Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: kraftig ökning av psykisk ohälsa  (läst 381 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Aurelius

• Klass 3
  • Antal inlägg: 245
    • Visa profil
kraftig ökning av psykisk ohälsa
« skrivet: december 17, 2017, 19:08:49 PM »

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
  • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
SV: kraftig ökning av psykisk ohälsa
« Svar #1 skrivet: december 17, 2017, 19:58:47 PM »
Inte (men jag förstår ironin). Det finns många olika faktorer, en hel del bidrar vårt samhälle med och ett ständigt jämförande med andra människor, såklart att det påverkar unga känsliga individer.

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
  • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: december 19, 2017, 07:54:30 AM »
Jag vill förtydliga att jag anser att de flesta unga människor är känsliga individer, det hör åldern till och med den utvecklingen samhället tar kan vi nog inte blint förlita oss på stress och sårbarhetsmodellen längre, alltför många dukar under. Vi ser det även hos vuxna som blivit drillade att vara typ A människor och känner sig totalt värdelösa och utmattade om de inte klarar det. Samhället applåderar typ A människor, tills de inte är det, förstås.
« Senast ändrad: december 19, 2017, 07:57:54 AM av Alice »

Utloggad Aurelius

• Klass 3
  • Antal inlägg: 245
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: december 28, 2017, 19:48:28 PM »
"Imagine a society that subjects people to conditions that make them terribly unhappy then gives them the drugs to take away their unhappiness. Science fiction It is already happening to some extent in our own society. Instead of removing the conditions that make people depressed modern society gives them antidepressant drugs. In effect antidepressants are a means of modifying an individual's internal state in such a way as to enable him to tolerate social conditions that he would otherwise find intolerable."

Ted Kaczynski