Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Godmorgon!  (läst 6242 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gorgen

• Klass 3
  • Antal inlägg: 234
  • Stolt psyksnackare!
    • Visa profil
SV: Godmorgon!
« Svar #210 skrivet: juni 30, 2018, 23:36:03 PM »
godnatt.

Utloggad gorgen

• Klass 3
  • Stolt psyksnackare!
    • Visa profil
« Svar #211 skrivet: juli 04, 2018, 01:02:53 AM »
godnatt

Utloggad Forum

• Vanliga medlemmar
  • Klass 3
  • *
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #212 skrivet: juli 04, 2018, 09:29:55 AM »
Morning! Sicken härlig, solig morgon. Och det utlovas riktigt varmt idag, ca 30 grader. Och vad gör vi då? Jo, vi sätter oss i bilen och åker iväg på en sedan länge beslutad utflykt till Huseby bruk. Det stället har en intressant historia. Ni kanske har läst om Huseby-affären och om den excentriska Florence Stephens.

Tyvärr får hundarna stanna hemma, det skulle vara för riskabelt att ha dem i bilen i den här värmen under tiden vi går på herrgårdsvisning.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.172
    • Visa profil
« Svar #213 skrivet: juli 04, 2018, 12:27:40 PM »
Hej och goddag på er. Måste ju kika in och se om det händer nåt här på båten! Hoppas ni haft en bra dag så här långt och att ni får en fortsatt fin dag också.
Och, jäkla kul att Sverige vann igår!!  :)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad gorgen

• Klass 3
  • Stolt psyksnackare!
    • Visa profil
« Svar #214 skrivet: juli 04, 2018, 22:38:41 PM »
Godnatt!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #215 skrivet: juli 05, 2018, 12:36:43 PM »
Goddag på er psyksnackare!   :)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad gorgen

• Klass 3
  • Stolt psyksnackare!
    • Visa profil
« Svar #216 skrivet: juli 06, 2018, 18:37:24 PM »
Hej.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #217 skrivet: juli 09, 2018, 18:16:41 PM »
Godkväll! Här var det inte livat direkt, och man känner lite ansvar för det själv också eftersom jag driver forumet tillsammans med Todo..hon verkar förresten ha gott i sommardvala hon med  ;)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #218 skrivet: juli 12, 2018, 19:07:10 PM »
Säger strax godnatt efter en störig natt, hetta, och jag sover uselt när det är varmt...och hoppas fler börja skriva här och vakna ur sommardvalan.  ;)

Utloggad morten.dynamite

• Klass 2
  • **
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
« Svar #219 skrivet: december 24, 2018, 10:35:55 AM »
Godmorgon :P

God Jul till alla.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #220 skrivet: december 24, 2018, 10:50:09 AM »
Godmorgon alla! I flera nätter i rad nu (vilket är unikt för min del) har jag sovit som en stock och vaknat utvilad. Saken beror på att min psykiater tyckte Mianserin var obsolet, och att det var dags att använda nåt mer modernt, som funkar dels mot sömnen och depression/ångest. Så jag bytte till Mirtazapin (Remeron var originalet), och har ätit 30 mg till kvällen i 3 1/2 vecka. Har blivit både piggare rent allmänt och sovit hyfsat bra. För att det ska ta på sömnen bättre så beslutade psykläkaren att jag skulle öka till 45 mg. Orkar dock inte ta ut dessa för än efter julhelgen...
Grej nummer två som hjälper mot sömnen är magnesium! Just de här nätterna jag sovit som en stock har jag tagit 240 mg magnesium i kapselform till natten. De funkar mot myrkrypningarna i benen jag kan få av Mirtazapin, så två flugor i en smäll...'
Men nog om mig och min sömn - GOD JUL & GOTT NYTT ÅR - och en nystart för både oss själva och Psyksnack efter nyår!!  :)

Utloggad morten.dynamite

• Klass 2
  • **
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
« Svar #221 skrivet: december 25, 2018, 11:34:59 AM »
Godmorgon  ;D

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
« Svar #222 skrivet: december 27, 2018, 18:53:08 PM »
Ja godkväll kanske man ska säga...
Jag undrar lite Kenneth över det att din läkare förespråkar mirtazapin istället för mianserin . Nyare än mianserin men viktuppgång som biverkning.  Jag gick på mycket kort tid upp tvåsiffrigt,  hungern var enorm, zantac hjälpte inte ett dyft. Till slut var mat det enda jag tänkte på. Mianserin sover jag oftast bra med men behåller vikten.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #223 skrivet: december 29, 2018, 23:40:03 PM »
God kväll, den här tråden funkar bra som skriva-av-sig-tråd på kvällen också tycker jag  ;) Är glad att efter femtioelva bedrövelser äntligen fick jag till en riktig SSL/https-konfiguration för psyksnack, så att folk möts med ett vänligt grönt hänglås och bevis på att sajten är certifierad av cloudflare - och ingår i deras "säkerhetsnätverk". Är man seriös idag ska inte besökarna behöva mötas av att "anslutningen inte är säker..". För allas trevnad och säkerhet är det så mycket bättre med en krypterad sajt som är så säker som möjligt. Inte för att vi lämnar ifrån oss personuppgifter direkt, men vi skriver ju trots allt om ganska privata saker här...

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #224 skrivet: januari 05, 2019, 11:52:30 AM »
God...middag! Sovit bra i natt och är betydligt piggare än igår vad gäller ångesten. Den sistnämnda gav vika fram mot kvällen. Så då spenderade jag några timmar till att se några avsnitt av Ancient Aliens och några avsnitt av The hunt for the Zodiac killer - typiskt såna dokumentärserier som tilltalar undertecknad. Skulle se mer dokumentärer om paranormala fenomen som spöken och sånt, men måste medge att jag blir lite rädd att kolla på för mycket sånt.
Ha en fin Lördag alla!  :)