Psyksnack.se

Gäst

Författare Ämne: Ska detta forum också självdö?  (läst 3146 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad disela

• Klass 2
  • **
  • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
SV: Ska detta forum också självdö?
« Svar #30 skrivet: november 19, 2017, 00:28:24 AM »
Det är ju bra om det finns en peppande faktor, men som det är nu... Här finns det några nissar och nissor som skriver om sin förtjusande verklighet; excellenta frukostar, i-landsproblem hur man ska fixa trädgården, hur man ska fördela tiden i sin snickerier och en cool kepa, göra lite pappersblommor eller visa upp en tjusig klänning. Allvarligt! Vem skriver om problem här? De som skriver här har bara en separationsångest från sps. Det ni tar upp hör hemma i twittervärlden eller Facebook där det tjusigare kommer till tals. Hela det här forumet är hittills ett misslyckande. Av de som skriver regelbundet är det väl forum och Kenneth som har pratat om något problem. Skulle aldrig falla mig in att skriva här om jag "bara hittade det här forumet" när jag sökte på min problematik. Och det är ett problem.

Alltså jag brukar inte svära men vem fan är du att sitta och klanka ner på att människor fokuserar på det positiva i sina liv? Jag har haft det skitjobbigt de senaste tio åren och har äntligen börjat komma till ro och få ihop mitt liv men visst finns det problem (det rör dock inte mig direkt) och är ingenting jag kommer att skriva om här för att 1. Det är integritetskränkande 2. För att göra missunnsamma människor som dig nöjda.

Slutsats: Jag skriver om mitt trädgårdsfix hur jäkla mycket jag vill, jag förtjänar att ha dessa bra stunder i mitt liv! Är inte ett dugg ledsen om det stör dig.

Utmärkt, fortsätt med det du. Jag är inte missundsam, men jag förstår att det är enklast för dig att se det så. Det är ok.
Jag ger mig. Sitt där i plasten, men anklaga inte mig för att jag inte kommenterar. Jag har redan fört fram mitt budskap varför de som mår dåligt inte skriver här.

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
  • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: november 19, 2017, 00:40:38 AM »
Till skillnad från dig som enbart "framför dina åsikter" här har jag försökt vara ett stöd i ett flertal trådar, prova på det själv vet ja´ och sluta kasta skit på människor som kämpat sig upp (ensam) från noll (ja, exakt från noll) till att få ett fungerande liv med många ljusglimtar. Du känns missunnsam och du ska ärligt talat ge fan i att slå ned på människor som gått i genom helveten och har fått det bättre- även vi kan vara ett stöd här.

Utloggad disela

• Klass 2
  • **
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: november 19, 2017, 01:29:50 AM »
Till skillnad från dig som enbart "framför dina åsikter" här har jag försökt vara ett stöd i ett flertal trådar, prova på det själv vet ja´ och sluta kasta skit på människor som kämpat sig upp (ensam) från noll (ja, exakt från noll) till att få ett fungerande liv med många ljusglimtar. Du känns missunnsam och du ska ärligt talat ge fan i att slå ned på människor som gått i genom helveten och har fått det bättre- även vi kan vara ett stöd här.

Ja, men det är väl bra om du menar dig ha hjälpt till någonstans. Du borde jobba på ditt överkompenserande som är bekymmersamt för läsaren å dina vägnar. Och, hey, don't kill the messenger...

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: november 19, 2017, 01:39:36 AM »
Överkompenserande? För att jag skrivit om små glimtar ur mitt liv och mina intressen? Ja, det måste ju vara väldigt bekymmersamt, undrar vem problemet sitter hos då egentligen.

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: november 19, 2017, 01:39:49 AM »

Ja, men det är väl bra om du menar dig ha hjälpt till någonstans. Du borde jobba på ditt överkompenserande som är bekymmersamt för läsaren å dina vägnar. Och, hey, don't kill the messenger...

Utloggad disela

• Klass 2
  • **
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: november 19, 2017, 01:59:13 AM »
Överkompenserande? För att jag skrivit om små glimtar ur mitt liv och mina intressen? Ja, det måste ju vara väldigt bekymmersamt, undrar vem problemet sitter hos då egentligen.

Dig, kära du, och jag vill gärna att du blir kvitt det. Men för all del om det är svårt att förstå kan jag härma dig för att du ska förstå.

Åh, solen glittrar så mjukt i morgondimman. Jag tar på mig min nya morgonrock, sveper in mig i min ultramjuka pläd, tar fram min stora tekopp med rosor på. Kaffe! Lite mango strösslat med en nypa nyrostade mandelspån. Ser fram emot dagen!

Fake.

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
    • Visa profil
« Svar #36 skrivet: november 19, 2017, 02:13:50 AM »

Dig, kära du, och jag vill gärna att du blir kvitt det. Men för all del om det är svårt att förstå kan jag härma dig för att du ska förstå.

Åh, solen glittrar så mjukt i morgondimman. Jag tar på mig min nya morgonrock, sveper in mig i min ultramjuka pläd, tar fram min stora tekopp med rosor på. Kaffe! Lite mango strösslat med en nypa nyrostade mandelspån. Ser fram emot dagen!

Fake.

