Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Varför dog SPS?  (läst 1509 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gorgen

• Klass 3
  • Antal inlägg: 234
  • Stolt psyksnackare!
    • Visa profil
Varför dog SPS?
« skrivet: februari 26, 2018, 21:33:52 PM »
Varför dog SPS?

Inloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.154
    • Visa profil
SV: Varför dog SPS?
« Svar #1 skrivet: februari 28, 2018, 14:13:38 PM »
Sociala medier till stor del. Men även det ibland (särskilt de sista åren) mycket surrande om politik, som gjorde folk ovänner. Forum kanske också inte spelar lika stor roll idag när fler och fler öppet är med i diverse psykgrupper på Facebook och liknande. Hoppas iaf att det fortsättningsvis här på psyksnack att folk ska känna sig hemma där man kan vara lite mer anonym, och så lite trevligare stämning än vad det var på sps  ;)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad gorgen

• Klass 3
  • Stolt psyksnackare!
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: februari 28, 2018, 15:34:37 PM »
Sociala medier till stor del. Men även det ibland (särskilt de sista åren) mycket surrande om politik, som gjorde folk ovänner. Forum kanske också inte spelar lika stor roll idag när fler och fler öppet är med i diverse psykgrupper på Facebook och liknande. Hoppas iaf att det fortsättningsvis här på psyksnack att folk ska känna sig hemma där man kan vara lite mer anonym, och så lite trevligare stämning än vad det var på sps  ;)

Mm synd att det blev så. Tror fortfarande det finns behov av forum där man kan vara anonym, som här. Tycker därför det är synd att det inte är mer aktivitet här än det är. Många vågar väl inte ta steget och börja använda det? Mm det ballade nog ur på slutet på SPS. Minns när det var liv och rörelse där, riktigt trevligt. 

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
  • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: mars 11, 2018, 06:08:12 AM »
Jag upplever att sps blev som en dysfunktionell familj, vilket i alla fall påverkade mitt humör negativt stundtals. Jag hoppas på att det kikar in lite nya medlemmar här men hej, vi måste nog bli lite bättre på att ge feedback på vad andra skriver tycker jag. Visst, alla har sina egna liv att flyta fram eller tampas med (som livet är) men välkommen till forumet och några rader är betydelsefullt, både för den enskilda individen samt klimatet på forumet.
« Senast ändrad: mars 11, 2018, 06:13:17 AM av Alice »

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: mars 13, 2018, 23:59:53 PM »
Det är väl ingen hemlighet att det förekom rent skitsnack (bl a förtal) bland en klick som umgicks en del privat och att de som styrde lät kvinnohatare och andra "hatare" härja fritt på forumet.

Inloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: mars 15, 2018, 13:21:19 PM »
Visst var det så. Det var en grupp som träffades regelbundet, och kallades spydigt för "eliten". Kom ihåg att vi diskuterade huruvida det fanns en sån grupp medlemmar eller inte. Och helt klart var det otroligt mycket främlingsförakt och kvinnoförakt där sista åren. Vi kan inte ha varit så många som bara inbillade oss det.

Hit till psyksnack är dom iaf inte välkomna som vill sprida invandrarfientlighet och kvinnorförakt, nej, minsta antydan till det ska vi försöka reagera på.

Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Aurelius

• Klass 3
  • Antal inlägg: 245
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: mars 15, 2018, 20:04:46 PM »
Varför har ni inte en ignorefunktion?

Det tar bort alla problem öht.

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: mars 15, 2018, 20:36:38 PM »
Jag håller helt med Kenneth. En massa "hatare", människor som förtalar folk, personangrepp och förföljelse så medlemmar lämnar har inte på ett forum att göra, inte på något men speciellt inte där det kan finnas suicidala och människor som redan råkat illa ut i livet (ja, det inträffade på sps). Jag hoppas (och edit: tror) att Kenneth och moderatorer tar i med hårdhandskarna om det sker här.
« Senast ändrad: mars 15, 2018, 21:11:53 PM av Alice »

Utloggad gorgen

• Klass 3
  • Stolt psyksnackare!
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: mars 23, 2018, 18:59:48 PM »
Var det så jävligt på slutet?? låter inte som det sps jag hittade 2003 och sedan skrev i ett par år framåt. 2005-2006 var det väl fortfarande rätt god stämning? Haha ja den där eliten minns jag med...det var ett himla spekulerande kring det. Jag misstänker att det finns en del gamla sps:are som lurkar här i kulisserna men som inte vågar regga sig eller skriva. Till de (och alla andra fö) säger jag: gör det! Kennets forum är fint och lättanvänt och jag själv hade uppskattat lite snack med "knäppt" folk och fobiker av alla slag och folk som känner sig marginaliserade och inte känner att det finns någon samlingsplats eller plattform för att kunna vara sig själv och lätta sitt hjärta och vädra sina åsikter från golv till tak. What are you waiting for? Sitt inte ensam hemma i din kammare och känn hur du är på väg att sprängas av förtryckta känslor och förgås av deprimerande ensamhet. Jag, gorgen, har tagit ställning nu och uppmanar er att följa mitt exempel! Nu fyller vi forumet med liv, just så som sps:tiden! Mvh/gorgen

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: mars 23, 2018, 19:06:56 PM »
Ja, det var faktiskt ganska jävligt på slutet. Jag vill inte gå in på detaljer, men man brann inte precis av iver att skriva där.

