir det övningskörning med tonårsbarn,  lite jobbigt det att övningsköra i en bil där handbromsen är i form av en knapp.  Den sitter dessutom till vänster om föraren. Här inte behövt kasta mig i nöd mot den än dock...

Ha en bra dag alla! Bra Forum att du åker bort och lägger tankarna på MRI  åt  sidan några dagar.

Utloggad gorgen

• Klass 3
  • Stolt psyksnackare!
    • Visa profil
« Svar #619 skrivet: juni 26, 2018, 20:53:55 PM »
Jag gillar också att kika in här då och då och kolla om det skrivits något och själv avlägga "lägesrapport". Undrar just var Kenneth och Todo är, de skriver ibland men tycks bli mer sällsynt  :-X

nu ser jag fotboll...kanske går det nån film ikväll. Är riktigt trött dock...

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #620 skrivet: juni 27, 2018, 11:44:22 AM »
Jag gillar också att kika in här då och då och kolla om det skrivits något och själv avlägga "lägesrapport". Undrar just var Kenneth och Todo är, de skriver ibland men tycks bli mer sällsynt  :-X

nu ser jag fotboll...kanske går det nån film ikväll. Är riktigt trött dock...
Lugn, jag har bara varit allmänt off från nätet ett tag - det är ju sommar och man blir lat. Fast har koll på er då och då, så ni vet  ;) Senaste dagarna har jag varit involverad i en "kamp" om min fotogrupp på fb. Jag vill med i nuläget med det upplägg vi ha hoppa av, för det blir för mycket arbetsbörda. Problemet är att då vill alla andra admins hoppa av också, så vi måste komma fram till nån kompromiss, för jag vill gruppen ska finnas kvar. Har haft den sedan 2011. Just nu stampar vi vatten med lågt deltagande och som sagt upplägget tar tid och ork. Så jag har fokuserat på det senaste dagarna, och har i övrigt inte orkat skiva så mycket. Sorry, man ska vara lite av ett föredöme som admin och hålla bollen i rullning!

Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad gorgen

• Klass 3
  • Stolt psyksnackare!
    • Visa profil
« Svar #621 skrivet: juni 27, 2018, 16:08:28 PM »
oki tack för förklaring  :)

Utloggad gorgen

• Klass 3
  • Stolt psyksnackare!
    • Visa profil
« Svar #622 skrivet: juni 27, 2018, 16:10:39 PM »
fotboll heja heja!!  :D

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #623 skrivet: juni 27, 2018, 17:01:05 PM »
fotboll heja heja!!  :D
Håller ett getöga på matchen jag med

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #624 skrivet: juni 27, 2018, 18:45:21 PM »
Jag och Daisy har just genomfört ett doftprov inom nosework-hundsporten. Och hon var en liten stjärna och klarade det! Nu får vi vara med och tävla i nosework om vi vill.

Det här var roligt!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #625 skrivet: juni 27, 2018, 20:02:37 PM »
Duktig Daisy!  :)

Utloggad gorgen

• Klass 3
  • Stolt psyksnackare!
    • Visa profil
« Svar #626 skrivet: juni 27, 2018, 20:19:38 PM »
FORCA Sweeeden!!  ;) hurra hurra  :D ser Brazilien - Serbia nu... C:-)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #627 skrivet: juli 05, 2018, 12:37:52 PM »
Sitter och väntar på att gröten ska svalna. Konstigt nog kändes det rätt att äta risgrynsgröt till lunch!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #628 skrivet: juli 06, 2018, 09:34:28 AM »
Godmorgon. Jag klev faktiskt upp betydligt tidigare, och är väl inne på min tredje kopp kaffe. Var tvungen att göra ett ärende tidigt, vilket jag inte ångrar för det lär bli tokvarmt idag, och det var varmt nog på bussen imosre med mer beskedliga grader. Ha en fin fredag och helh allihop  :)

Utloggad Zen

• Global Moderator
  • Klass 3
  • Antal inlägg: 160
    • Visa profil
« Svar #629 skrivet: juli 11, 2018, 09:56:30 AM »
God morgon kära forumare, nu är jag tillbaks från semestern. Sov 3 timmar inatt och några timmar mitt på dagen blev det igår!

Nu sörplar jag på lite kaffe och surfare runt lite, snart ska jag ner till tvättstugan och boka tid  :)