Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Trump-tråden  (läst 886 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
Trump-tråden
« skrivet: februari 21, 2017, 14:31:58 PM »
Ja det finns ju hur mycket som helst att skratta åt när det gäller denne President. Om man gillar Trump eller inte anser jag har väldigt lite med vart man står politiskt - han är en stor narcissist och lögnare, men framstår som dråplig. I hans fall är det nog bättre att skratta än gråta.  ;D

/>
/>
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 704
    • Visa profil
SV: Trump-tråden
« Svar #1 skrivet: februari 21, 2017, 17:03:48 PM »
/>

Burr, ligger nog mycket i detta, den mannen är fel på alla plan... Han reagerar väldigt barnsligt när det går dåligt också, skyller ifrån sig. Han kan ju helt enkelt inte ha gjort något dåligt själv  ;)

Utloggad Todo

• Administratörer
  • Klass 5
  • Antal inlägg: 704
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: februari 21, 2017, 17:06:07 PM »
/>

Hehe, den filmen (och speciellt den scenen) har tydligen blivit poppis att sätta text på (der Untergang tror jag den hette? Bra var den i alla fall  :) ). Lite störande när man kan lite tyska dock, hans riktiga ord bryter igenom...
« Senast ändrad: februari 21, 2017, 17:07:38 PM av Todo »

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: februari 21, 2017, 17:57:25 PM »
Ibland har jag faktiskt svårt att inse att den mannen ÄR president. Det finns hur många psykiater(psykologer som helst på nätet som gett honom narcissistisk personlighetsstörning. Det är inget fel alls på den diagnosen, och de allra flesta människor är schyssta under ytan. Framför allt en person jag träffat irl ofta har den här problematiken. Men det visar sig ofta i slutändan, att i all grandiositet så är det en kille med dåligt självförtroende och självbild i botten. Problemet med Trump är att hans narcissism har inslag av psykopatiska drag också, vilket kan göra honom till den mest farlige Amerikanske presidenten ever - sen har han ju visat tecken på dålig impulskontroll också, så en skvätt ADHD har han säkert.

Det som talar för att han verkligen har nån sån störning, det är det faktum att (om man får tro dokumentären) att hans personlighet och idéer är desamma nu som de var för trettio år sedan.

Men, tråden var menad nu mer som en video-klipps tråd om Trump och inte nån politisk debatt. Fast det skulle kanske inte skada det senare heller, för att få lite liv på forumet  ;) Nej, nåt SPS V 2.0 ska det inte bli, det törs jag och Todo nästan lova!  ;)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Zen

• Global Moderator
  • Klass 3
  • Antal inlägg: 160
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: februari 27, 2017, 21:45:43 PM »
En föreläsning av Timothy Snyder, professor vid Yale som främst handlar om historia, framtid och nutid. Lite Trump pratas det också.