Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Godmorgon!  (läst 5038 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.124
    • Visa profil
SV: Godmorgon!
« Svar #225 skrivet: januari 10, 2019, 10:18:53 AM »
Godmorgon, eller god förmiddag kanske man ska säga! Fick sova bra inatt trots lite uppvaknande mitt i natten. Sedan vid 08 började hantverkarna  leva om i grannens lägenhet alldeles bredvid med sina maskiner, och det är bara att gilla läget då dom måste få fixa till golvet...men katterna, särskilt Donna är livrädd för maskinljud, så hon har parkerat under sängen. Idag ska jag återuppta min dagliga promenadrunda - fuskade lite igår och gick bara ut en kortare sväng....
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #226 skrivet: januari 14, 2019, 19:18:19 PM »
Jag är lika dödtrött nu som imorse, så den här tråden funkar bra att säga godnatt i! Har hunnit gjort en hel del på jobbet idag trots att det var rätt lugnt och många som var sjuka. På väg hem hade jag lust att lägga mig i kundvagnen och sova...köer, köer och åter köer - ja jag blir trött bara att höra namnet "kö"....
..Svammel när man är trött. Ska bli SÅ skönt att sova:!

Godnatt!! :D
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #227 skrivet: januari 19, 2019, 11:55:09 AM »
Godmorgon/god förmiddag. Har sovit bra inatt och sov ganska länge. Har fått en del gjort i adminväg vad gäller fotogrupperna jag har. Nästa projekt är att ta sig ut i kylan och handla en sväng på ica och ta en promenad samtidigt...vi norrlänningar har blivit klena när vi tycker -6 grader är kallt! Ur led är tiden...  :P Ha iaf en fin dag alla om det är någon som alls läser här numer!?  :-\

Utloggad morten.dynamite

• Klass 1
  • *
  • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
« Svar #228 skrivet: januari 19, 2019, 14:59:19 PM »
God eftermiddag

Här är det bara -9.8°C

Borde ha gjort mycket men orkar inte, råkade halka på blankis under snön.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #229 skrivet: januari 19, 2019, 15:51:09 PM »
God eftermiddag

Här är det bara -9.8°C

Borde ha gjort mycket men orkar inte, råkade halka på blankis under snön.
Roligt med ett livstecken från någon här!  ;)
Jag halkade själv i veckan, snorhalt och dåligt sandat. Hade bara 20 meter hem, så klart man skulle vurpa under den sträckan..Ramlade du så illa att du fick nåt fysiskt? Själv klarade jag mig undan med en sträckt handledsmuskel som ömmade inte ensett par timmar. -3 här nu i Sundsvall

Utloggad morten.dynamite

• Klass 1
  • *
    • Visa profil
« Svar #230 skrivet: januari 19, 2019, 17:04:53 PM »
Roligt med ett livstecken från någon här!  ;)
Jag halkade själv i veckan, snorhalt och dåligt sandat. Hade bara 20 meter hem, så klart man skulle vurpa under den sträckan..Ramlade du så illa att du fick nåt fysiskt? Själv klarade jag mig undan med en sträckt handledsmuskel som ömmade inte ensett par timmar. -3 här nu i Sundsvall

Jag gjorde det under arbetstid skulle montera ett uttag i en fiberbox och den var i en sluttning jag gick upp skulle öppne skåpet och det var givetvis fast fruset tog i lite och då försvann fötterna helt plötsligt.
Var tvungen hämta sand för att kunna ta mig dit igen.

Inga fysiska skador bara min dåliga rygg som blev ondare, kan knappt gå men det går över.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #231 skrivet: januari 19, 2019, 17:14:31 PM »
Oj, då fick en rejäl känga mot ryggen din då. Det är bara att låta sig vila sig i form....de vise säger att man trots smärta ska röra sig - fast det känner man ju bäst själv

Utloggad morten.dynamite

• Klass 1
  • *
    • Visa profil
« Svar #232 skrivet: januari 19, 2019, 17:31:41 PM »
Ja jag brukar röra mig fast det gör ont blir inget bättra av att inte röra sig man ska bara inte överanstränga sig.

Är ju inte första gången jag halkar, för lite över ett år sedan halkade jag och slog i huvudet och vart halvt borta i några sekunder fick en mildare hjärnskakning bara :P.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #233 skrivet: januari 19, 2019, 18:54:20 PM »
Ja jag brukar röra mig fast det gör ont blir inget bättra av att inte röra sig man ska bara inte överanstränga sig.

Är ju inte första gången jag halkar, för lite över ett år sedan halkade jag och slog i huvudet och vart halvt borta i några sekunder fick en mildare hjärnskakning bara :P .
Har klarat mig från att slå skallen. Däremot halkade jag omkull en 4-5 gånger i fjol vinter. När snö vräkte ned hela tiden, och traktorerna ständigt hyvlade så blev det glashalt att gå på så väl gångvägar som större vägar :p