Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Anders Borg  (läst 1290 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
  • Antal inlägg: 60
    • Visa profil
Anders Borg
« skrivet: augusti 05, 2017, 03:52:18 AM »
Vi behöver egentligen inte ha någon vidare diskussion huruvida det är skillnad på folk och folk- för det är det:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6751115

Anders Borg har, för den som lyckats missa det, under en privat tillställning, blottat sitt kön, klämt män på skrevet, kallat kvinnor horor och mm, samt hotat arrangören. Detta är ett mycket, mycket skamligt beteende och som, i många andra fall, hamnar i en rättssal. Precis där det bör. I Anders Borg fall överöses han av stöd och hjärtemojis på Twitter för ett högst olämpligt (och mot lagen) beteende, tom från en fd justitieminister. Hur tänkte folk här? Kan vi verkligen ha tidigare och nuvarande förtroendevalda som tycker det är en godtagbar ursäkt att ofreda andra människor under inflytande av alkohol och som dessutom backar sin kollega till 100%?

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
SV: Anders Borg
« Svar #1 skrivet: augusti 05, 2017, 05:23:55 AM »
Helt sanslöst, utflippad  😷.
« Senast ändrad: augusti 05, 2017, 05:32:35 AM av Flocks »

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: augusti 05, 2017, 12:04:24 PM »
Han var ju smart iaf att snabbt göra en pudel och be om ursäkt. Fast nu hade han väl blivit polisanmäld. Nog för att folk spårar ur, men när får en blackout (om det stämmer) då verkar det inte bättre att han kan ha alkoholproblem och/eller struligt privatliv så hon tog en extra rejäl fylla. Bara mina spekulationer!
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Aurelius

• Klass 3
  • Antal inlägg: 245
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: augusti 05, 2017, 15:49:03 PM »
Jag minns ett klipp som säkert är 10 år gammalt med Borg där han pratar inför en bunt amerikaner, jag antar inflytandesrika sådana, hur underbart Irakkriget är eftersom det skapar en flyktingström till Sverige och 'tillväxt'. Krig, och flykt är bra om man kan tjäna pengar på det. Det finns nog kvar fortfarande om man googlar.

Nu har han och Reinfeldt anställningar inom bankväsendet. Som några sorts 'rådgivare'. Det betalar nog ganska väl. Reinfeldt fick ju en position inom en amerikansk bank typ månader efter han avslutat sin politiska karriär.

Får jag fritt spekulera så gissar jag att Borg värre skelett i garderoben än den här fyllehändelsen. Långt, långt värre faktiskt.

« Senast ändrad: augusti 05, 2017, 15:58:40 PM av Aurelius »

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: augusti 09, 2017, 23:57:21 PM »
Jag förstår inte riktigt ditt resonemang Udda. De flesta som begår brottsliga handlingar under inverkan av droger eller psykisk sjukdom blir inlåsta, antingen i fängelse/psyk/rättpsykiatrisk avdelning eller annan form av straff. Är t. ex våldtäktsmän befriade från ansvar om de gjorde det under inverkan av alkohol? Kanske bara en grej på "fyllan"?

« Senast ändrad: augusti 09, 2017, 23:59:38 PM av Alice »

Utloggad Zen

• Global Moderator
  • Klass 3
  • Antal inlägg: 160
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: augusti 10, 2017, 18:54:21 PM »
Anders Borg måste lära sig svenska värderingar.
Oacceptabelt.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: augusti 11, 2017, 12:03:59 PM »
Har Anders Borg gjort sig skyldig till ett brott rent juridiskt?
Jag vet inte...........
Ditaljerna som skrivs i tidningar mm tar jag med en riäl nypa salt.

Har han gjort något som inte vättigt?
Japp, han har skita i det blå skåpet.
Detta grundar jag på att hade inget hänt hade det inte skrivits i huvudtaget i media.
(Om det är brottsligt det han gjort låter jag vara osagt.........)

Alice:
Vad mer i detalj i det jag skrev inte förstår?

Problemet med Anders Borg är att han själv agerat som att han gjort något brottsligt! Han ber direkt om ursäkt, hoppar av flera tunga uppdrag. Hur ska man tolka det beteendet?

Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: augusti 11, 2017, 20:00:59 PM »
Jag svarade på ditt inlägg Udda, inte specifikt om Anders Borg.

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: augusti 18, 2017, 16:30:35 PM »
Anders Borg kanske skulle behöva komma med i Ros-programmet, AA eller en hederlig gammal haldol injektion. Kanske alltsammans.

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: augusti 18, 2017, 16:33:25 PM »
Min poäng är framförallt att det hade låtit betydligt annorlunda "uppifrån" om det varit någon annan än Anders Borg.
« Senast ändrad: augusti 18, 2017, 16:55:11 PM av Alice »

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: augusti 18, 2017, 21:35:35 PM »
www.aftonbladet.se/nyheter/a/QVPpJ/elva-fall-av-sexuellt-ofredande-pa-bravallafestivalen

Ett exempel:
Dessa män har också tagit människor i underlivet mot deras vilja, troligen under påverkan av alkohol. Hur ser du på det Udda? Ska vi skicka ett hjärta till "grabbarna"?

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: augusti 19, 2017, 14:29:55 PM »
Nej, du har inte alls svarat Udda, enligt uppgifter har ju Anders Borg gått runt och greppat och klämt människor i underlivet och det tycks du släta över (rätta mig om jag har fel) och i artikeln jag länkade till (samt massvis av andra festivaler) har liknande incidenter inträffat och då undrar jag om vi ska skicka hjärtan till dem allihopa? Vad är egentligen din ståndpunkt i det hela?

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: augusti 19, 2017, 16:26:02 PM »
Tragiskt att en före detta minister får ett sådant frispel. Antagligen är det tyngre droger bakom. Man kan ju undra över dom kretsar han rör sig. PR flickvän /före detta sexprogramledare.

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: augusti 19, 2017, 16:32:35 PM »
Tänkte nästan omedelbart "kokain" när jag läste om det första gången. Ska svara dig sen Udda men tack för att du förklarade vad du menar/tycker.

Utloggad Aurelius

• Klass 3
  • Antal inlägg: 245
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: augusti 20, 2017, 16:37:53 PM »
Jag litar inte på media heller, men varför skulle historian vara påhittad? Han var ju bland bekanta. Så om pressen hittar på en historia om Anders Borg så är alla Borgs bekanta närvarande vid händelsen också medverkande i en konspiration.

Jag bryr mig inte om historian egentligen men jag förstår inte den här mentaliteten om att inte 'döma', 'det kan hända vem som helst'. Jag såg samma sorts kommentarer på Borgs facebook. Jag finner det absurt då Borg är del av en neoliberal elit. Varför relatera till honom som han vore en gammal polare som spårat ut?

« Senast ändrad: augusti 20, 2017, 16:50:49 PM av Aurelius »