Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Chromecast/mediaspelare  (läst 1416 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
Chromecast/mediaspelare
« skrivet: december 16, 2017, 21:46:40 PM »
Har skaffat HBO, och har ju sedan tidigare Netflix....skulle vara suveränt att se direkt i tvn istället för mobilen eller datorn. Det billigare alternativet är Chromecast gen 2, för knappt 400 kr. Eller ska man satsa på en lite dyrare mediaspelare? Tips och förslag?
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
SV: Chromecast/mediaspelare
« Svar #1 skrivet: december 19, 2017, 16:26:01 PM »
Behöver den nödvändigtvis vara så dyrare? Jag kollar alltid extrapriser/rabatter när jag bestämt mig för något. Snart är det dessutom dags för mellandagsrea och då kan du kanske ha chans att hitta något. Varför betala mer än man behöver?

Det var lite så jag menad själv, behövde man verkligen den där dyrare, så du har ju helt rätt. Jag köper nästan alltid prylar som har nåt år på nacken, så priserna har åkt ner lite. Nu blev det ingen Chromecast, en uppdatering av min dvd-spelare till en billigare blu-rayspelare. 690 kr, en billig  modell utan så mycket anslutningsmöjligheter ljudmässigt, men vem behöver det när man kan dra ljudkablar från tvn! Svinbra bild och den sväljer alla filformat jag testat :-)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: mars 12, 2018, 16:46:16 PM »