Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Den stora fototråden  (läst 4185 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 704
    • Visa profil
SV: Den stora fototråden
« Svar #15 skrivet: mars 26, 2017, 19:29:13 PM »
Fina bilder Kenneth :) Den första blev ju cool med speglingarna...

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: mars 26, 2017, 20:46:16 PM »
Underbara foton på änder! Helt otroligt bra. Jag skrattade gott åt den första bilden, den feta lilla anden ser ju bara för kaxig ut.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: mars 26, 2017, 21:10:31 PM »
Fina bilder Kenneth :) Den första blev ju cool med speglingarna...

Tack tack Todo. Det är många som gillar den med speglingarna, men i ärlighetens namn var det inte en svår bild att ta - solen låg på, och det var mycket gräsänder som simmade runt vassen. Men det är ju första gången jag fotar gräsänder, så jag ger väl mig själv betyget godkänt!  :D
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: mars 26, 2017, 21:12:00 PM »
Underbara foton på änder! Helt otroligt bra. Jag skrattade gott åt den första bilden, den feta lilla anden ser ju bara för kaxig ut.

Tack du! Jo, den är rolig, den kaxige gräsanden...i grodperspektiv blir dom coola , man hamnar på samma nivå liksom dom... ;)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: mars 27, 2017, 18:35:05 PM »
Vilken häftig en, den såg verkligen kaxig ut ja! Jättefina fotografier!

Tack Alice  :)

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: april 08, 2017, 16:00:28 PM »
Makro och närbild är kul. Men mitt 55 mm standard-kitobjektiv  är inte helt optimalt, men kan ändå ge hyfsad resultat. Bilden är för övrigt helt oredigerad, direkt ur kameran. Skulle kanske ha ljusat upp den lite, annars tycker jag det är ok.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: maj 04, 2017, 17:20:27 PM »
Det var ingen majbrasa här i år, så jag tog och gick runt och fotade lite i det varma kvällsljuset istället. Några hyfsade bilder:

Alla tagna med 18-55-kitobjektivet. Ett ganska kompetent objektiv...objektivt sätt...  ;)

« Senast ändrad: maj 04, 2017, 17:22:23 PM av Kenneth »

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: maj 04, 2017, 18:49:22 PM »
Gyllene ljus  :) Den sista var nästan lite spooky... Föreställer mig att det är döden från "Sjunde inseglet" som just varit och nypt en krasslig pensionär från en parkbänk ;)

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: maj 05, 2017, 13:35:43 PM »
Igår fotade jag lite i förbifarten när jag gick med hunden... Äntligen lite sommarkänsla :)
Hörde hackspettar på håll, såg en koltrast som nog inte kunde flyga ännu utan hoppade runt i buskagen, en kanadagås och en liten ekorre som sprang på vägen framför oss (till hundens stora frustration  ;) )

Katten Pelle möter alltid upp utanför dörren  ;D

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: maj 05, 2017, 17:29:29 PM »
Sista fotot var extra fint!  :D Sen den andra blombilden med vackert skärpedjup

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: maj 09, 2017, 15:24:08 PM »
Tack :)

För de som gillar foton från övergivna platser, så kan jag tipsa om denna sida: https://romanrobroek.nl/
Han tar helt fantastiska bilder :) Lite är nog just hans bilder orsaken till att jag köpte en lite bättre kamera. Vill också kunna ta HDR-bilder i övergivna byggnader (fast blir inte nu, för finns inget värt att fota i närheten :( Kanske när jag åker iväg på semester)...

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: juni 16, 2017, 13:06:37 PM »
Hundra år gamla färgfoton: http://www.boredpanda.com/first-color-photos-vintage-old-autochrome-lumiere-auguste-louis/

På nåt vis känns det närmare när det är i färg...

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: juni 16, 2017, 16:47:25 PM »
Testade Sony Cuber-Shot DSC-HX60, prövade lite olika inställningar ...och är helt lost. Som tröst hade jag med mig långzoomaren Panasonic....iaf kameran tar kapabla bilder. Till skillnad mot för många bdrigekameror (och andra mindre avancerade) så har den här rackarn drag åt systemkamerahållet - dvs den reagerar snabbt, precist, och man törs lita på att en skarp bild på skärmen blir det i större format också...men, jag lyckades aktivera nåt elektroniskt vattenpass, som kopplade till GPSen som höll på att reta gallfeber på mig...nåja jag lär mig, med små myrsteg

Utloggad Flocks

• Klass 3
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: juni 16, 2017, 22:17:46 PM »
Jag får Hitchcockkänslor när jag kollar på bilderna. Väntar bara på att James Stewart ska dyka upp med en halvt orolig blick.. ;D

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: juni 17, 2017, 11:29:41 AM »
Jag får Hitchcockkänslor när jag kollar på bilderna. Väntar bara på att James Stewart ska dyka upp med en halvt orolig blick.. ;D

Bra att dom ger lite rysningar...  8)