Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Min katt dog nyligen  (läst 1543 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad disela

• Klass 2
  • **
  • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
Min katt dog nyligen
« skrivet: november 18, 2017, 21:57:40 PM »
Maine coon

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
SV: Min katt dog nyligen
« Svar #1 skrivet: november 19, 2017, 13:27:32 PM »
Tråkigt. Jag vet så väl själv vad det innebär
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad disela

• Klass 2
  • **
  • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: november 19, 2017, 18:45:14 PM »

Mitt minne är efter all medicinering inte riktigt vad det var. Var det Maja hon hette? Hade du en begravning för henne? Det var tungt det här för mig. Dessutom blev hon avlivad. Det ger mig samvetskval och funderingar på om jag gjorde rätt  :( Lilla missemjau... 17 år fick vi ändå tillsammans.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: november 20, 2017, 14:26:21 PM »

Mitt minne är efter all medicinering inte riktigt vad det var. Var det Maja hon hette? Hade du en begravning för henne? Det var tungt det här för mig. Dessutom blev hon avlivad. Det ger mig samvetskval och funderingar på om jag gjorde rätt  :( Lilla missemjau... 17 år fick vi ändå tillsammans.

Helt rätt, Maja hette hon. Maja blev begravd vid en björk lite på landet jag alltid varit förtjust i. Så vackert, och tänkte att där ska Maja få vila. Funderade på kremering, men av nån anledning tyckte jag det här alternativet var bättre.

Förstår att det är jobbigt - särskilt som man haft dom med sig i livet så länge. 16 år blev Maja. Du har 17 år av trevliga stunder kvar och den lilla finns alltid med, alltid.  :)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 704
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: november 21, 2017, 17:33:47 PM »
Beklagar  :( Maine Coon är nog en av de häftigaste och vackraste katter som finns...
Själv har jag en hund som har cancer som spridit sig. Trodde inte han skulle få uppleva sommaren, men den sege lille filuren hänger fortfarande i.
Hade det verkat som han mådde jättedåligt hade jag låtit avliva honom, men han är ganska oförändrad märkligt nog (kanske för att han hade extrem kondis innan han blev sjuk?). Men vet att jag bara fått en respit, snart är det dags ändå :(
Lite jobbigt att man måste bestämma själv när det är dags. Tänker att om de äter med god aptit och inte ser ut att ha ont, så är det fortfarande  lugnt.