Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Vad pågår?  (läst 990 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
Vad pågår?
« skrivet: oktober 25, 2017, 14:29:58 PM »
Ser att det är hela 15 gäster nu på forumet (ovanligt många skulle jag tro), och av dem är det 7 som håller på och anmäler ett ämne till en moderator. Vad är det som pågår...? Är det nåt slags attack?

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 704
    • Visa profil
SV: Vad pågår?
« Svar #1 skrivet: oktober 25, 2017, 14:39:57 PM »
Jag har lite då och då kikat på vad folk gör och sett det där "anmäler till moderator", men mig veterligen har det inte kommit in några anmälningar. Kenneth eller Zen - har ni sett några? Vete sjuttsingen vad det där är...

Utloggad Lynx

• Klass 3
  • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: oktober 25, 2017, 15:02:37 PM »
Min gissning är att det är utländska "troll", som klickar fel (?)
Gäster kan väl inte anmäla inlägg ?
Tänker på de alltmer vanliga skräpinläggen med länkar till steroider å fan och hans termos.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.124
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: oktober 25, 2017, 15:25:32 PM »
Det är nog som Lynx skriver, robotar som klickar fel. Men om dom anmält nåt inlägg o form av gäster det det ska inte vara möjligt. Ska ta och gå igenom och kolla lite noggrannare.  Steriodspammet är jag hyggligt trött på. Ska ställa in säkerheten vid inloggningen lite striktare så kanske det minskar. Men vad märkligt, för nån anmälan har inte kommit till mg, och inte till Todo heller om jag fattar rätt?
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.124
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: oktober 25, 2017, 15:37:00 PM »
Nu har jag ställt om från omedelbar registrering till att dom måste bekräfta via e-post, samt att svara rätt på en enkel fråga, förutom att passera CAPTCHA-spamskyddet. Sedan har jag ställt in allmänt striktare regler för gäster tills vidare.

Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 704
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: oktober 25, 2017, 16:46:42 PM »
Ok, får hoppas det funkar  :) Jag har också rensat bort en del spam, blivit mer på sistone har jag märkt. Steroidreklam från polska adresser.
Nix, inte sett någon anmälan alls.