Jag kan inte låta bli att le nu faktiskt:)). Mina mornar börjar faktiskt så (bortsett från morgonrock/mina tekoppar pryds inte av rosor utan av grafiskt mönster/pläd på morgonen nja men supersköna varma tofflor jag tassar omkring i och nej mango med nyrostade mandelspån haha:)). Ska jag be om ursäkt för att jag gillar att gå upp tidigt, ta det lugnt på morgonen och unna mig en stund med att titta på stjärnorna innan solen går upp? Att det kan störa dig förbryllar mig faktiskt, du är inte på riktigt.

Edit: Dessutom avslutar jag inte med "ser fram emot dagen!" utan önskar ofta alla en trevlig dag/helg, det tycker jag känns trevligt men det är väl också ett oerhört problem hos mig..?:)
« Senast ändrad: november 19, 2017, 02:52:01 AM av Alice »

Utloggad disela

• Klass 2
  • **
    • Visa profil
« Svar #37 skrivet: november 19, 2017, 02:51:30 AM »

Fake.

Jag kan inte låta bli att le nu faktiskt:)). Mina mornar börjar faktiskt så (bortsett från morgonrock/mina tekoppar pryds inte av rosor utan av grafiskt mönster/pläd på morgonen nja men supersköna varma tofflor jag tassar omkring i och nej mango med nyrostade mandelspån haha:)). Ska jag be om ursäkt för att jag gillar att gå upp tidigt, ta det lugnt på morgonen och unna mig en stund med att titta på stjärnorna innan solen går upp? Att det kan störa dig förbryllar mig faktiskt, du är inte på riktigt.

Det är bra du ler :) Jag är inte ute efter att skada dig, men du alltså... du måste väl förstå vilken bild du målar upp av dig själv? ...
Var det du som hade russian blue, eller vem var det?

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
    • Visa profil
« Svar #38 skrivet: november 19, 2017, 02:56:45 AM »
Jag förstår faktiskt inte vad du menar disela? Vad målar jag upp för bild av mig själv för att jag faktiskt tycker om mina lugna mornar, vara ute i naturen, önska människor en trevlig dag? Jag har ingen russian blue, och har aldrig haft, vad det nu har med saken att göra. Illa nej men du hamnar helt klart på min lista över otrevliga människor.

Utloggad disela

• Klass 2
  • **
    • Visa profil
« Svar #39 skrivet: november 19, 2017, 03:00:12 AM »
Okidok, då får jag väl hamna på den listan då. Du vet ju inte vad du talar om.

Utloggad Alice

• Vanliga medlemmar
  • Klass 2
  • *
    • Visa profil
« Svar #40 skrivet: november 19, 2017, 03:05:17 AM »

Jag vet att du är aningen passivt aggressiv i alla fall. Tack och adjö till en ickegivande diskussion.

Utloggad disela

• Klass 2
  • **
    • Visa profil
« Svar #41 skrivet: november 19, 2017, 03:11:59 AM »

Jag vet att du är aningen passivt aggressiv i alla fall. Tack och adjö till en ickegivande diskussion.

Nej, du vet inte vem jag är. Det är ett sakligt konstaterande. Du placerar mig på din lista över otrevliga personer, ja men var så ignorant då. Jag bryr mig faktiskt inte om det eftersom du inte vet vad du talar om.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #42 skrivet: november 19, 2017, 13:08:28 PM »
Till er alla som käbblar. Håll tonen, och ta ner spydigheterna mot varann. Vi vill väl inte att det här ska bli lika stökigt som SPS var sista åren? Lite skärpning. Ta varann i hand och tänk på att det snart är jul, och bättre IBLAND att vända andra kinden till när man får mothugg!

Det sista jag vill är börja moderera inlägg  :)
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!

Utloggad Bortomatorp

• Klass 1
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: januari 25, 2018, 12:42:19 PM »
Jag vet inte hur det är med andra webbläsare men i Firefox får jag upp en säkerhetsvarning när jag ska logga in. Det heter att login och lösenord inte är säkra och (som jag förstår) kan hackas. Detta ger kanske inte ett så bra första intryck. Är inte tekniskt kunnig i detta men kan tänka mig att programvaran för forumet behöver uppdateras.

Utloggad Kenneth

• You got me singing
  • Administratörer
  • Klass A
  • Antal inlägg: 1.173
    • Visa profil
« Svar #44 skrivet: januari 25, 2018, 13:46:18 PM »
Jag vet inte hur det är med andra webbläsare men i Firefox får jag upp en säkerhetsvarning när jag ska logga in. Det heter att login och lösenord inte är säkra och (som jag förstår) kan hackas. Detta ger kanske inte ett så bra första intryck. Är inte tekniskt kunnig i detta men kan tänka mig att programvaran för forumet behöver uppdateras.

Jag är medveten om det, och har varit i kontakt med webbhotellsupporten många gånger. Det beror på att visst innehåll på sajtens FTP (svårt att inte vara teknisk ang det här), ligger utanför huvudkatalogen där forumet finns. Vi skulle kunna åtgärda det men det skulle ta enormt lång tid. Däremot ska vi se om det går att uppdatera forumet och få till problemet den vägen. Ska prata med Todo om det här, som är mer kunnig än mig!
Jag är ej utbildad läkare eller dylikt, så tipsen jag ger grundar sig enbart på teori och egen erfarenhet. Prata alltid med din läkare!