Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 60825 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.184
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #90 skrivet: mars 12, 2017, 15:36:35 PM »
Det det var fint väder i fredags och igår (särskilt igår), men i dag är det nog varmaste dagen med nästan 9 plus. Hmmm...undrar om kvinnor vaknar upp i idet runt våren. Före detta x har hört av sig mer och mer frekvent. I fredags när jag skulle ut och fota, så kom hon och ringde på, så det blev inget fotande. Lördagen var ännu finare väder, men människan kom nästan precis och ringde på då också när jag skulle ut, så det blev inget fotande alls den här helgen. Inte bara hennes "fel", jag må väl ha mål i munnen jag med och säga ifrån...

Positivt var att hon blev spekulant på mobilen, en Samsung J3, som jag haft ute på annons för 800 kr, och ville köpa den. det negativa var att hon lyckades pruta ner den till 400 kr "för gammal kärleks skull"  ;) Men jag blir ju av med den iaf! Nackdel två, är att hon hatar elektronik, och hon har kört en gammal hederlig Nokia i många år, tills hon ju blivit övertalad av nån kompis. Alla pratar ju om mobiler och appar idag, så varför skulle inte heller en tjurig hälsingska ge med sig till slut!? Iaf så kommer jag att få vara support några veckor (månader :O) åt henne. Första jobbigheten är att föra över hennes kontakter - hon har ca 50/50 på telefonen och sim-kortet. Eftersom det inte blev foto av i helgen så har jag suttit och trixat med mobilen för att den ska bli så användarvänlig som möjligt, så jag behöver ge mindre support....funderar om jag ska slå över på Samsungs enkla visningsläge, där det är stora ikoner och större text, och inte lika plottrigt..

...nä nu ska jag ut på en promenad snart medan sola lyser!
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
« Svar #91 skrivet: mars 12, 2017, 19:45:23 PM »
Blev en långis (drygt en timme) med hunden idag också. Märker jag tappat lite kondis efter de där två veckorna jag inte kunde på mig skor efter att ha klämt sönder tån i en dörr... Sen har jag sytt några timmar. Börjar kännas bättre, som proppen gått ur och jag börjar få saker gjorda :) Nu ska jag fortsätta rita lite i Illustrator någon timme innan det blir dags att varva ned för dagen med någon film...

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #92 skrivet: mars 14, 2017, 00:12:59 AM »
Brygger kaffe  ::)

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #93 skrivet: mars 14, 2017, 12:00:56 PM »
Ska dra igång dokumentären "Eat That Question: Frank Zappa in His Own Words".
Och brygga kaffe...

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #94 skrivet: mars 14, 2017, 12:22:31 PM »
Men för i helvete... av enochenhalv timme har man lagt upp 16 minuter  >:D

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #95 skrivet: mars 14, 2017, 13:14:32 PM »
Ätit en mager lunch bestående av färska blåbär, hallon och kanelknäcke... Nu dags återgå till ritandet igen.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #96 skrivet: mars 14, 2017, 17:38:48 PM »
Jag skriver mitt första inlägg här, hoppas det är okej med er.  I dagsläget lever jag ett ganska vanligt, bra och hälsosamt liv efter några gupp i vägen och avkörningar i både låg och hög hastighet. Jag fokuserar mycket på i dag och tycker att jag har en rätt positiv och bra inställning till livet. Ibland dippar jag i tio minuter men det är just tio minuter, jag reser mig snabbt igen! Jag har en sjukdom i remission sedan flera år tillbaka, min läkare är dock tveksam till diagnosen jag har av olika skäl men jag har sagt nej till att de river upp allt, jag vet att jag har varit sjuk för många år sedan och orkar inte med att psykiatrin ska börja rota i mitt inre igen. Vilken diagnos jag har känns oviktigt, vägen framåt är det viktigaste.

