Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Chromecast/mediaspelare  (läst 1416 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
Chromecast/mediaspelare
« skrivet: december 16, 2017, 21:46:40 PM »
Har skaffat HBO, och har ju sedan tidigare Netflix....skulle vara suveränt att se direkt i tvn istället för mobilen eller datorn. Det billigare alternativet är Chromecast gen 2, för knappt 400 kr. Eller ska man satsa på en lite dyrare mediaspelare? Tips och förslag?
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
SV: Chromecast/mediaspelare
« Svar #1 skrivet: december 19, 2017, 16:26:01 PM »
Behöver den nödvändigtvis vara så dyrare? Jag kollar alltid extrapriser/rabatter när jag bestämt mig för något. Snart är det dessutom dags för mellandagsrea och då kan du kanske ha chans att hitta något. Varför betala mer än man behöver?

Det var lite så jag menad själv, behövde man verkligen den där dyrare, så du har ju helt rätt. Jag köper nästan alltid prylar som har nåt år på nacken, så priserna har åkt ner lite. Nu blev det ingen Chromecast, en uppdatering av min dvd-spelare till en billigare blu-rayspelare. 690 kr, en billig  modell utan så mycket anslutningsmöjligheter ljudmässigt, men vem behöver det när man kan dra ljudkablar från tvn! Svinbra bild och den sväljer alla filformat jag testat :-)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: mars 12, 2018, 16:46:16 PM »
Jag har C-more som ingår i internetabonnemanget - finns det nån särskilt app för det och funkar det med chromecast? Är lite borta på exakt hur Chromecast funkar och vad som går att streama med den manicken!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: mars 15, 2018, 13:18:39 PM »
Ingen som vet om C-more har nån app via mobilen på Chromecast, eller om det finns alternativ till Chromecast?

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: april 22, 2018, 12:33:26 PM »
Det blev ju en Lg Blu-rauspelare med smartfunktioner, till 90% för Netflix skull. Den har fungerat otroligt bra och stabilt under de fyra dygn jag hårdtestat den. Netflix har kopplat ned sig en gång annars inga problem. Bra också att  jag slapp trycka in en lång ethernetkabel i den, att wifi-signalen från routern är så pass stark.

Sedan har den bättre bildkvalitet än min gamla blu-rayspelare märker jag. Det enda att racka ner på är att det är ganska sparsmakat med inställningar för ljud och bild, så om man vill "tweaka" är det inte rätt spelare. Den ska klarar av att skala upp till 4k skryter dom om. Det är möjligt, men jag får dras med min gamla full-hd Panasonic några år till. Och varför inte, den erbjuder ju bra bild, och nu har den blivit lite smartare också!