Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Corona/Covid 19-ångest  (läst 435 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.184
    • Visa profil
Corona/Covid 19-ångest
« skrivet: juli 06, 2020, 10:58:33 AM »
Som bekant har vi drabbats av corona-viruset ganska utbrett även här i Sverige. Över 5 000 döda när detta skrivs. Finns det behov av att skriva av er angående det så är ni hjärtligt välkomna att göra det. Personligen har Covid 19 försämrat mitt mående - särskilt en ständigt oro över att få Covid 19. Ännu värre blev det då min flickvän med all sannolikhet hade det i Mars. Det KAN ha varit en influensa, men med tanke på hennes hosta och höga feber tyder det mesta på att det var Covid 19. Hon hade varit här kvällen innan, och dagen efter låg utslagen i hög feber och hosta hemma hos sig. Naturligtvis ställde jag upp och gjorde inköp och allt. Men hela tiden livrädd att få det själv. I ca 12 dagar var hon sjuk, sedan piggnade hon på sig och har därefter mått bra.

Det gjorde att jag kom att tänka på att många vi med ångestsjukdom drabbas extra hårt av den här smittan. Jag är säkerligen inte den enda som mått särskilt taskigt av smittan. Även om nu Facebook och andra sociala medier har blivit det nya normala, så är jag naiv nog att tro att även ett traditionellt  forum har sin funktion. Åtminstone i dessa tider med Covid 19. Så känn er välkomna och skriva av er här!

Hälsar admin /Kenneth
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!