Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad gör ni just nu?  (läst 57910 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 708
    • Visa profil
SV: Vad gör ni just nu?
« Svar #105 skrivet: mars 19, 2017, 15:13:26 PM »
Precis varit ute och gått lite på loppisar och storhandlat mat... Diskmaskinen har brutit ihop här hemma, så köpte ett diskställ för 10 kr på loppis. Senare när jag var inne på ICA såg jag ett nästan identiskt för 69 kr, det kändes lite bra   ;) Hittade också ett durkslag och en udda mattallrik med ett fin mönster. Men nu dags att sätta sig och jobba några timmar :)

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #106 skrivet: mars 19, 2017, 15:19:27 PM »
Sitter och surfar runt på Youtube. Upptäcka ny och gammal musik är som balsam för själen. Länge leve musiken!!  :)

Känner samma sak :) Har nästan alltid på musik (YouTube eller Spotify för det mesta) medan jag jobbar vid datorn. Sedan när jag är ledig lyssnar jag på ännu några timmar till ;)
Spotify har en bra "Discover Weekly" som föreslår nya band man kanske gillar.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #107 skrivet: mars 19, 2017, 17:30:20 PM »
Helt slut efter dagens veckostädning. Bläddrar lite på Twitter, folk har blivit helt galna. Precis ALLT där handlar om Peter Springare.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #108 skrivet: mars 20, 2017, 09:16:03 AM »
Har just ätit frukost. Och idag blev det nåt som Forum aldrig tidigare ätit. Eller rättare sagt druckit. En grön smoothie gjord på bl.a. salladsblad, spenat, avocado m.m. Jag testade ett recept ur den där boken jag rekommenderade, "Food Pharmacy". Jag lånade den på biblioteket, men jag tycker den var så bra att jag just köpt den på nätet. Lite tramsigt skriven ibland, men budskapet är trovärdigt och vetenskapligt förankrat.

Hur det smakade? Ja, inte var det särskilt gott inte, men den gick ner. Tror man kan vänja sig vid smaken.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #109 skrivet: mars 20, 2017, 10:41:18 AM »

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #110 skrivet: mars 20, 2017, 12:54:09 PM »
Lyssnar på mp3-låtar efter installation av RCA-switch... försteget med phono-ingången är ju bortkopplat då ljudkort/dator sitter direkt till slutsteget, men nu kan jag dra igång gamla skivspelaren igen, om jag vill.
Sen är nog praktikplatsen på en IT-avdelning kirrad  :)

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #111 skrivet: mars 20, 2017, 14:32:08 PM »
Sen är nog praktikplatsen på en IT-avdelning kirrad  :)

Grattis

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.184
    • Visa profil
« Svar #112 skrivet: mars 20, 2017, 16:29:10 PM »
Grattis till det Lynx! Du verkar ju precis som jag intresserad av teknik, så då är det ju extra kul. Jag får min dos tillfredsställd genom diverse datortrixande m.m på www.lavinen.nu - plus en del onödiga grejer hemma, en trilskandes dator med mera...  ;)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #113 skrivet: mars 20, 2017, 17:17:31 PM »
Tack ska ni ha. Jo, jag är IT-assistent/Kontorsvaktmästare så jag är jätteglad nu  :)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #114 skrivet: mars 20, 2017, 17:46:20 PM »
Tack ska ni ha. Jo, jag är IT-assistent/Kontorsvaktmästare så jag är jätteglad nu  :)

Var det länge sedan du var ute på arbetsmarknaden om man törs fråga? I mitt fall har jag inte haft ett "riktigt" jobb sedan 1990..  :-\
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #115 skrivet: mars 20, 2017, 18:42:04 PM »

Var det länge sedan du var ute på arbetsmarknaden om man törs fråga? I mitt fall har jag inte haft ett "riktigt" jobb sedan 1990..  :-\

Det var 10 år sen jag hade ett riktigt jobb.

Utloggad Zen

• Global Moderator
  • Klass 3
  • Antal inlägg: 160
    • Visa profil
« Svar #116 skrivet: mars 20, 2017, 19:05:52 PM »
Roligt, lycka till!   :)

Just nu lyssnar jag på lite Bandit Classics, Bon Jovi spelas för tillfället.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #117 skrivet: mars 20, 2017, 20:42:26 PM »

Det var 10 år sen jag hade ett riktigt jobb.

Ja, det känns lite pirrigt då också kan jag tänka mig?

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 119
    • Visa profil
« Svar #118 skrivet: mars 20, 2017, 20:57:41 PM »
Grattis till jobbet! Jag var själv hemma i 4 år pga psykisk ohälsa men även pga allvarlig fysisk sjukdom som krävde 3 operationer . Sen när jag började jobba (halvtid) kom  jag snabbt in i jobblivet  trots allt. (Jag är civilekonom och det är tyvärr så att när man blir psykiskt sjuk så får få tillbaka samma jobb som man hade innan.)  Oj vad nervös jag var innan dock. Det bästa med att jobba är att man uppskattar helger och semestern mer....☺

Utloggad Lynx

• Klass 3
    • Visa profil
« Svar #119 skrivet: mars 21, 2017, 00:36:58 AM »
Tack igen.  :)
Jag har ju jobbat fast med hjälp av diverse åtgärder, t ex blev det en praktik, som datahandledare 2013.
Det övergick till en kontorsvaktmästartjänst med lite IT-support, men fick inte förlängt i mitten av 2014.
Testade en utbildning hösten 2014 men blev sjukskriven igen. Inte så pirrigt, inte än i alla fall  ;)