Ja, jag är också övertygad om att det finns en massa gamla sps:are som smyger här. Det är väldigt många medlemmar jämfört med antal som skriver.

Inloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: mars 23, 2018, 21:09:31 PM »
Var det så jävligt på slutet?? låter inte som det sps jag hittade 2003 och sedan skrev i ett par år framåt. 2005-2006 var det väl fortfarande rätt god stämning? Haha ja den där eliten minns jag med...det var ett himla spekulerande kring det. Jag misstänker att det finns en del gamla sps:are som lurkar här i kulisserna men som inte vågar regga sig eller skriva. Till de (och alla andra fö) säger jag: gör det! Kennets forum är fint och lättanvänt och jag själv hade uppskattat lite snack med "knäppt" folk och fobiker av alla slag och folk som känner sig marginaliserade och inte känner att det finns någon samlingsplats eller plattform för att kunna vara sig själv och lätta sitt hjärta och vädra sina åsikter från golv till tak. What are you waiting for? Sitt inte ensam hemma i din kammare och känn hur du är på väg att sprängas av förtryckta känslor och förgås av deprimerande ensamhet. Jag, gorgen, har tagit ställning nu och uppmanar er att följa mitt exempel! Nu fyller vi forumet med liv, just så som sps:tiden! Mvh/gorgen

Hoppas verkligen inte gamla sps:are är rädda att registrera sig/delta här på forumet. Det är ju samma fokus på psykisk ohälsa, om än lite bredare. Skillnaden är väl att vi ska försöka ha lägre tolerans mot rasism, kvinnofientlighet och liknande som faktiskt genomsyrade sps sista åren. I övrigt ser jag gärna lite halvknäppa diskussioner här med - allt som livar upp är bra, bara man håller sig ifrån personangrepp och dylikt  :)

Inloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: mars 23, 2018, 21:10:11 PM »
Ja, det var faktiskt ganska jävligt på slutet. Jag vill inte gå in på detaljer, men man brann inte precis av iver att skriva där.

Ja, jag är också övertygad om att det finns en massa gamla sps:are som smyger här. Det är väldigt många medlemmar jämfört med antal som skriver.

Det är bara att instämma. Tyvärr drogs jag själv med i den unkna stämningen också...

Utloggad gorgen

• Klass 3
  • Stolt psyksnackare!
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: mars 24, 2018, 14:52:36 PM »
Jag vet att ensamheten är utbredd och att det sitter en massa folk hemma som har ett desperat behov av att lätta sitt hjärta och få känna lite mening och gemenskap och då står ju det här forumet som ett dukat bord  :) men så bär man som enskild individ också ett ansvar för att göra ett forum levande, man kan inte förvänta sig att hitta ett sådant bara sisådär. Det finns ju givetvis många sådana på nätet men här finns ju ett för oss som är lite knäppa och knepiga och "defekta" ursäkta språkbruket  :D och det är sådana jag själv vill snacka med. Vi är marginaliserade av samhället och behöver hålla ihop bättre, ensam är ingen stark men träffar man likasinnade kan det ge kraft och ork och kanske tillochmed lite lust för livet! Sociala fobiker är också ett försiktigt släkte får man ta i beräkningen och kan nog tveka länge och väl innan de fattar beslutet att skriva. Men det här är ju ett forum för all slags psykisk ohälsa så ingen är ju exkluderad. SPS var ett välskött forum med gott anseende en gång i tiden och jag undrar om de som betedde sig värst hade social fobi(?) och har man ångest är det ju ingen ursäkt för att bete sig svinigt. Jag har nu börjat skriva här och tänker gå i bräschen för det här forumet med stolthet och fanan högt!  :) Jag tar mitt ansvar och tänker inte sitta och tycka synd om mig själv för att ingen finns som vill lyssna på mig och den svåra tillvaro jag för. Vill någon annan skriva av sig så är jag idel öra.

Utloggad gorgen

• Klass 3
  • Stolt psyksnackare!
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: mars 24, 2018, 14:52:59 PM »
 :welcomewavePS:

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 704
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: mars 25, 2018, 18:03:57 PM »
Jag har nu börjat skriva här och tänker gå i bräschen för det här forumet med stolthet och fanan högt!  :) Jag tar mitt ansvar och tänker inte sitta och tycka synd om mig själv för att ingen finns som vill lyssna på mig och den svåra tillvaro jag för. Vill någon annan skriva av sig så är jag idel öra.

Låter finfint, du kommer att bli en positiv kraft här :)

Jag tyckte SPS var riktigt motbjudande periodvis mot slutet. Man skämdes nästan att bli sammankopplad med vissa som skrev där ifall någon ny hittade dit (och då menar jag inte att de hade psykproblem utan att de var griniga, inskränkta och hade allmänt murkna otidsenliga värderingar... )