Jag ska erkänna att jag är här pga ensamhet, speciellt kvinnliga bekanta, vilket jag saknar. De relationer jag hade bröts kontakten abrupt med vid akut ohälsa eller så sprang de om mig i livets lopp och kontakten glesades ut. De relationer jag sedan haft under åren har varit med män, en lång kärleksrelation (varade hela 11år)) och bekantskaper. Jag kommer inte att tillbringa mycket tid i trådarna om psykisk ohälsa utan debatt och övrigt när andan faller på.

Ibland har livet känts rätt trist och ensamt. Ibland har det känts så oerhört fattigt. Ibland har jag känt att jag inte har levt men det har jag.  Jag är väldigt rik på erfarenheter och försöker förvalta de på ett bra sätt.

Så, hej på er.

Vad jag gör just nu?
Skriver här och dricker kaffe, mitt livselixir.

Roligt att du är här Alice!  :)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #97 skrivet: mars 14, 2017, 20:33:29 PM »
Åh, kul att du  också börjat skriva här Alice   :welcomewavePS:
Ja, man får forma sin närvaro här till det man själv vill. Själv känner jag att jag mår ganska bra just nu, så är jag här för andras skull/för att hjälpa till att underhålla forumet och för att det är lite socialt (bor lite isolerat på landet och träffar inte så mycket folk).

Är ganska trött just nu (och blev inte bättre av en timmes promenad i blåsten med hunden), så känner mig lite ordkarg... Får skriva mer senare. Ska försöka orka sy färdigt mina byxor nu i alla fall.
« Senast ändrad: mars 14, 2017, 20:42:51 PM av Todo »

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #98 skrivet: mars 14, 2017, 23:47:35 PM »
Rotade fram ett gammalt trådlöst nätverkskort för USB. Farten på gamla XP-netbookens Wifi var runt 15, nu är den åtminstone 40. Samtidigt uppdaterades Firefox, som slutar med support för XP  ;D
Nåja, den är lite för slö för mina nerver ändå...

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #99 skrivet: mars 15, 2017, 07:03:40 AM »
Ska iväg på vägledningsmöte med kommunen.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #100 skrivet: mars 15, 2017, 07:37:19 AM »
Gomorron! En härlig vårmorgon, trots lite kylig luft ute. Idag blir det lite trädgårdsarbete, jag ska ut och ta bort vintertäckningen på alla mina 11 rosor, och så ska de få sig lite gödsel. Men innan dess måste jag åka till vårdcentralen. Och det vill jag inte.

Lilla D växer och utvecklas, nu är det hörntänderna som hänger och dinglar och ska ersättas med nya. Vi ska på en liten utställning i slutet av april, så vi håller på att träna på att stå fint (på domarbordet) och gå fint i ett utställningskoppel utan att börja nosa eller göra krumsprång åt olika håll. En liten valp har så mycket energi och nyfikenhet och det krävs en hel del list att få henne att orka koncentrera sig.

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #101 skrivet: mars 15, 2017, 11:49:43 AM »
Kommit hem efter möte med kommunen och en fika hos gamla mamman.
Nu håller jag tummen att jag får börja provjobba med IT-killen, som har hand om 2 grundskolor.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #102 skrivet: mars 18, 2017, 21:04:03 PM »
Jobbat med min sykurs några timmar igen. Fixat det sista på byxorna, sedan tagit lite fler mått på mig själv och ritat upp ett mönster för en enkel topp. Är mycket inne på retro just nu, så fick bli ett mörkblått tyg med vita prickar. Nu dags att sätta igång att krita ut sömnsmånerna och klippa ut delarna.

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #103 skrivet: mars 18, 2017, 23:17:11 PM »
Hemkommen efter middagsbjudning, så gör inte värst mycket just nu.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #104 skrivet: mars 19, 2017, 00:15:45 AM »
Sitter och surfar runt på Youtube. Upptäcka ny och gammal musik är som balsam för själen. Länge leve musiken!!  :)